Žigulinas Aleksandras Ivanovičius: „Kiek kainuos mano paslaugos Lietuvos vežėjams? Šitą klausimą užduoti galima, bet atsakyti neišeis“

April 23, 2012 Naujienos

Aurimas Špokas

Šia fraze prasidėjo rytinis vezejugidas.lt pokalbis su Maskvoje įsikūrusios teisinių paslaugų kontoros „Eurazijos transporto operatorių susivienijimas“ direktoriumi Žigulinu Aleksandru Ivanovičiumi. Jo vadovaujama kompanija teiks teisinę pagalbą Lietuvos vežėjams. Toks sprendimas buvo iš antro karto priimtas „Linavos“ prezidiume. Ne visi prezidiumo nariai tiki tokių paslaugų nauda ir reikalingumu.

Lietuvos nacionalinė vežėjų asociacija „Linava“ Rusijos teisininkų kontarą pristato kaip profesionalią – vežėjams pranešama, kad teisinę pagalbą teiks kvalifikuoti teisininkai. Asmeniui,  nežinančiam nieko apie šią kompaniją, vien užtemus akį į jos kontaktus, kyla noras suabejoti jų profesionalumu. Kuris profesionalus teisininkas pateiktų potencialiems klientams e. paštą hotmail ([email protected] – toks e. paštas nurodomas po žinute apie naujas teisines paslaugas LINAVOS tinklalapyje). Įprastai tokį elektroninį paštą palieka erotinių ar pažinčių svetainių lankytojai (pvz.,[email protected], [email protected]).

Akį rėžia ir klaida pavadinime – „Eurazijos transporto operatorių susivienyjimas“. Žodis „susivienijimas“  bendrinėje lietuvių kalboje rašomas su „i“ trumpąja.

Vezejugidas.lt kilus daug neaiškumų ir sulaukus vežėjų skambučių su prašymais pakalbinti minėtos bendrovės vadovą apie ketinamas teikti paslaugas, kviečiame skaityti interviu su Žigulinu Aleksandru Ivanovičiumi.

Gerbiamas vadove, kokiam tikslui buvo sukurtas „Eurazijos transporto operatorių susivienijimas?“

Jis sukurtas vežėjų, ekspeditorių ir kitų transporto operatorių gynimui prieš nesąžiningus agentus ir prieš vyriausybines tarnybas.

Kiek žmonių šiuo metu dirba susivienijime?

Visu etatu šiuo metu dirba 4 žmonės, o pagal susitarimą – dar trys žmonės.

Kaip padėsite Lietuvos vežėjams?

Lietuvos vežėjams padėsime sąžiningai. Jie kreipsis , o mes suteiksime visą reikiamą pagalbą: pradenant operatyvine pagalba, kuomet mašinas sulaiko, nepraleidžia važiuoti, baigiant surašymu įvairių pareiškimų, skundų. Vienu žodžiu, bus teikiamas platus įvairių paslaugų spektras.

Kokia jūsų patirtis dirbant  su transporto sektoriaus atstovais?

Transporto sektoriuje dirbu daugiau nei 10 metų.

Kiek Lietuvos vežėjams kainuos Jūsų paslaugos?

Šį klausimą užduoti galima, bet atsakyti neišeis.

Kiek Lietuvos vežėjų kreipimųsi tikitės gauti per mėnesį?

Na, gal 100, o gal ir 700. Galiu jums iš karto pasakyti, kad atvejų bus daug. Iš pradžių gal ir ne daug, bet laikui bėgant jų tikrai daugės.

Aš lygiai tokią pačią struktūrą atidariau ASMAP. Atsimenu per pirmą pusmetį į mane kreipėsi ne daug vežėjų. Kitais metais jau sulaukiau apie 700 kreipimųsi. Ir po to stabiliai būdavo apie 1400 kreipimųsi.

Iš 2000 Rusijos vežėjų pas mane keipėsi 1700. Į mane kreiptis neturėjo noro, o gal neturėjo problemų tik apie 300 įmonių.

Problemos su muitinės organais Rusijos ir Lietuvos vežėjams  yra vienodos. Rusijos vežėjai Rusijos tertorijoje turi teisę kreiptis  į tam tikras instancijas,  o Lietuvos vežėjai neturi, taigi jie samdosi brangius advokatus.

Mes norime, kad ir Lietuvos vežėjams nereikėtų samdyti brangių advokatų. Siekiame sukurti gerą teisinę sistemą, kad nei Rusijos, nei Lietuvos, nei Latvijos, nei Lenkijos ar kitų šalių vežėjai neturėtų problemų Rusijos teritorijoje.

„Linavos“ generalinis sekretorius V. Adomaitis sako, kad sutartyje su teisinių paslaugų įmone numatyta, jog teisinė pagalba bus teikiama „Linavos“ nariams, jei būtų sulaikyti jų vilkikai ar kroviniai pasienio postuose, laikinojo saugojimo sandėliuose ar muitinėje. Teisininkai, anot asociacijos darbuotojų, reaguos į nepagrįstus Rusijos kontroliuojančiųjų institucijų pareigūnų reikalavimus, delsiant išduoti reikiamus dokumentus ar trukdant baigti krovinio pristatymo procedūrą.

Prezidiumo narys, UAB „Ignolita“ vadovas, Julius Misiūnas po praėjusio asociacijos prezidiumo  posėdžio vezejugidas.lt kalbintas apie tai, ar tokių teisinių paslaugų teikimas vežėjams yra privalumas, sakė, jog tokį sumanymą vertinantis labai skeptiškai.  „Dėl teisinės pagalbos Rusijoje – ką reiškia teisinė pagalba, mokant per 200 tūkst. rublių abonentinio mokesčio? Kiekvieną mėnesį mokėti lygiomis dalimis – nėra gerai. Turėtų būti taip – padarei darbą, gauni pinigus. Sumokėsime abonentinį mokestį, kad juristas keltų ragelį bet kokiu atveju – skambins vežėjai trečią valandą nakties ir ką jis galės padėti?

Kaip aš  suprantu, kiekvinos įmonės vairuotojas, vadybininkas, turės to juristo telefono numerį ir jam skambins. Žodžiu, tokį pasiūlymą vertinu labai skeptiškai. Tie pinigai juristų kompanijai – kone dovana. Mano galva, turėtų būti taip – pateikia LINAVA kelias kompanijas, duoda kontaktus, o kai prireikia vežėjui juristo paslaugų Rusijoje, jis pats į jį kreipiasi ir pats susimoka“, – dėsto J. Misiūnas.

Kiti kalbinti prezidiumo nariai neturėjo vienodois nuomonės šiuo klausimu – vieni tokią iniciatyvą palaikė, kiti – kritikavo. Vis dėlto galutinį žodį tars patys vežėjai, įvertinę juristų darbą, tad belieka laukti, kokius rezultatus parodys praktika.