www.vezejugidas.lt
Premjeras racionalia vadina eurokomisaro A. Šemetos iniciatyvą įvesti naują degalų apmokestinimo tvarką ES.
„Pirmas dalykas, tikrai manau, kad pats principas, jog taršesnius degalus reikia apmokestinti labiau negu mažiau teršiančius degalus, yra racionalus, nes iš tikrųjų būtų sunkiai suvokiama, jei Europa, kuri visame pasaulyje stengiasi būti
Reklama
lydere kovodama su atmosferos tarša, klimato kaita, nespręstų tokio pobūdžio problemų“, – ketvirtadienį interviu „Žinių radijui“ kalbėjo Vyriausybės vadovas.
Andrius Kubilius apgailestavo, kad apmokestinant degalus šiuo metu yra paradoksali situacija, kai taršiausi energijos šaltiniai yra apmokestinami mažiausiai. Kita vertus, Premjeras sakė bijąs, kad dėl to galėtų stipriai pabrangti dyzelinas ar kiti degalai.
„Bet ir vakar, ir šiandien spaudoje matome ir paties komisaro labai aiškius patikinimus, kad gąsdinimasis energijos mokesčio šuoliu yra visiškai nepagrįstas, o vykstančios diskusijos ir ES institucijoje, Europos Parlamente, man atrodo, kaip tik ir duos tą racionalų galutinį rezultatą“, – sakė Premjeras.
Kad degalai ir namus šildantis kuras turi būti apmokestinami pagal išmetamų teršalų kiekį, prieš metus pasiūlė už mokesčius, muitų sąjungą, auditą ir kovą su sukčiavimu atsakingas eurokomisaras Algirdas Šemeta.
Nauja apmokestinimo tvarka sėkmingai skinasi kelią – trečiadienį ją svarstė Europos parlamentarai, ketvirtadienį dėl to bus balsuojama.
Jeigu jai būtų pritarta, o pereinamojo laikotarpio nenustatyta, tokiu atveju kainų šuolis visos Europos laukia jau nuo 2013 metų.
A. Šemeta mano, kad dabartinė tvarka, kai bioetanolis prilyginamas benzinui, o biodyzelinas – įprastam dyzelinui, yra neteisinga.
Šaltinis: lrt.lt