www.vezejugidas.lt
„Lietuvos geležinkeliai“ statys jau tris iš keturių viešųjų logistikos centrų – sutarta, kad bendrovė rūpinsis ir Klaipėdos viešojo logistikos centro projektu.
Planuojama, kad šis, Draugystės geležinkelio stotyje įkurtas centras ateityje aptarnaus konteinerius pervežančius šaudyklinius traukinius, praneša LTV „Panorama“.
Beveik prieš dešimtmetį užsimojusi valstybės ir Europos Sąjungos lėšomis pastatyti keturis viešuosius logistikos centrus, Susisiekimo ministerija ilgiausiai buvo užstrigusi Klaipėdoje.
Vilniuje , Kaune ar Šiauliuose jau rengiantis konkretiems darbams, Klaipėdoje vis dar diskutuota, kurioje vietoje ir kas turėtų statyti krovinių skirstymą lengvinantį objektą. Antradienį apsispręsta ir dėl jo vietos, ir dėl steigėjo. astatyti keturis viešuosius logistikos centrus, Susisiekimo ministerija ilgiausiai buvo užstrigusi Klaipėdoje.astatyti keturis viešuosius logistikos centrus, Susisiekimo ministerija ilgiausiai buvo užstrigusi Klaipėdoje.
„Vieta, kuriai pritarė Viešųjų logistikos centrų plėtros ir priežiūros komisija, yra šiaurinė Draugystės geležinkelio stoties dalis. Projekto vykdytoju sutiko būti „Lietuvos geležinkeliai“, kadangi tas projektas tikrai pirmiausia neš naudą jiems. Ir uostui labai didelė nauda bus“, – kalbėjo susisiekimo viceministras Rimvydas Vaštakas.
Pasak viceministro, keisti steigėją privertė pakitęs požiūris į patį logistikos centrą. Kažkada planuoti kaip didžiuliai prekių sandėliai, dabar šie centrai turėtų būti įvairias transporto rūšis jungiantys terminalai, kuriuose kroviniai greitai perkraunami iš laivų, automobilių į geležinkelio vagonus ar atvirkščiai.
Dar vieno logistikos centro statybą perimantys „Lietuvos geležinkeliai“ – jie stato panašius centrus Vilniuje ir Kaune – Klaipėdoje planuoja sukurti šaudyklinių traukinių perkrovimo bazę.
„Mes matome kitų Vakarų uostų pavyzdžius – tiek Roterdamo, Antverpeno, Hamburgo, kur iš principo veikia nuotoliniai sausumos terminalai, kurie konsoliduoja konteinerių srautą iš kitų, iš jūrinių terminalų, taip pagreitinant, padarant efektyvesnį išvežimą konteinerių geležinkeliais“, – sakė „Lietuvos geležinkelių“ Logistikos projektų skyriaus viršininkas Mindaugas Butnorius.
Draugystės geležinkelio stotyje, kuri ir dabar aptarnauja greituosius, konteinerius vežančius traukinius, reikės nutiesti papildomų kelių ir geležinkelio bėgių. Dėl to esą projektas būtų per daug sudėtingas uostui. Tačiau ir permetę jį ant svetimų pečių uostininkai ateityje tikisi nemažos naudos.
„Klientams bus teikiamos kokybiškesnės paslaugos. Tie patys konteineriai galės greičiau iš uosto patekti pas gavėjus“, – tvirtina Klaipėdos jūrų uosto direkcijos finansų ir ekonomikos direktorius Martynas Armanaitis.
„Lietuvos geležinkeliai“ naująjį terminalą planuoja pradėti statyti 2015-aisiais ir po penkerių metų baigti.
Spartinti Klaipėdos logistikos centro projektą skubėta, kad „nenuplauktų“ maždaug 100 mln. litų šiam objektui skiriamos ES paramos.
Susisiekimo viceministras tikina, kad dalis lėšų tikrai bus panaudota – projekto detaliajam planui ir techniniam projektui rengti. Dalies pinigų statybai tikimasi iš kito ES finansavimo periodo.
Šaltinis: lrt.lt