www.vezejugidas.lt
Šiandien vyksta Alytaus regioninis susirinkimas. Vezejugidas.lt žurnalistė Žydrė Dargužytė jau yra atvykusi, tačiau dėl techninių kliūčių kol kas tiesioginės transliacijos nebus. Informaciją iš susirinkimo pateiksime vėliau. Ačiū už supratingumą.
Turime gerų žinių, kad techninės problemos išspręstos ir transliacija įvyks.
Į salę renkasi žmonės. Susirinkimas prasidėjo.
“Laba diena, kolegos”, – esu Leonas Palaikis. L. Palaikis ves susirinkimą vietoj V. Smaidžiūno. “Alytaus regione yra 74 nariai. Šiandien į susirinkimą atvyko 17 žmonių”.
Pristato atvykusius svečius.
“Pradedame darbą. Pakviečiamas STATOIL atstovas pristatyti STATOIL LIETUVA ir LINAVOS projektą.
R. Marcinkevičius: “Pristatysiu projektą, kuris jau veikia nuo balandžio 1 d. Kas nesate klientai, tai turime pasirašyti sutartį. <…> NUo balandžio pirmos dienos Rusijoje, M9 kelyje, galite piltis STATOIL degalus su ROUTEX kortele. Sąlygos derinamos su kiekvienu atskirai. Pagrindiniai mūsų privalumai – degalinių tinklas, priedai, vairuotojai, jei pilasi 200 l degalų vairuotojas gauna kavos puodelį nemokamai, tai pat vežėjai gaus prisijungimus, kad matytų savo pirkimus. Taip pat stovėjimo aikštelė STATOIL degalinių aikštelėse – nemokamai”.
UAB “Autogika”, B. Geležiūnas: “Ar nebus taip, kiap anksčiau, kad nutrauksite sutartis vienašališkai, o dabar vėl prašote ateiti?”
STATOIL LIETUVA atstovas: “Tuo metu dirbome per draudimą, jie atšaukė sutartis dėl pernelyg didelės rizikos. Šitas klausimas aktualus, bet jis šiuo metu sprendžiamas kitaip”.
Iš salės: “Ar prekiausite didmena”.
Atsakymas: taip.
“Kaip galvojate, ar Jūsų kaina konkurencinga?”
STATOIL: “Taip, nuolaidas siūlome beveik visose šalyse. Mūsų operatoriai su kuriais dirbame – stiprūs”.
R. Raščius: “BP pranoksta daugelyje šalių jūsų kainas”.
STATOIL LIETUVA: “Galutinis rezultatas vis tiek mūsų geresnis. NUolaidų sistema pas mus lankstesnė”.
IŠ salės: “Ar galima, kad įspėtumėte anksčiau dėl tiekimo nutraukimo, viršijus limitą”.
STATOIL LIETUVA atstovas: “Atsakyti už tą skyrių negaliu.Sistema tokia: automatiškai ateina žinia kiekvienam klientui”.
IŠ salės: “Ar galite įsipareigot, kad nepranešus prieš dvidešimt keturias valandas negalite nutraukti”.
STATOIL LIETUVA: “Galima”.
Iš salės: “Jūs šitos problemos neišsprendėte. Kiekvieną kartą ateina tik pranešimai, kad kortelė “išjungta”, nebegalime piltis”.
STATOIL ATSTOVAS: “Rasime sprendimą. Lietuvoje tokių problemų nėra”.
Iš salės: “Ar Rsuijos kolonėlese bus STATOIL kuras”.
STATOIL: bus STATOIL degalai.
Iš salės: “Kur bus artimiausia degalinė?”
STATOIL: “Mažiau nei už 500 km”.
L. Paluikis: “Kviečiu VKTI atstovą p. Joną Gaubšą”.
VKTI atstovas: “Pirmiausia kalbėsiu apie tai, ką pernai pavyko nuveikti. Situacija 2011 m. pabaigoje buvo tokia, kad buvo per 24 tūkst. transporto priemonių. Transporto priemonių padidėjo per 13 proc. Vežėjų skaičius vietiniuose pervežimuose išaugo daugiau kaip 6 proc. Leidimais pasikeista su 31 valstybe. <…> 2011 m. išduota per 1000 vairuotojų kortelių kopijų ne ES piliečiams vairuotojams, tai kone dvigubai daugiau nei 2010 m. <…> Licencijavimo paslaugų suteikėme 14 proc. daugiau nei 2010 m. <…> Šiuo metu paslaugų skaičius didėja. Kad galėtume kokybiškiau vykdyti pavestas funkcijas naudojame informacines ir ryšio technologijas. <…> Labai patogu naudotis kurjerių paslaugomis. Taip pat teikiame e. palaugas. Dabar jau nebeprašome pateikti įvairių dokumentų popieriniu formatu. <…> Nepanaudojus leidimo nebereikalaujama raštiško paaiškinimo. Dalis atsakomybės perkeliama vežėjams. 2011 m. pateikti pasiūlymai pakeisti leidimų važiuoti didžiagabaritinėmis transporto priemonėmis tvarką. Leidimai bus skelbiami svetainėje ir jie galės pasitikrinti, ar leidimas yra išduotas, ar sumokėta smokestis. Šis projektas jau baigiamojoje stadijoje. Kas dėl priežiūros funkcijų – įdiegti pažangūs veiklos metodai. <…> Sudarytas sąrašas ūkio subjektų, kurie 2012 m. turės būti patikrinti. Yra parengti klausimynai, kurie didina verslo skaidrumą ir palengvina tikrintojų darbą. Pernai buvo dvidešimt įmonių, kurioms teikėme konsultacijas. Buvo peržiūrėti atsakymai į dažniausiai užduodamus klausimus. Kol kas tiek, jei noėtumėte daugiau – informacijos rasite mūsų internetinėje svetainėje. Beje, dar norėčiau pristatyti, kad yra įgyvendinami Europos reglamentai dėl kurių buvo pakeistos licencijavimo taisyklės. Licencijos ir jų kopijos yra išduodamos nebe penkiems metams, o dešimčiai. Dėl finansinio pajėgumo – pirmai transporto priemonei – 9000 EUR, kitoms – po 5000 EUR. Tai turi būti užtikrinta nuosavu kapitalu. Jei vežėjas šito reikalavimo neatitinka, tai vežėjui gali būti atimta licencija. Bet, žinoma, prieš tai duodame laiko pašalinti trūkumus, kad įmonė atitiktų keliamus reikalavimus. Pasikeitė reikalavimas ir dėl profesinė skompetencijos – anksčiau reikėjo egzaminą laikyti kas penkerius metus, o dabar galioja neribotą laiką. <…> Dėl transporto vadybininkų – apibrėžiamos griežtesnės sąlygos – atsakingas asmuo-vadybininkas gali ne daugiau kaip dviejoms įmonėms ir ne daugiau kaip 30 transporto priemonių. Dar vienas svarbus dalykas – dėl vežėjo buveinės, valdymo centro. Vežėjo buveinė ir valdymo centras turi sutapti su duomenimis Registrų centre, licencijoje ir licencijos kopijose. Vežėjai, pakeitęs valdymo centrą, turi raštu informuoti Inspekciją per 15 d. Aikštelė negali būti gatvė ar daugiabučio namo kiemas”.
L. Paluikis: Gal turite klausimų?”
Iš salės: “Deklaravote, kad prioritetas sagus eismas keliuose, ar VKTI tikrina užsienio transporto priemonių techninę būklę”.
VKTI atstovas: “Neturiu tokios statistikos. Visai neseniai Lenkijos vežėjo transporto priemonė buvo patikrinta, Klaipėdos poste buvo sulaikyti dokumentai, bet ji nevykdė reikalavimų. Tada buvo sulaikyta prie Kauno, dar kartą buvo surašytas protokolas. Buvo pritaikytos sankcijos. Taigi tokių transporto priemonių sulaikome”.
Iš salės: “Ar po baudos usrašymo paleidžiate judėti?”
VKTI: “Ne, jei nustatoma, kad transporto priemonė techniškai netvarkinga, sulaikomi dokumentai ,bet mes į konkretų servisą nenukreipiame, bet jis privalo nuvažiuoti į techapžiūrų centrą, kai pašalina trūkumus, tada grąžinami dokumentai. Būna, kad išvažiuoja baudos nesumokėję, bet tuos duomenis perduodame kitos valstybės atsakingoms institucijoms. Įtariant, jog gali nevykdyti nurodymų, reiktų gal priverstinai padaryti, ka dkreiptųsi į servisą, bet kol ka sto nėra”.
Iš salės: “Ar turite teisę fiziškai sulaikyti transporto priemonę”.
VKTI: “To neleidžia teisės aktai”.
Iš salės: “Užsieniečiai pas mus “plaukioja” kaip nori, o mus sulaiko ir parodo mums savo valdžią”.
VKTI: “Prioritetas – užsienio vežėjų tikrinimas”.
Iš salės: “Tokių atvejų, tarkime, Lenkijoje nėra, jei sulaiko, tai nebus taip, kad paima tik dokumentus”.
VKTI: “Reikia tobulint teisės aktus, tie procesai jau pajudėjo, mes savo pasiūlymus pateikėme”.
Prezidentas A. Kondrusevičius pristato prezidiumo nario ataskaita.
<…>
“Ataskaitinis laikotarpis nėra toks dilelis, net pusė metų nepraėjo, surengti 9 prezidiumo posėdžiai, darbas pakankamai intensyvus. Vykdome Europos Sąjungos projektą, skirtą socialinio dialogo plėtrai. <…>”
Pristato komitetus LINAVOJE.
“Dabar šiek tiek apie mūsų asociaciją – 956 įmonės buvo asociacijoje sausio 1 d. Įmonėse dirba per 55 tūkst. darbuotojų. Automobilių skaičius mažėja – per 24 tūkst. transporto priemonių. <..> Įstoti į asociaciją dabar kainuoja 150 tūkst. Mano galva, mokestis per didelis, reiktų jį mažinti. Didžiausias regionas – Vilnius, 313 įmonių, Alytaus regione – 108 įmonės. Alytaus regionas automobilių skaičiumi labai “jautrus”. Specializuosjasi daugiausiai automobilių gabenimu. Dar keletas žodžių apie tai, kas darosi asociacijoje. Nežiūrint į pasisakymus kai kuriuos sapudoje, asociacija yra gerame kelyje, įvardijome bėdas, susidarėme planą, kaip toliau eiti. Finansine prasme asociacijai visai neblogi metai. Mums labai svarbu dirbti sutartinai, nes mes stiprūs esame įdomūs tik patys sau, konkurentams esame įdomesni ,kai esame silpni. Tai, kad mes išgyvenome, rodo, kad tikrai išgyvensime. Tai rodo mūsų asociacijos stiprybę, nes nežinau, ar kokia kita asociacija išgyventų dvejus metus vidinio plėšymo ir išliktų. Iššūkiai, kurie nesunaikina, tik sustiprina, iš problemų išeisime sustiprėję. Mes ilgą laiką buvome susikoncentravę tik į finansines problemas nepakankamai dėmesio skyrėme kitoms problemoms. Dabar vienas iš didžiausių iššūkių – mūsų perspektyvos Rusijos rinkoje.
Šiandien mes turime pagrindinį dėmesį telkti į mūsų asociacijos narių dalyvavimo Rusijos rinkoje užtikrinimą. <…> Susitikimą greitu laiku ketiname padaryti Rusijoje, kad pakalbėtume, kiap padaryti, kad nustatytume leidimų rūšį tiksliai, kad nekiltų neaiškumo, kad nebūtų neapibrėžtumo. Rusai pasiūlė dar vieną leidimų rūšį, bet mes to nenorime, nes tai leistų rusams veikti mūsų konkurencingumą. Estai yra jau sutikę naudoti tokius leidimus. Estai sako, kad viskas labai gerai, bet, deja, tų leidimų nėra pakankamai. Mums tokie leidimai nebus panacėja. Šiandien ir rytoj Rygoje vyksta susitikimas dėl leidimų. Lenkija, LIetuva, Ukraina užima daugiausiai vietos Rusijos rinkoje.
Mums reikia aiškiai žinoti, kiek mes gausime leidimų. Reikia idėti daug analitinio teisinio darbo, mes prognozuojame daug teisinių ginčų su Rusijos institucijomis. Mes siūlysime prezidiumui skirti daugiau pinigų Rusijos atstovybei, kad teisininkai reaguotų į kiekvieną problemą. Juk labai svari atstovybės pagalba, kai jie gauna raštą ne iš vežėjo, bet ir nacionalinės asociacijos. Turime teisiškai apsiginkluoti, nors gal ir sugebėsime sudeinti tvarkas, bet reikia ruoštis. Kitą savaitę vykstame į Maskvą ir kalbėsime šiais ir kitais klausimais.
Kalbame su LG apie autotraukinius, kad transporto priemonės būtų vežamos iki Rusijos. Problemų daug, šiu metu turime dirbti, ka surastume kelius, kad LIetuvos vežėjai nebūtų išmesti iš Rytų rinkų. Jei turite klausimų, klauskite”, – kalba A. Kondrusevičius, pateikdamas prezidiumo nario ataskaitą (V. Smaidžiūnas neatvyko dėl ligos).
Pakviečiamas generalinis sekretorius Vidmantas Adomaitis.
“Sunkiu laiku patekau į savo pareigas. Viena siš pirmųjų darbų – persikėlima sį kitas patalpas, sutarčių peržiūrėjimas, atėjęs pamačiau, kad nebuvo daromas sutarčių registras. Dalį sutarčių teko nutraukti, sumažinti paslaugų kainas. Mažinamos išlaidos viskam: ryšiams, komandiruotėms, reprezentacijai. Dėl transporto parko – senas jau, siekdami sutaupyti, gal įsigysime kelis ekonomiškus automobilius. Samdysime išorinę buhalterinių paslaugų įmonę, liks keletas buhaltrių, o visa kita darys nepriklausomas buhalteris ir, tikimės, ka dtai leis sudaryti sąlygas skaidriems finansams.
Tuomet galėsime pateikti aiškią informaciją apie finansus, nuo šio kongreso teiksime aiškų biudžetą, kad būtų aišku, kur pinigai eina. Atliktas audita sparodė, kad trūkumų būta daug, pateiktos išvados, atsižvelgiame į pasiūlymus, taisome trūkumus. Manau, kad kasmetinis ar kas ketvirtį auditas asociacijoje yra būtinas. Praeitą savaitę asociacijoje buvo atliktas IRU auditas – jis tikrino TIR garantinės sistemos įsipareigojimus. Rezultatai nėra blogi iš esmės. Kitas darbas – su skolininkais, čia turime didelių problemų, suvedinėjame, darome skolų sutikrinimus, yra sudaryta darbo grupė, derinama su skolinnkais, Aurelija Vingrienė yra darbo grupės pirmininkė.
Dabar esame labai susikoncentravę į finansus, bet apleidome darbus su valstybinėmis institucijomis, seniai buvome pasieniuose, neužteko man “rankų”, tad paskirtas buvo G. Ramaslauskas sekretoriumi transporo politikai, tikiuosi, kad mes pertvarkysime sėkmingai transporto departamento darbą ir jau kogrese įvardysime atliktus darbus. Stengiamės neužsiimti komercija. Dėl PVM grąžinimo – dabar klientų mažėja, bet manau ,kad šis projektas turėtų būti vykdmas. Vykdome daug projektų, kur neturime prisiimti finansinių įsipareigojimų, bet darome visutiniams ir mažesniems verslininkams patogesnį verslą.
Noriu padėkoti Biudžeto ir finansų komiteto pirmininkui Vidui Augaičiui, kad jis kryptingai dirbo finansinio aiškumo linkme. Pristatau biudžetą. “Pagrindinės pajamos iš TIR knygelių. 2012 m. biudžetas bus “liesesnis” nei praėjusių metų. Sąnaudas planuojame 30 mln. Lt šiems metams. REjklamai ir viešinimui buvo per septynis šimtus tūkstančių litų, šiemet numatyta 5 tūkst. Renginiams numatyta per 330 tūkst., pernai buvo išleista per milinoną. Dėl darbo užmokesčio – jei lygintume su 2010 m. – sumažėjo 40 proc. <…> Įmonei suteiktos paslaugos – mažiname lėšas beveik keturis kartus, mokymai mažėja nuo 100 tūkst. iki 10 tūkst.
Sumažėjas išlaidos pastatų priežiūrai ir išaikymui. 2011 m. pelno turėjome per 2 mln., šiemet per 12 mln”, – pristato V. Adomaitis.
Iš salės: “Ar negalima biudžeto lentelių išsiųsti tokių lentelių?”
V. Adomaitis: “Galima, bet dar šitas variantas nepatvirtintas prezidiumo”.
IŠ salės: “Kaip dėl Baltarusijos, mes priimame vairuotoją, labai ilgai formalumai užtrunka. Mėnesis praeina, kol susiderinam dokumentus…”
V. Adomaitis: “Transporto politikos departamentas sustiprėjo, tai imsimės šias problemas spręsti”.
A. Monkevič: “Dėl PVM skyriaus… Du darbuotoji dirba namuose, kanceliarija, ryšių paslaugos, jei gerai paskaičiuosime bus minusas ne pelnas iš to skyriaus. Kam toks skyrius?”
V. Adomaitis: “Atsižvelgiant į istoriją, tai jis buvo pelningas. Manau, kad šis skyrius turi perspektyvų”.
A. Monkevič: “Už faktoringą mokame, palūkanas, jei pridėsime, pelno nebus…”
R. Raščius: “Tiesiogiai daug kas šiai dienai grąžinasi PVM”
Iš salės: “Darbuotojams gal mokėti pagal atliktą darbą? Koks jų atlyginimas?”
V. Adomaitis: “3-4 tūkst.”
V. Pelėda: “Sakėte, kad ausitas padarė balansą, jie padarė išlaidų str., o pagal tai Biudžeto komitetas pasiūlė, kiek sutaupyti. Tai patvirtino prezidiumas”.
V. Adomaitis: “Taip, komitetas aprobavo”.
V> Pelėda: “Kiek yra finansinių įsipreigojimų šiemet?”
V. Adomaitis: “Mažesnis nei planuojamas pelnas”.
A. Kondrusevičius: “Tai optimistinis biudžetas, rezervas yra paliktas dėl to, kad gali būti nenumatytų situacijų dėl įvykių rinkoje”.
B. Geležiūnas: “Ačiū už tai, kad viską po truputį parodyt pradedat”.
Kviečiamas TIR departamento vadovas Heliodoras Giedrys: “2010 m. vyko penki komisijos posėdžiai. <…> Mažai įmonių įstoja į TIR sistemą dėl aukšto nario mokesčio. DĖl TIR knygelių išdavimo. Buvo išduota 185 tūkst. Šiemet išdavimas vyksta sklandžiai. <…> Dėl cigarečių kontrabandos – mes pirmaujame… Dėl to pašalinama iš TIR sistemos. Dėl eilių – rytoj važiuojame spręsti šios problemos. Vėl eiliį kartą bandysime pakeisti situaciją. <…> Jei pasiseks, gal TIR pilotinę knygelę bus galima naudoti ES. O kol ka sgaliu pasakyti, kad už tokį panaudijimą netaikysime 100 Šveicariškų frankų baudos”, – kalba H. Giedrys.
A. Monkevič: “Turite galimybę blokuoti TIR knygelių už skolas, bet VIP skolininkams nebuvo blokuojama prieiga, toliau skolos augo? Kas turėjo duoti pavedimą”?
H. Giedrys: “Tuometinis generalinis sekretorius buvo atsakingas už tai. Man turėjo būti duodamas sąrašas, gautame sąraše tokių įmonių nebuvo. Dabar yra sąrašai visiems skolininkams blokuoti”.
V. Pelėda: “Kodėl auditoriai negalėjo susikontaktuoti su IRU? ar jau padarytas sutikrinimas kiek kas skolingas? Kiek aš žinau, išleistas visas garantinis fondas? Kiek yra likę depozito, kur “prievarta” IRU yra sukaupta, apie 4 mln. ir čia Lietuvoje pora mln. ?”
V. Adomaitis: “Auditas suderino, gavo iš IRU visus oficialius dokumentus. Dėl garantinio fondo – bus pateikta visa medžiaga per šią savaitę dėl garantinio fondo”.
V. Pelėda: “Ar yra 4 mln. Ženevoje?”
H. Giedrys: “Yra, auditas tai patvirtino”.
V. Pelėda: “Kada galvojame likusi garantinį fondą sukaupti?”
H. Giedrys: “Mano nuomone, gal kitais metais. Tai mano subjektyvi nuomonė”.
H. Giedrys: “Jūs užpildytume paraišką, kiek TIR knygelių norite gauti, saugiose patalpose pasiimate ir t.t.”
Iš salės: “Tai kas tą tvarką nustato?”
H. Giedrys: “Pateikite pasiūlymus”.
PRASIDEDA 10-15 min. pertrauka.
PERTRAUKA baigėsi.
E. Mikėnas: “Laba diena, kolegos, kai ateina pagrindinis klausimas, Jūsų gretos praretėja. Lygiai kaip 2007 m. Aš džiaugiuosi, kad asociacija juda teisinga linkme, bet nemanau, kad ji juda taip, kiap ji turėtų judėti. Aš pritariu generaliniam sekretoriui, džiaugiuosi jo iniciatyva, pritariu prezidentui ,kad visi mes turime bendrą tikslą. Kad pininginga – matėte. Tačiau vieni norime, kad tie pinigai atitektų vežėjams, būtų panaudoti lobizmui, o kiti norime, kad jie kažkur dingtų. Tikslas pakeisti asociacijos įstatus – reikalingi nuo kvorumo du trečdaliai. Tokia situacija nepalanki asociacijoje susiklostė, nes mūsų įstatai netobuli. Nėra taip puiku, kaip dabar atrodo. Tik protingai apkarpius išlaidas mes metų pabaigoje turime beveik 14 mln. pelno, kurį panaudosime susidariusių skolų padengimui. Net ir planuojant mažesnį kiekį parduodamų TIR knygelių, metų pabaigoje turime gana aiškų vaizdą – per 10 mln. Pridursiu, kad prie įstatų pakeitimo gairių dirbo Teisinių ir organizacinių reikalų komitetas, kuriame yra devyni nariai ir dvi advokatės. Mano nuomone, prezidiumas dirba, jis gali dirbti, tačiau nuomonių skirtumas neleidžia greitai judėti į priekį, jeigu prezidiumas baigtų politikuoti, bartis, tęsti savo rinkiminę programą, tai gal mes judėtume greičiau”, – apibendrina E. Mikėnas ir pakviečia įstatų gaires pristatyti advokatę Aureliją Vingrienę.
A. Vingrienė pristato įstatų gaires. Jas galite rasti čia: http://vezejugidas.lt/%e2%80%9elinava-keis-istatus/#hide
Dėl kadencijų apribojimo. Pasiūlymas iš salės: “Reikia susitarti, kam galios tie nauji įstatai, ar naujai išrinktiems, ar jau dabar esantiems valdžioje rinkimų metu?”
L. Paluikis: “Aš manau ,kad dvejų metų kadencija kiek per trumpa prezidentui. Reikia trijų keturių metų. Prezidiumo nariams užtenka dviejų metų. “
V. Adomaitis: “Kai rasim prezidentą, kuris suvaldys situaciją, manau, kad užtenka trumpesnės kadencijos”.
A. Kondrusevičius: “Aš manau ,kad kai kurie nauji straipsniai yra konjunktūriniai – pritaikyti konkretiems asmenims. Mes turime turėti tokius įstatus, kad prie bet kokių asmenų jie būtų geri. Generalinis sekretorius juk ūkinę veiklą prižiūri, ne prezidentas. Prašau neklaidinti. Kolegos, kalbėdami apie prezidentą, negalvokite, kad tai Kondrusevičius. Mes turime kalbėti, kiap sukuirti mechanizmą, kad jis būtų skaidrus”.
J. Kuklys: “Valstybę valdyti užtenka trumpesnės kadencijos, o čią LINAVĄ valdyti mat neužteks laiko. Mano nuomone, dvi kadencijos po du metus būtų idealiausias variantas”.
B. Geležiūnas: “Dveji metai asociacijos prezidentui per mažai. Jei prezidentas blogai dirbs, pakeisim”.
Iš salės: “Prezidentas sako, kad jis nieko nesprendžia, tai kodėl jis nori ilgiau pabūt? Kad prezidiumas tada ilgiau tebūna”.
A. Kondrusevičius: “Aš kalbu, kad netaikykite įstatų, žiūrėdami į mane. Žvelkime plačiau ir laisviau”.
Iš salės: “Dėl labdaros ir paramos siūlau perkelti nuostatas tisiogiai iš įstatymo, kad nebūtų interpretacijų.”
Dėl pirmininkavimo kongrese.
B. Geležiūnas: “Aš važiuoju, tarkime, į kongresą ir būsiu nepasiruošęs”.
E. Mikėnas: “Asociacijų įstatyme parašyta, kad kongresas susirinkimas pradeda darbą pirmininko išrinkimu. Taip buvo asociacijos įstatuose iki 2007 m. Šiandien išrinktas pirmininkaujantis blogai veda? Jei pasitikite prezidentu ar prezidiumo nariu, jūs jį išrinksite”.
J. Kuklys” p. Aurelija pristato neteisingai klausimą. Čia eina klausimas apie tai, kad kongresas ir regioninis susirinkimas išsirenka pirmininkaujantį. Jei prezidentas normaliai vadovavo asociacijai, tai jis ir bus išrinktas, tai kaip pasitikrinimas”.
A. Kondrusevičius: “Įstatai ruošiami ne vienai presonai. Šiuo punktu įvedama abejonė – sumaištis. Jei to reikia, tai darykite. Taip išreikšite nepasitikėjimą prezidenu ir prezidiumo nariu. Tai – nekorektiškas pasiūlymas. Daugelyje asociacijų niekas nerenka vedančiojo, veda išrinktas prezidentas. Galime, žinoma, prigalvoti visokių procedūrų”.
Iš salės: “Yra ir partijose išrenka vedantįjį…”
L. Paluikis: “Gal neetiška, ka susirinkimą vestų žmogus iš salės?”
Iš salės: “Nuo vedančiojo žmogaus priklauso 70 proc. visų rezultatų. Jau matėme tokių cirkų, kai antrą valandą nakties grįžtame namo… Reikia, kad nebūtų manipuliuojama vedimo metu”.
V. Pelėda: “Jus vežėjai myli, gerbia, kodėl bijote tų ketverių metų kadencijos?”
A. Kondrusevičius: “Aš sau netaikau”.
Dėl kongreso sušaukimo.
E. Mikėnas: “Prisiminkite metus, kai kongresas buvo sušauktas ne gegužę, o spalį. Jei prezidentas nesušaukia, tai gal leiskim kažkam kitam sušaukti?”
A. Kondrusevičius: “Reikia apibrėžti atvejus, kada būtų galima sušaukti”.
E. MIkėnas: “Dabar revizijos komisija gali sušaukti kongresą bendru sutarimu”.
Dėl dviejų viceprezidentų rinkimo. Siūloma rinkti du viceprezidentą iš krovininio transporto atstovų.
E. MIkėnas: “Keleivinio transporto vežėjų – 29 įmonės. Aš noriu paneigti mintį dėl lygiateisiškumo. Tai nėra nustūmimas, bet krovininiame transpote daugiau problemų, tad du būsų teisinga, o keleivininkams galėtų atstovauti prezidiumo narys”.
Iš salės: “Siūlau, kad būtų du ir neskirstykime – krovinininkai ar keleivininkai”.
A. Kondrusevičius: “Viceprezidentas yra viršesnis nei eilinis prezidiumo narys, kartais derybose reikia tam tikrų “antpečių”. Tai yra rimčiau nei atėjus į debatus preidiumo nariui. Keleivininkų specifika skiriasi nuo mūsų, sunkiojo transporto atstovų, kartais sudėtinga mums juos atstovauti. Buvo laikas, kai buvo tik vienas viceprezidentas, nematau problemos. Čia nėra esminis nesutarimas. Tai kelia bereikalingą įtampą tarp mūsų vežėjų. Savivaldybių lygmeny jie, keleivininkai, yra įtakingi”.
V. Pelėda: “Pritariu bet kuriai nuomonei. PO trijų mėnesių būtinai turi būti paskirtas viceprezidentas. Mes neturime viceprezidento. Kai bus trys mėnesiai, turės paskirti viceprezidentą. Prezidentas privalo suformuoti komandą, dabar jis jos neturi”.
A. Kondrusevičius: “Labai nekorektiška… Pas mus įstatuose yra, kad per dešimt dienų prezidiumas turi paskirti generalinį sekretorių. Šiemet aš teikiau V. Adomaičio kanidatūrą. Galbūt tai ir lėmė tai, kad laimėjau prieš E. MIkėną. Dėl viceprezidento eikime gal kitu keliu? Rinkimai? Aš maatu pagal asmenines savybes, ar tinka tas žmogus viceprezidentu būti ,ar ne. Kandidatūrą nulemia žmogaus profesionalumas”.
E. MIkėnas: “Aš turėjau kandidatą, ir tai buvo tikrai ne V. Gilys. Aš gerbiu M. Grigelį ir jis pripažįsta, kad jis krovinininkų neatstovauja”.
Iš salės: “Ar asociacijai neužtektų vieno viceprezidento?”
A. Kondrusevičius: “Visi gali būti prezidiumo nariai viceprezidentais”.
Iš salės: “Terminas turi būti nustatytas per kiek laiko pasiūlyt viceprezidentą, jei nepapvirtina kandidatūros, tai tad turi būti siūloma kita kandidatūra”.
Dėl nutarimų priėmimo prezidiume.
E. MIkėnas: “Gali būti priimti svarbūs sprendimai trijų balsų dauguma. Šiuo metu asociacijai reikia skubių sprendimų. Jei atvažiavo šeši prezidiumo nariai, tai visi jei “už”, tada priimama. Blogai gal, kai trimis balsais priimami sprendimai, bet kai prezidiumai nariai, kai žinos, kad trimis balsais gali būti priimti sprendimai, tai važiuos”.
A. Kondrusevičius: “Iš 11 žmonių, 6 yra būtinas kvorumas. Mažuma negali priimti sprendimų, kurie lems asociacijos ateitį ir jos raidą. Mums reikia ne skubių sprendimų, o teisingų. Manau, kad dabar esanti tvarka – kaip tam tikras saugiklis”.
B. Geležiūnas: “Aš nei vienoje pusėje, nei kitoje – aš žmogus laisvas. Aš supratau, kad čia yra taip: čia vienam negerai, čia kitiems negerai… Įstatus keiskime ilgam darbo laikui”.
E. Mikėnas: “Komiteto nuomonė, kad visiems būtų gerai”.
Iš salės: “Didelė rizika, jei kažkas mažumos nuomone bus padaryta”.
E. Mikėnas: 20 metų negalėjo nuimti generalinio sekretoriaus, nes reikėjo 8 balsų”.
V. Adomaitis: “IRU reikalauja stabilumo…”
A. Kondrusevičius: “Buvo saugikliai padaryti – prezidiumo narių skolos – kaip mechanizmas apsaugoti save, kaip generalinį sekretorių. Vadovybės stabilumas – viena siš IRU ir TIR sistemos garantų. Konjunktūriškai reikia dirbti, kad “netampytume” vykdomosios valdžios… Labai daug kas priklauso nuo asmenybės… Aš pasakiau, kokios buvo problemos atleisti žmogų. Ir dar reikia pagalvoti, kad generalinis sekretorius negali būti “spaudžiamas”.
V. Pelėda: “Jei išrinko šeši žmonės, tarkime, tai šeši turi ir atleisti. Turi būti normalūs įstatai, negali būti žmogus “nenuimamas”.
J. Kuklys: “Kodėl mes imame kraštutinumą? V. Gilys dirbo n metų ir jį po kiekvienų rinkimų teikdavo prezidentas, kas jam draudė jo kandidatūros neteikti, jei jis buvo toks netinkamas?”
A. Vingrienė: “Kokia regiono nuomonė?”
Iš salės: “Ar suteiks stabilumo, jei palengvinsime sąlygas kandidatūrai “nuimti’?
E. MIkėnas: “Po ilgų metų pagaliau mes diskutuojame'”.
Iš salės: “Ar nueis “į dangų” tas pasiūlymas?”
E. MIkėnas: “Balsavimui pateikti reikia dvi alternatyvas. Dėl to ir stengsimės”.
Dėl sandorių, kuriuos gali atlikti generalinis sekretorius.
Iš salės: “To į įstatus gal nereikia įtraukt?”
E. MIkėnas: “Ta suma nereiškia nepasitikėjimo. Turi būti tvarka, jei generaliniam sekretoriui reikia pasirašyti sutartį už 100 tūkst., išdėsto prezidiumui ir mes suteikiame teisę ar ne”.
Iš salės: “Suformuluokime kitaip – neįvardindami sumos”.
Dėl asociacijos audito. Visi salėje sutinka vienbalsiai.
Dėl revizijos komisijos: “Jei revizijos komisija nori būti nepriklausoma nuo prezidiumo, tai kodėl jie turi ten eiti į posėdžius ir patarinėti”.
A. Kondrusevičius: “Jau priimtas sprendimas kviesti vežėjus į prezidiumo posėdžius. Mes neturime jokių paslapčių. “Baubai” gimsta iš nežinojimo. Galite kreiptis dėl dalyvavimo prezidiumo posėdžiuose”.
E. MIkėnas: “Noriu padėkoti už JŪsų aktyvumą, Jūsų mintys – mums įsakymas. Atminkime, kokioje situacijoje mes gyvename, šiandien mes radome 14 mln., bet esame didelėse skolose, viskas daroma tam, kad stabilizuotume asociacijos finansinę būklę, norime tvarkos, tad jūsų balsavimas dėl įstatų turi būti gerai apgalvotas”.
Iš salės: “Noriu padėkoti visiems – pirmą kartą pamačiau istorinį įvykį – demokratiją, tai pats geriausias regioninis susirinkimas, kuriame esu buvęs, linkiu, kad taip praeitų kongress”.
B. Geležiūnas: “Linkiu ir pozicijai, ir opozicijai susitaikyti”.
V. Pelėda: “Gerbiami kolegos, opozicijos ir pozicijos nėra, jei yra frontas, tai jis – už vežėjus. Aš noriu apsistoti ties skolomis – mus nustebino, kad ausditas rado 1,3 mln. skolų saviems darbuotojams. Tos skolos yra beprocentinės, be atidėjimų, jos atsirado 2010 m. Ir 2011 m. grąžinta per 2 tūkst. Lt. Skolas atiduoda vairuotojas, visi kiti neatiduoda skolų. Mes turime kovori, kad skolos būtų atiduotos. Depozitas buvo 12 mln. JIs – “išgaravęs”. Auditas tiksliai nepasakė, ką ten jie surinkę, yra pavojus, kad tų pinigėlių nėra ir teks kaupti. Bėda dar ta, kad mes neturime viceprezidento – tai dėl ambizijų, Kai jos baigsis – mes jį turėsime. Šiuo metu mes atiduosime skolas, tik gaila, kad generalinis sekretorius nepasakė, kokios mūsų skolos, jei liks pinigų atidavus skolas, tai gal galėsime galvoti apie TIR knygelių mažinimą. Mes savo pinigų negauname per neūkiškumą. Viešumas – viena siš pagrindinių dalykų. Kiek mes kovojome, kd įsileistų į prezidiumą, kai mes atėjome į valdžią, tai atrodė prezidiumas kaip masonų ložė. Dabar jau žmonės gali atvykti. Skolininkai neviešumoje. Tarkime, prisiminkime vežėjo, norėjusio sužinoti skolas, jam teko bylinėtis. Pernai teisinėms paslaugoms išleista daugybė pinigų. Dėl įstatų – mes turime primti taip, kad mums būtų ateityje gerai. Niekas neina prieš prezidentą, mes tik matome, kokia buvo padėtis, kiek pinigų iššvaistyta, tad norime padaryti “stabdžius”, atsakomybę, kad przidentas nekalbėtų, kad jis tik politikas, kad jis už nieką neatsako, Paskaitykite įstatus ir matysite, kad jis už viską atsako”.
A. Kondrusevičius: “Perskaitykite viską…”
V. Pelėda: “Ar paduosite į Prokuratūrą skolininkus?”
A. Kondrusevičius: “O jūs prisiimate atsakomybę, kad eilę metų klausėtės revizijos komisijos atsakomybę už tai, kad n metų klausėtės revizijos komisijos ataskaitų?”
V. Pelėda: “Kaip mes nesiėmėme, jei padarėme perversmą LINAVOJE?”
V. Pelėda: “Jau baigiama grąžinti “vėduokles” ir jei jos bus grąžintos – mes vėl būsime apvoginėjami netiesiogine prasme. Mums reikia kuo greičiau sumažinti TIR kainą, kad nebūtų IŠPŪSTO biudžeto ir nereikėtų galvoti, kaip išleisti pinigus. Mes sumažinome veiklos ataskaitą šešis kartus, paprašykite, kad tai, ką šiandien pamatėte, kad jums atsiųstų, kad pamatytumėte, kokie stebuklai įvyko taupymo srityje. Kai pamatysite lentelę, suprasite, kaip mes dirbame, aš nei jokio intereso neturiu, nei lito nepaėmiu iš asociacijos. Aš tik nuostolių patyriau kovodamas už jus ir kovosiu tol, kad pastatyčiau ant normalių bėgių LINAVĄ. Mes turime nebūti abejingi įstatų naujų priėmimui. Labai ačiū. Dar kartą miniu – neturiu jokio intereso”.
SALĖ PLOJA.
L. Paluikis: “Susirinkimą baigiame, kviečiu pietų”.
SUSIRINKIMAS BAIGĖSI 15,27 val.