Ketvirtos kartos „Renault Megane“ debiutas

March 7, 2016 Automobiliai - naujienų portalas

Dainius Juodelis

Vasario 26-ąją, saulėtą penktadienio rytą, žurnalistams gyvai buvo pristatytas visiškai naujas, ketvirtosios kartos „Reault Megane“. 1995 metais debiutavęs „Megane“ modelis visame pasaulyje yra parduotas daugiau nei 6,5 milijono vienetų tiražu. Pačiame konkurencingiausiame C segmente, kuriame tikrai ne be reikalo iki šiol karaliauja „VW Golf“, gamintojo „Renault“ modelis išsiskiria nauju, itin moderniu dizainu, inovatyviais priekiniais bei galiniais žibintais ir technologijomis, kurių kituose konkurentų modeliuose kol kas rasti nepavyks.

„Megane“ pasiskolino nemažai dizaino elementų iš didesniojo giminaičio „Talisman“, kuris yra pripažintas kaip vienas dailiausių modelių savo klasėje. Mažiau susipažinusiems su šios markės modeliais, dėl labai panašių C formos priekinių LED žibintų, didelių radiatoriaus grotelių bei išraiškingo priekinio logotipo, juos nesunku supainioti. Panašu, kad išraiškingi priekiniai žibintai yra nauja bei labai reikalinga „Renault“ identifikavimo dalis. Jei lygintume su trečios kartos „Megane“, naujasis modelis yra ilgesnis: 4359 mm (+64 mm), žemesnis: 1447 mm (–25 mm) ir turi ilgesnę ratų bazę: 2669 (+28 mm). Visa tai automobiliui suteikia atletišką įvaizdį, kuris kitiems eismo dalyviams per galinio vaizdo veidrodėlį gali pasirodyti šiek tiek gąsdinantis. Kaip teigia pastaruosius „Renault“ modelius kūręs olandų dizaineris Laurens Van Den Acker, „Megane“ dizainas privalo tapti segmento siekiamybe. Tai reiškia, jog konkurentams teks nemenkai pasistengi, kad jų modeliai taptų patrauklesni potencialiems pirkėjams, nes „Ranault“ šioje vietoje tikrai pasistengė bei sugebėjo išsiaiškinti potencialių pirkėjų poreikius.

Ne tik dizaino, tačiau ir technologijų mylėtojai taip pat turi kuo džiaugtis. Pradedant centrinėje konsolėje esančiu 8,7 colio lietimui jautriu ekranu, savaiminio parkavimosi sistema, masažuojančiomis sėdynėmis bei keturių vairuojamų ratų „4Control“ sistema. Tiesa, pastaroji yra siūloma tik su sportiškąja „GT“ versija, turinčia benzininį 205 arklio galių variklį. Automobiliuose ši sistema nėra nauja, tačiau tai yra pirmas kartas, kai tokia važiuoklė yra pritaikyta kompaktinių automobilių segmente. Mažesniu greičiu automobilis tampa pastebimai judresnis ir staigesnis, nes galiniai ratai sukasi į priešingą pusę nei galiniai. Važiuojant didesniu greičiu, galiniai ratai sukasi į tą pačią pusę kaip ir priekiniai, taip leisdami automobiliui įgyti daugiau stabilimo kelyje. Taip pat verta paminėti, jog automobilis gali pasigirti siūlantis krūvą vairavimo pagalbos sistemų. Naujoji „Megane“ turi statymo jutiklius, kurie nuolatos fiksuoja aplinką 360 laipsnių kampu, įspėdami vairuotoją apie galimas kliūtis. Važiuojant naktį, puikiai veikia automatinis tolimųjų ir artimųjų šviesų perjungimas, padedantis vairuotojui išvengti netyčinio akinimo priešais važiuojantiems automobiliams. Automatinio statymo sistema padeda rasti tinkamą vietą automobilio parkavimui, o tuomet kelių mygtukų paspaudimu iš vairuotojo perima automobilio valdymą bei šitaip leidžia tinkamai pastatyti automobilį. Centriniame ekrane vairuotojas mato visą reikalingą informaciją apie automobilio būklę statymo metu, kontroliuodamas stabdymą bei greičio didinimą. Siekiant užtikrinti saugius rikiavimosi ar lenkimo manevrus, automobilis šoniniuose veidrodėliuose perspėja apie aklojoje zonoje esančius kitus eismo dalyvius. Važiuojant didesniu nei 70 km/h greičiu, automobilis sugeba perspėti vairuotoją apie išvažiavimą iš savo juostos. Automobilis nuolat fiksuoja kelkraščius ir garsiniu signalu įspėja vairuotoją, jei jie yra kertami. Norint išvengti greičio viršijimo, automobilis kamera fiksuoja kelio ženklus bei informuoja vairuotoją apie esamus greičio ribojimus bei atitinkamai siūlo naudotis pastovaus greičio palaikymo funkcija. Ir tai yra tik dalis to, ką gali pasiūlyti naujoji „Megane“.

Viduje vairuotoją pasitinka jau matytas interjeras, pasiskolintas iš to paties „Talisman“. Ovacijų vertos interjero medžiagos, labai patogios sėdynės ir puikus matomumas leidžia vairuotojui greitai priprasti prie jį supančios aplinkos. Visomis funkcijomis naudotis itin paprasta, viskas išdėliota labai intuityviai bei patogiai. Mėgstantys kokybišką garsą, galės papildomai užsisakyti fantastiškai skambančią „Bose“ audio sistemą. Taip pat automobilis gali pasigirti turintis net 434 litrų bagažinę, o šioje klasėje tai yra labai geras pasiekimas. Didesnė bagažinė galbūt šiek tiek sumažino vietos gale sėdintiems. Kita vertus, tokius automobilius perka tie, kurie važinėja vieni arba dviese, todėl vieta ant galinių sėdynių nebuvo gamintojo prioritetas, kuriant šią „Megane“. Prancūzų gamintojas pasielgė sumaniai, nes buvo padidinta realiai naudojama erdvė. Salone esančio triukšmo lygis yra taip pat gerokai sumažintas. Važiojant net ir didesniu greičiu, visiškai nereikia kelti balso, norint susikalbėti net su gale esančiais keleiviais. Puiki garso izoliacija, tyliai bei komfortiškai veikianti pakaba savo darbą atlieka su kaupu.

Šiam modeliui siūlomi penki dyzeliniai ir keturi benzininiai varikliai, turintys nuo 90 iki 205 AG, kuriuos galima komplektuoti su šešių pavarų mechaninėmis arba septynių pavarų automatinėmis dėžėmis. Kitais metais gamintojas planuoja pristatyti naujovę: dyzelinė-elektrinė versija, pavadinta „Hybrid Assist“, kuri bus pasiūlyta 2017 m. pradžioje. Gamintojo teigimu, šis variklis, sukurtas „Energy dCi 110“ pagrindu, užtikrins mažas degalų sąnaudas ir garantuotą vairavimo malonumą, nes elektrinis variklis padės automobiliui greitėjant. Elektrinis variklis veiks kaip pagalbininkas su nuolat veikiančiu vidaus degimo varikliu. Gamintojas tokiu būdu siekia, kad kuro sąnaudos būtų mažesnės nei 3 l/100 km, juk būtent greitėjimo metu ir sunaudojama daugiausiai kuro. Trokštantiems nepakeliamai nepatogios važiuoklės, žvėriško variklio ir nuolatinės šypsenos veide, „RS“ versijos teks palaukti net iki 2017 metų pabaigos. Reikia tikėtis, kad gamintojas ruošia išties kažką ypatingo ir konkurencingo „karštųjų“ hečbekų segmente.

Naujasis „Megane“ kol kas pasirodė puikiai. Nors su naujuoju modeliu buvo praleista nelabai daug laiko, tačiau jis jau spėjo visapusiškai sužavėti. Automobilis komfortiškas, puikiai pagamintas bei malonus vairuoti. Panašu, kad „Golf“ ir „Focus“ susilaukė pagaliau rimto varžovo iš Prancūzijos. Su nekantrumu laukiame dar platesnės pažinties. Au revoir!