Statybos bendrovės „Latvijas tilti“ Klaipėdos filialas pradėjo naują Klaipėdos
valstybiniam jūrų uostui priklausančių krantinių, kuriomis naudojasi jūrų krovinių
kompanija „Bega“, rekonstrukcijos darbų etapą. Jo metu daugiau nei per metus bus iš
esmės atnaujinta 66 krantinė, pastatyta nauja krantinės sienutė, pakeista danga,
įrengti nauji inžineriniai tinklai ir nutiestas geležinkelis.
Darbų vertė siekia 4,4 mln. eurų.
„Statybų aikštelę perėmėme sausio pabaigoje ir iškart pradėjome paruošiamuosius
darbus. Šiuo metu yra ardomos gelžbetoninės konstrukcijos ir esama danga, vykdomi
žemės darbai ir ruošiamasi plieninių polių sukalimui. Jau šio mėnesio pabaigoje
statybvietę pasieks plieniniai poliai ir tada kibsime į darbus“, – sako Mindaugas
Kelpša, AB „Latvijas tilti“ Klaipėdos filialo direktorius.
Šiaurinių kompanijos „Bega“ krantinių rekonstrukcija su pirso statyba pradėta
daugiau nei prieš penkerius metus. Šie darbai buvo suskirstyti į atskirus etapus,
kurie šiai dienai dar nėra užbaigti.
„Pradėta 66 krantinės rekonstrukcija – tik vienas iš numatytų darbų etapų. Jį
įgyvendinus bei išgilinus akvatoriją prie šios krantinės, galėsime realizuoti naujo
birių krovinių terminalo projektą, – sako Laimonas Rimkus, UAB „Bega“ technikos ir
technologijų direktorius. – Tačiau labai svarbu tai, kad be to mūsų dar laukia ir
greta esančių krantinių Nr. 67-68 rekonstrukcijos antrojo ir trečiojo etapo bei
akvatorijos prie jų gilinimo darbai, kuriems Uosto direkcija buvo paskelbusi atskirą
konkursą. Kol jie nėra atlikti, negali realiai funkcionuoti anksčiau padaryti
infrastruktūros pagerinimai ir kompanija negali išnaudoti viso infrastruktūros
potencialo, nors paklausa tam yra didelė.“
Minėtų krantinių užnugaryje kompanija „Bega“ yra suplanavusi pastatyti naujus
inertinių medžiagų, trąšų, cemento ir kitų birių produktų krovos, taravimo ir
distribucijos pajėgumus. Planuojamos „Begos“ investicijos į suprastruktūrą – apie 60
mln. eurų. Įgyvendinus šią plėtros programą, 2020 m. kompanijos „Bega“ krovos
potencialas turėtų pasiekti 10-12 mln. t per metus.
Krantinės Nr. 66 rekonstrukciją „Latvijas tilti“ Klaipėdos filialas atlieka
laimėjusi Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos konkursą. Bendrovė pasiūlė
mažiausią kainą iš trijų konkurso dalyvių. Konkurse taip pat dalyvavo UAB
„Hidrostatyba“, pasiūlymą pateikusi kartu su bendrove BMGS, – bendrovės darbus siūlė
atlikti už 4,497 mln. eurų. Trečioje vietoje liko bendrovių „Eurovia Lietuva“,
„Klaipėdos monolitas“ ir „Tilts“ filialo „MO-24“ konsorciumas, kuris siūlė 5,441
mln. eurų kainą.
Darbų užsakovės – Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos generalinio
direktoriaus Arvydo Vaitkaus teigimu, konkursai skelbiami bei rekonstrukcijos darbai
spartinami matant akivaizdžią naudą iš šių investicijų, nuo kurių didžia dalimi
priklauso Klaipėdos uosto paslaugų ir galimybių patrauklumas krovinių siuntėjams bei
gavėjams ir kartu – krovos apyvartos augimas. Uosto direkcijos vadovas išreiškė
viltį, kad artimiausiu metu bus išspręsti klausimai ir dėl krantinių Nr. 67-68
rekonstrukcijos antrojo ir trečiojo etapo darbų įgyvendinimo.