Žydrė Dargužytė
Šiandien, kovo 27 d., Panevėžyje vyksta “Linavos” regioninis susirinkimas Panevėžyje. Vezejugidas.lt apie susirinkimo eigą informuos tiesiogiai.
Į salę renkasi žmonės. Susirinko per 50 dalyvių.
Susirinkimą pradeda Panevėžio regiono atstovas, prezidiumo narys, UAB “Ignolita” vadovas Julius Misiūnas.
“Noriu padėkoti, kad suradote laiko, kad mylimam verslui nesate abejingi. Kiekvienas regioninis kaip ir kongresas, tad akvyvus dalyvavimas yra sveikintinas”, – kalba J. Misiūnas.
J. Misiūnas pristato dalyvius. Atvyko VKTI atstovas Ramūnas Žukauskas, “Statoil” atstovai, “Kassborer” puspriekabių atstovai.
“Svečiuose daugiau kaip pusė prezidiumo – E. Mikėnas, D. Abramavičius, M. Atroškevičius, J. Kuklys revizijos komisijos vadovas V. Pelėda, revizorė Alicija Monkevič. Taip pat dalyvauja advokatė Aurelija Vingrienė. Sekretoriate dirba Virgilija. Pristatau vezejugidas.lt – transliacija tiesiogiai vyksta. Visi sekė naujienas, net skambino vežėjai ir klausė, ar mus irgi transliuos”, – dėsto J. Misiūnas.
Pristato darbotvarkę. “Leiskite susirinkimą laikyti pradėtu”, – sako J. Misiūnas.
J. Misiūnas: yra pasiūlymų pakeisti darbotvarkę – pirmiausia žodį duoti svečiams. Kviečiame STATOIL atstovą.
STATOIL atstovas: “Laba diena, esu Martynas, kompanijos pardavimų vadovas. Po ilgų derybų susitarėme su LINAVA dėl palankių sąlygų. STATOIL tinklą sudaro 74 degalinės. Pagrindinis mūsų terminalas Vilniuje, iš ten atvežami degalai iš Mažeikių naftos ir iš ten paskirstomi degalai į visas Lietuvos degalines. Rinkoje gaji nuomonė, kad visi perka iš Mažeikių naftos, o kaina skiriasi. Noriu pabrėžti, kad mes dedame priedų dyzelinui ir benzinui. Priedai gerina variklio ilgaamžiškumą. Ką priedai duoda? Laboratorijose buvo daryti tyrimai ir rezultatus skelbiame. Taip pat siūlome dviejų tipų mokėjimo korteles, taip pat turime tarptautinių kortelių – jos galioja ir Europoje ir Rusijoje. SĄLYGOs LINAVA nariams ir kandidatams – dyzelinui terminalo kaina + 6 cnt.”
Kokia kaina šiandien būtų?
“4,32 cnt su PVM litrui būtų aptariamom sąlygom. Palyginkite savo kainas”.
Kokios kainos Rusijoje?
“Priklauso nuo nuperkamo kiekio, nes aptariamos sąlygos yra LINAVOS nariams, kurie važiuoja Europoje. Nuolaidas peržiūrime kas ketvirtį. Pilstome AD BLUE degalinėse, kad vilkikams nereiktų važiuot jo užsipilt kažkur kitur”.
Pranešėjas kalba toliau: “Atsiskaitymo terminai – pilatės visą mėnesį ir gaunate 15 dienų atidėjimą. Sutartį galėsime užpildyti ir susitikimo metu, jei jau turite sutartį, tai parašote laisvos formos prašymą, įrašysite įmonės rekvizitus ir bus nuo balandžio 1 d. taikomos sutartos LINAVOS s1lygos. STATOIL Jūsų darbuotojus vaišina kava, jei užsipila 200 Lt. NUo balandžio pirmos keičiasi vinječių kainos, tai galite užsirezervuoti metines vinjetes. Taip pat puiki stovėjimo aikštelė”.
Ar Rusijai galioja ta pati nuolaida?
“Rusijoje kitaip. Su kiekvienu atskirai aptarsime tai. Pagal abipusius įsipareigojimus, ten bus STATOIL degalai”.
Jei mokėsiu išankstiniu pavedimu, ar PVM galėsime atsiimti?
“Su STATOIL bus taip, kaip dabar – PVM negalėsime grąžinti. Nuolaidos priklausys nuo perkamo degalų kiekio”.
Nuo kada galios nuolaidos?
“Nuo balandžio pirmos dienos”.
Turėjome sutartį su STATOIL, sugalvojo ir nutraukė, ką daryti?
“Reikia iš naujo pasirašyti”.
Ar Baltarusijoje tinklas yra?
“Nėra”.
J. Misiūnas: “Ačiū Martynui. Žodis VKTI atstovui”.
VKTI atstovas: “Laba diena, labai malonu čia dalyvauti. 2011 m. statistika – 4701 vežėjas Lietuvoje buvo. Mūsų regione buvo 303 vežėjai, Utenos – 74. Įsigaliojo trys nauji reglamentai. Mums aktualiausias dėl veiklos sąlygų taisyklių. Tuo pagrindu patvirtintos kelių transporto licencijavimo taisyklės. Pagrindiniai reikalavimai: tai – transporto stovėjimo vieta, nepriekaištinga reputacija, finansinė būklė. Licencijos išduodamos dešimčiai metų. Dėl stovėjimo vietos – tai su asfalto, betono danga, negali būti gatvė, daugiabučio kiemas. Jei aikštelė valdoma nuosavybės teise, tai mes matome, bet jei bus sudaryta nuomos sutartis, tai turi būti ji pateikta. Mes turime matyti, kas joje parašyta. Vienai transporto priemonei turi būti skiriama 60 kv. m ploto. Mes informuosime raštu apie tai ir duosime tam apie 90 d. terminą.
Dėl buveinės – valdymo centro – yra nuomonė, kad buveinės ir vežėjų valdymo centras turi sutapti. Tai pagrįsta ir Civiliniu kodeksu. Turite tai sutvarkyti. Juk mums sudėtinga, jei nuosavam bute registruota, jei reikia kontakto, tai mes nerandam, negalime bendrauti. Taip pat duodamas laikotarpis padėčiai pagerinti – susitvarkyti dokumentus. Dėl kompetencijos – jei pažymėjimai galiojo iki vasario 19 d., tai nebereikės laikyti egzaminų. Dėl reputacijos – seniau ją turėjo turėti atsakingas asmuo, o dabar turi turėti ir transporto vadybininkas, vežėjo vadovas. Dabar turėsime galimybę vertinti ir pažeidimus, padarytus užsienio valstybėse.
Anksčiau priduodavote įsakymus, kad paskirtas atsakingas asmuo, dabar šitie dalykai turi būti surašyti darbo sutartyje, pažiūrėkite taisyklių 34 punktą ir tą formuluotę įrašykite į darbo sutartį. Transporto vadybininkas gali vadovauti ne daugiau kaip dviems įmonėms, per abi transporto priemonių skaičius negali būti didesnis nei 20.
Dėl finansinės būklės – turite disponuoti nuosavu kapitalu. 9000 EUR pirmai transporto priemonei, 5000 EUR kitoms transporto priemonėms. Esam parašę kelis raštus, kad vežėjas neatitinka tų reikalavimų, duodam pusės metų terminą pasitaisyti.
Kai kontroliuosime, balansai turės sutapti. Dėl kontrolės – yra nustatyti kriterijai, pagal juos pasirenkame įmones. Būtų gerai, jei po patikrinimų pažeidimų stengtumėtės nedaryti. Pažeidimų mažėja, bet yra sukčiavimų – magnetai ant tachografų ir t.t. Kad būtų objektyviau įmonės tikrinamos, yra parengti klausimynai.
Dėl EU95 kodo – nesusiekime to su skaitmenine kortele. Žmonės klausia, mane priėmė į darbą, gavau baudą, nes neturėjau kodo, ką daryti. Spręskite tai su vairuotojais.
Dėl e. paslaugų – jos sparčiai populiarėja”, – apžvelgia VKTI atstovas.
M. Atroškevičius: ‘Yra VKTI viršininko projektas dėl pažeidimų. Ar galite pakomentuoti šį projektą, ar buvo derinta su padalinių vadovais. Kiek aš žinau, su LINAVA eilinį kartą nieks nederino. Ar nebus taip ,kad nubaustas už greitį prarasiu reputaciją?”
VKTI atstovas: ‘Inspekcija už mažus dalykus nenusiteikusi reputaciją naikinti. Iš praktikos sakau: reputacija buvo panaikinta pagal seną praktiką tik tiems, kurie buvo bausti pagal tuos duomenis, kuriuos mes gauname iš Vidaus reikalų sistemos – finansiniai svarūs nusikaltimai ir t.t. Tokios praktikos, kad už pažeidimus keliuose prarastų reputaciją – nežinau, tad nemanau, kad tai ir ateityje bus taikoma”.
Ar galima tikėtis, kad licencijos bus išduodamos Penevėžyje tą pačią dieną, ar kitą, kaip Vilniuje. Ar galima išduoti per parą?”
VKTI atstovas: “Būna, kad nespėjame, dėl mažo dirbančių žmonių skaičiaus. Trise dirbame ir kartais esame nepajėgūs to padaryti”.
J. Misiūnas: “Ačiū Ramūnui. Visada galima į jį kreiptis, ačiū, kad radote mums laiko. Ar bus dar norinčių pasisakyti. Gal prezidiumo nariai norės pasisakyti, kad galėtume įtraukti į darbotvarkę? Juozas Kuklys norės, Mečislovas Atroškevičius taip pat. Mes dar turime garbų svečią, Aukštaitijos vežėjų klubo prezidentą p. Algį. Ačiū, kad dalyvaujate, kad rūpinatės ir domitės.
Praėjusiame kongrese spalio 7 d. išrinko naują prezidiumą, patvirtino revizijos komisiją. Per šešis mėnesius pavyko nemažai padaryti”, – kalba J. Misiūnas.
Pristato komitetus ir jų narius.
“Keturis mėnesius dirbome su “Linavos” serviso reikalais. Ėmėmės žingsnio siūlyti prezidiumui tris variantus dėl serviso. Kiekvienas komitetas atsiskaito prezidiumui, ką jis nuveikė, pristato savo klasuimą. Išanalizavome LINAVOS serviso veiklą ir radome didelį minusą. Tokio neūkiškumo man dar nebuvo tekę matyti. Nuo 2003 m. [prasidėjo minusas. Gal dėl silpnos valdybos, vadovų nekompetencijos?
Ką pamatėme? Išanalizavę ataskaitų rinkinius pamatėme, kad finansinė būklė nuolat blogėjo. Įvertinus bendrovės turtą, turto rodiklaii nuolat mažėjo, prekių srautų pardavimai irgi mažėjo, bendrovėje mažėja atsargų. Pardavusi prekes bendrovė turėtų uždirbti pelno, bet pelno-nuostolio ataskaitoje pelnas nepakankamas veiklos sąnaudoms padengti. Galutinis veiklos rezultatas – ketveri metai – nuostolis. Paprašius direktoriaus ir finansininkės bei serviso dirbtuvių vadovo pateikti ataskaitą valdymai, kokia yra situacija, gavome ataskaitą, kad eilę mėnesių dirbtuvės kartu su plovykla turi nuostolių kas mėnesį – kas mėnesį dirbtuvės neša 20 tūkst. nuostolio. Paprašėme dirbtuves uždaryti. Paprašėme per savaitę priduoti dirbtuves, po mėnesio dar tai nebuvo padaryta. Mes ten kiekvieną dieną nebesėdime, į posėdžius renkamės kas mėnesį. Visi mes kartu kiek buvo priimta pinigų iš bankų, kurių neradome, nes nuolat blogėjo situacija. Blogybė ta, kasd asociacija garantavo už kiekvieną milijoną. Nesupratome, kad mes visi juos tuos garantus turėsime padengti, jei dar būtume palaikę servisą, tai gal dar daugiau nuostolių būtų. Kiekvienas ių mūsų nuo linavos serviso gavome dovanų po 10 tūkst. Lt. Dabar servisui paskelbtas bankrotas. Aš galiu pasakyti taip: kaskart, kai privažiuojame prie dirbtuvių, tai ten dar kažkas kažką daro, kol kas tos patalpos nėra išnuomotos. Žmonės iš LINAVOS serviso atleisti, yra tik administratorius. Ruošiamas klausimas patalpų nuomai”, – dėsto J. Misiūnas.
Kiek kainuoja kas mėnesį LINAVOS serviso išlaikymas?
“Prekių liko apie milijoną. Tiesiog nėra rimto vadybininko, kuris ten vestų tą ūkį ir to pasekmė – yra tokia, kokią matome. Išvada prezidiumui – bendrovės balanse neužtenka sumos grąžinti paskolas, bendrovės mokumas nuolat mažėjo, 2011 m. duomenimis, bendrovė yra nemoki, nuo2009 m. bendrovės nuosavas kapitalas – neigiamas. Pasiūlymas akcininkui – vadovaujantis bendrovės įstatais, siūloma vieninteliam akcininkui – LINAVAI – apsvarstyti veiklos tęstinumo klausimą, siūloma priimti sprendimą dėl įstatinio kapitalo atstatymą. Siūlyta padėtį ištaisyti: pertvarkyti į TŪB, VšĮ, sumažinti kapitalą arba bendrovę likviduoti”. – J. Misiūnas.
Kokie teisminiai išųieškojimai vyksta, kas didžiausi skolininkai, kiek teismų vyksta?
“padėtį išanalizavome, pateikėme prezidiumui ir jie domisi skolų išieškojimu:, – J. Misiūnas.
Kas daroma dėl skolininkų?
J. Misiūnas: “paklausim generalinio”.
Kiek skolų LINAVA paėmė iš SERVISO?
“5,2 mln. Lt”, – Juozas Kuklys.
J. Misiūnas: “Reaguokite ramiai į pateikiamą informaciją”.
V. Pelėda: “man kelia rūpestį Jagminas, atėjo į kasą, paėmė 170 tūkst. Lt ir išėjo iš darbo. Išėjęs įkūrė firmą, pasiėmė serviso tiekėjus. Pagal konkurencijos įstatymą jam milijonmus gali priteist. Kodėl LINAVOJE toleruojamas asmeninis pasipelnymas? Kodėl jis paėmė pinigus ir nieko nedaroma?”
J. Misiūnas: “Mes dirbome tuo klausimu: ten buvo padarytas vienas gudrus žingsnis – Jagminas pasimdamas 166 tūkst. paskolą – ją teisiškai susiformino (sudarė sutartį su LINAVOS servisu), kad gauna paskolą ir kad juos pradės grąžinti 2015 m. Mes kreipdamiesi 5 teism1 negalime nieko padaryti, juristas pasak4 – jis nieko nepažeidė”.
Kas sutartį pasirašė?
“Paskola su palūkanomis”, – J. Misiūnas.
J. Misiūnas: “Jis pats sutartį su savimi pasirašė. Yra kuro projektai – sudaromos sutartys su vežėjais, lINAVOS servisas atstovavo kelias kompanijas, o vadybininkas, paisirašęs sutartį su vežėju, neturėjo materialinės atsakomybės sutarties, atėjo N ir sako: noriu dešimt kortelių. Nebuvo reikalavimų, kas buvo sąžiningas – sumokėjo, kiti – ne, pagrindiniai pinigai paskendo per projektus”.
SALĖJE KALBOS.
J. Misiūnas: “Daug įmonių jau bankrutavo, kitos – bus išieškotos, generalinis žadėjo pajungti juridinį skyrių, kad kuo greičiau būtų parengti dokumentai”.
Kas valdyboje buvo anksčiau?
Prieš tai valdybai vadovavo Rimvydas Stropus.
Kiek skolų galima atsiimti ir kurios “mirę”?
“Mes per keturis mėnesius sugebėjome pasiimti 500 tūkst., o daugiau nieko nebegalima”, – J. Misiūnas.
Algimantas Kondrusevičius, LINAVA prezidentas: “Pradėsiu nuo to, kuo užbaigė JUlius. Padarysiu ekskursą, kas yra servisas, kaip dirbo, kaip mums padėjo. Serviso idėja gera ir teisinga. Jei nėra saugiklių nuo nesąžiningo administravimo, tai sudėtinga sukontroliuot ir galbūt tampa nebereikalinga. Reikia įvertinti, kad daugybę metų LINAVOS servisas darė įtaką bendram kainų lygiui kainoje. Stambesni vežėjai niekad nesinaudojo LINAVOS serviso paslaugomis. Ten viską laiką kildavo klausimas, kaip jis turi dirbti – ar nešti naudą vežėjams, ar pelną uždirbti. Prieštaringos nuomonės būdavo. 2004 m. buvo atleistas p. Kairys ir sudaryta nauja valdyba, buvo deleguotas sekretoriato narys, kad kontroliuoti labiau finansus. 2009 m. buvo svarstomas klasuiams apie situacij1 LINAVOS servise, a6 pasakiau d4l kai kuri7 prezidiumo nari7 veiklos ir įsiskolinimų servisui. Baigėsi tai tuo, kad prezidiumas 2009 m. pabaigoje nušalino valdybą. Šarkauskas ir Malinauskas ten valdyboje dirbo. Kadangi nematėme geros dinamikos, prezidiumo sprendimu buvo įvestas tieisoginis gen. sekretoriaus valdymas, bet tai nepadėjo, sprendimų nebuvo priimta, tada buvo suformuota dar nauja valdyba, kuriai vadovavo p. Stropus. Buvo siūlymai mažintas veiklas, o paskui uždaryti veiklą. Mūsų sprendimas 2011 m. pradžioje buvo pavesta revizuoti servisą. Nauja suformuota valdyba, į kurią pasiūliau Juozą ir Julių, jie priėjo tos pačios išvados, kad reikia uždaryti servisą. Ponas Gilys, tuo metu buvo paskirtas adminstratoriumi situaciją pateikė kaip nevisiškai gerą. Ten buvo per didelis liberalumas, kai kurie galėjo neatsiskaitinėti už paslaugas.
Aš noriu pakalbėti apie ateitį. Reikia priimti sutarimų. Aš jau kurį laiką kalbu apie tai, kad mes žinome savo klaisas, mes einame keliu tuo, kuris už pokyčius. Savo ligas įvardijome, žinome kaip sveikti. Tai prasidėjo ne tik su naujo prezidiumo atėjimu. Aišku, šiek tiek praradome laiko, nes ne visi buvo ryžtingai susiteikę. Asociacijoje mažėjo darbuotojų,TIR sistemą koregavome – tai nepopuliarūs sprendimai, bet kai mes aiškinomės kai kuriuos niuansus, tai tie keliai, kurių ėmėmės, pasirodė teisingi. 2011 m. parodė, kad esant valiai ir norui, finansiniai rezultatai yra pakankamai geri. Mes einame tuo keliu, kur galime pasiekti finansinio ir ekonominio, o savrbaiusio dvasinio stabilumo mūsų asociacijai, nes mes labai susikoncentravome į save, o nepakankamai dėmesio skiriame išorei, kur atsiranda labai daug grėsmių.
Tos grėsmės rimtos, reikia daug teisingų sprendimų. Sankcijos prieš Baltarusiją, eilės pasienyje – didelės problemos. Norimi priimti įstatymū pakeitimai neleidžia ramiai miegoti, gražus rytojus be mūsų pastangų neįmanomas, asociacija pagrindinį dėmesį skiria įvykiams tarptautinėje erdvėje. Mes rodome didelį aktyvumą dėl negerovių. Sankcijos Baltarusijai gali atsiliepti ir mums – matote, kas vyskat pasienio postuose, buvome susitikę su URM viceministru, kalbėjomės apie Baltarusiją ir apie Rusiją. Konsultuiojamės su ministerijomis dėl iniciatyvų, kurios nukreikptos prieš užsienio šalių vežėjus.
Pernai metais atsimenate vasario mėnesį mums sugriežtinta buvo kontrolė Rusijoje. gavome raštą iš p. Žukovo. Dėl to sakau, kelia pavojų ne įstatyminė bazė, bet jos taikymas. Mes turime ten būti, turi būti mūsų iniciatyva ir darbas Rusijoje. Buvo siūlymas mums sudaryti tam tikrą sutartį su juridine kompanija, kuri teiks paslaugas Lietuvos vežėjams, priėmimas skambučių, reagavimas online, raštų ruošimas, diskusijos su atitinkamų tarnybų atstovais iki teisminio ginčo. Deja, nėra visų prezidiumo narių šiuo klausimu. Ten mes turime atstovavimo funkciją, bet jie vieni nepajėgūs. Reikalinga analitika ten, bet ne visad iš vežėjų gauname informaciją.
Turiu pasakyti, kad mūsų bendravimas žodinis su Rusijos muitinės atitinkamais pareigūnais leidžia tikėtis, k ad Juodieji sąrašai išnyks. Vienintelė Rusija daro išimtis kitokias nei kitose šalyse. Tų darbų yra labai daug, tikrai noriu patikinti, kad nuolatinis darbas yra vykdomas. Pastangos gal ne visur pakankamos, bet ta linkme gerąja dirbama. Reikia ramiai diskutuoti, netiražuoti per visą Lietuvą ir dar toliau.
Net verslas atsirado, kuris iš mūsų nesutarimų daro pinigus. Linkiu produktyvaus darbo”, – A. Kondrusevičius.
Kviečiamas generalinis sekretorius pateikti ataskaitą.
Klausimas: kokie argumentai, kad prezidiumo nariai neleido išplėsti veiklos Rusijoje?
“Manau, kad gal kolegos nesuprato to reikalingumo, gal aš nesugebėjau paaiškinti, kaip tai Rusijoje veiktų. Prie šito klausimo dar sugrįšime, biudžete ten turime lėšų numatyti”, – A. Kondrusevičius.
A. Monkevič: “nepraleiskite terminų, jei gavote oficialų protokolą dėl baudų – dešimt dienų – ją vis tiek reikės sumokėti. Jei mes visi nepradėsime skųsti, tai nieko neišlošime. Mes jau rašėme skundą, reikia paduoti į teismą, nes kuo toliau, tuo baudos bus didesnės”.
Mes Rusijos įstatymų nepakeisim, bet mus atstovauti turi LINAVA. Tam netaupykime pinigų.
Dainius Abramavičius: “Mes turime priimti sprendimą, kaip tai daryti – ar turi būti juristai, iškart reaguoti, jei to nebus, nieko nepasieksim. Dar pernai po kongreso buvome Rusijoje, tai jie tarsi ėjo į diskusiją, bet kai tik išvažiuoji, prasideda kita teorija. Nėra sukurtos darbo grupės. Atstovybė tikrai reikalinga, jei jos nebus, mes žlugę”. Dėl biudžeto – jį rengė audito kompanija, Finansų ir biudžeto komitetas, aprobavo prezidiumas, biudžetas dar gali keistis. Kai bus baigtas auditas dar kartą peržiūrėsime kiekvieną straipsnį.
2011 m. faktas ir 2012 m. projektas. Pirmiausia kalbėsiu apie pajamas. 2011 m. pajamų – 50 mln. Šiemet planuojame mažiau. Pajamos susidaro iš nario mokesčio, TIR pardavimų, vizos, faktoringas, patalpų nuoma. Komercijos neplanuojame, jos stengsimės atsisakyti.
Sąnaudos – šiemet planuojame apie 30 mln. Šiemet TIR gabenimai planuojame apie 120 tūkst. Šiemet vieną kartą per mėnesį važiuosime – dabar vieno pervežimo kaina apie 8 tūkst.
Seniau – skelbimai, reklama, viešinimas buvo 700 tūkst., o šiemet suplanavome 5 tūkst. Literatūrai, spaudiniams planuojame apie 40 tūkst. Lt.
Pernai kongresui ir renginiams buvo skirta pr 1 mln. Lt, dabar dviems parodoms ir kongresui planuojame apie 300 tūkst.
Darbo užmokestis, jei lyginsime su 2010 m., sumažėjo 40 proc.
J. Kuklys: “Linavos sekretoriate mažiau darbuotojų nei telefonų. Kompiuterių sandėly yra, ką jie ten veikia?”
Atsakymo nėra.
Salėje šurmulys.
KLAUSIMAS: Įmokos į garantinį fondą didėjo dvigubai?
V. Adomaitis: “Mokesčius mokėti reiks”.
V. Adomaitis: “Asociacijoje daug transporto, pardavę galėsime įsigyti kelis nebrangius automobilius. Kito turto nuoma – nuomojame plotą simuliatoriaus saugojimui”.
Salėje šurmulys, generalinis sekretorius kalba toliau.
Kam bus duodama labdara?
“Vaikų namams gal”, – generalinis sekretorius.
V. Adomaitis: “Pastatų remontui bus skirta apie 80 tūkst.”
Salėje šurmulys.
V. Adomaitis: “Kongresui pateiksime detaliai”.
KLAUSIMAS: kiek numatyta biudžetą papildyti iš atsiimamų skolų?
V. Adomaitis: “Reikia išsiaiškinti, tą darbą darome, milijonų iš tų skolų negausime, yra grafikai su kai kuriais žmonėm, tam yra Aurelija, yra kiti teisininkai, jie ras teisinių priemonių išieškoti”.
Kokie įsiskolinimai?
“Iš viso skolų yra apie 7 mln.”, – V. Adomaitis.
NORDEA banko paskola iki 2016 m. bus atiduota.
V. Adomaitis: “Šią savaitę vyks IRU auditas”.
KLAUSIMAS: “Ar KALCHAS ir AUTOKALCHAS yra paduotas į teismą su procentais, su palūkanomis? LINAVA ieškinio neatsiėmė? Ar yra teismo sprendimas? Ar buvo atsiimta?”
V. Adomaitis: negalėjo atsakyti.
J. Kuklys: ‘Prieš ateinant serviso naujai valdybai, teismui buvo paduota, teismas pritesė, bet LINAVA skolą perėmė, o p. Darginavičius pasakė, kad jam tai liepė padaryti prezidentas”.
A. Kondrusevičius: “Nereikia klaidinti vežėjų”.
KLAUSIMAS: daugeliu atžvilgiu susidaro įspūdis, kad daug ko nežinot.
A. Kondrusevičius: “Ne viską žinau, pasidomėjau, iš tikro buvo toks faktas”.
J. Kuklys: “Kas leido atsiimt ieškinį? Kodėl atsiėmė?”
KLAUSIMAS: pritariat Darginavičiaus atleidimui?
Kiek Darginavičius turi paskolos?
ATSAKYMAS: 300 tūkst.
A. Kondrusevičius: “daug kas ant manęs nori sukabinti viską, kas yra negerai, per daug pasitikėjau savo kolegomis darbuotojams, prezidiumas turi nustatyti bendras gaires ūkinės veiklos, o už pažeidimus turi atsakyti konkretūs žmonės. Prezidentas organizuoja prezidiumo posėdžius, o sprendimai priimami prezidiumo dauguma, jų galios tokios pačios kaip ir prezidento. Gal tai negerai? Dėl Malinausko skolų – jos susiformavo nuo Kitovo laikų.”
KLAUSIMAS: “asmeniškai jūs kaip vertinate faktą, kad atsakingas darbuotojas priima vežėjams nuostolingus veiksmus ir jūs teisinio įvertinimo nedarėte – ar galite pažadėti ,kad toks elgesys bus įvertintas. Tas nebuvo svarstyta prezidiumo posėdyje. Jei čia dalyvaujantys nariai nespręs tokio nario, tai nesitikėkite mūsų pasitikėjimo”.
KLAUSIMAS: man smūgis, kai sužinojau apie Malinausko skolas ir kitų man pažįstamų asmenų. Kai buvo svarstomos skolos LINAVOS serviso, aš nemačiau pavardžių kai kurių skolininkų, kodėl įmonės dirba, o pinigai neišieškomi?”
A. Kondrusevičius: “man irgi buvo smūgis, B. Malinauskas man kaip draugas primetamas. Jis “mane kalė prie sienos”, kaip neteikti Gilio į generalinius sekretorius”.
KLAUSIMAS: kodėl buvote prieš atlikti LINAVOJE auditą, sakėte, kad IRU atvažiuos ir to pakaks?
A. Kondrusevičius: “nereikia faktų išimti iš bendro konteksto. Kokią kompaniją pasirinkti, tai čia kas kita. Ponas Vidas Augaitis mano iniciatyva buvo pasiūlytas komiteto pirmininku”.
J. Kuklys: “Augaičiui grasinta ne kartą, jau parašai Klaipėdoje renkami. Paskyrėt, o pamatėt, kad ne pagal jus dirba. Mane suspendavo, bet prezidiume priėmėm nutaruimą, kad LINAVA kaip atsakovas kreipėsi į teismą dėl mūsų suspendavimo. Slapta, kada generalinis sekretorius nebuvo darbe, Darginavičius laikinai pavaduodamas sekretorių parašo raštą į teismą, kad LINAVA kaip atsakovas pripažįsta, kad I. Ostrovskij ir K. sadauskas yra teisūs. Mes tai apeliaciniam teismui, o teismas, vadovaudamasis darginavičiaus kreipimusi, atmetė mūsų skundą to rašto pagrindu. Kas suteikė Darginavičiui tokią teisę? sakau Adolfai, kas yra? Jis sako: man įsakė prezidentas. Adomaičio klausiau, bet aš vyram pasakiau, kad aš nebūsiu kišeninis sekretorius”.
A. Kondrusevičius: “man generalinis nėra tiesiogiai pavaldus. Palikta JUms galioti laikinosios apsaugos priemonės. Kodėl nepasakote, ką antstolis nustatė? Jie kreipėsi į Kaplerį, kad leistų balsus perskaičiuoti ir tada žadėjo į teismą nesikreipt, bet neleido perskaičiuot”.
KLAUSIMAS: aš dalyvavau balsų skaičiavime, man pateikite kaltinimus, kad buvo neteisingai suskaičiuota, atėjo moterytė ir suskaičiavo teisingai,o 31 žmogus blogai suskaičiavo”.
Šūksmai iš salės: nejuokinkit!
A. Kondrusevi2ius: “Pelėda buvo atėjęs su moteryte”.
V. Pelėda: “Įgaliojimai buvo tikrinami”.
Salėje sąmyšis, kalba vienas per kitą.
KLAUSIMAS: palikite teismams teismų darbą.
KLAUSIMAS: jei matote, kad betvarkė finansinė, kodėl į Ekonominę policiją nesikreipiate?
A. Kondrusevičius: “Prezidiumas buvo įpareigotas kreiptis į teisėsaugos organus”.
KLAUSIMAS: kas vyksta?
A. Kondrusevičius: “kur mes einame, išklausykime viens kitą”.
Klausimas: Grybauskas tvirtino kongrese, k ad jis skolą grąžinęs, bet dabar iškyla, kad ji perimta į LINAVĄ”.
A. Kondrusevičius: “Nežinau”.
J. Kuklys: “26 tūkst. EUR į LINAVĄ buvo perimta”.
KLAUSIMAS: kodėl tavo žodžiais turiu tikėt?
J. Kuklys: nes aš buvau valdyboje ir mačiau.
J. Misiūnas: “man kaip prezidiumo nariui nesuprantama, kai auditas pateikė informaciją, jog mūsų asociacijos vežėjai, kurie suneša pinigus kenčia nuo negalėjo restruktūrizuoti – tenka skelbti bankrotą. Įdomus momentas – sekretor4 Sonata gauna 200 tūkst. paskolą ir kitos darbuotojos gauna paskolas. Čia viskas 2010 m. gauta. Esm4 ne tada, kada išduotos, bet procentai yra esmė. O jų nėra”.
KLAUSIMAS: ar galima paduoti dėl žalos piktybinės žalos padarytos LINAVAI? Ar yra galimybė juridinė?
J. Misiūnas: “kai šiais metais biudžetas sudaromas, tai nesimato grafos, skolų grąžinimo. Prezidentas galbūt nežinojo dėl Kalcho ir Autochalko – jie buvo perduoti LINAVAI. Sutartis sudaryta gera, jis laikui bėgant grąžins. Per mėnesį grąžina jis apie 24 Lt į LINAVĄ”.
KLAUSIMAS: ar aš galiu susipažinti su audito ataskaita?
KLAUSIMAS: kas pasirašė tas paskolas, kad jos būtų išduotos?
J. Kuklys: “daug dokumentų nepateikta auditoriams, mes penktadienį vyr. buhalterės klausėme – atneškite visas sutartis su šiatais žmonėmis, atnešė tik vieną sutartį Šarkausko, kitų sako – nėra. Toliau aš klasuiau Elenos, buhalterės, ar tai moralu, kada vežėjai bankrutavo 2010-2011 m. , jūs paėmėte 180 tūkst. beprocentinę paskolą, kada adiduosite po 15 metų? kam paėmėt? – Kaip grąžinsit?
KLAUSIMS: kas trukdo į teismą paduot?
J. Kuklys: “nėra grąžinimo termino, beprocentinė”.
J. Misiūnas kviečia E. Mikėną pristatyti įstatų gaires.
E. Mikėnas: “Tiek aistrų ir kyla gerų klausimų. mano nuomonė pralaimėjo garbingoj kovoj prezidento rinkimus ir buvau išrinktas nuo Kauno regiono prezidiumo nariu. Gavau atsakingą postą Teisinių reikalų komitete. Subūriau komitetą, į jį buvo pakviesti ankstesni nariai, taip pat pirmininkas R. Stropus. Komitete -11 narių, dvi advokatės.
Rezultatas to darbo – sumažinome advokatų išlaidoms pusė milijono. Dabar bus advokatams išleidžiama apie 300 tūkst. Aistros kyla dėl vieno paprasto dalyko – mums buvo lemtingi 2007 m. turėdami įgaliojimų pakeitėme įstatus, panaikinome kadencijas. Kasmet buvo teikiami tam tikri pakeitimo punktai ir mes neprabalsuodavome dviem trečdaliais, popiet nubalsavome už visą projektą – ir tai lėmė dabartinę situaciją. Man buvo pateikti kaltinimai, kad aš reiškiu kaltinimus, aš konstatuoju faktą – paaiškėjus dabartinei situacijai turime reikalš su gerai organizuota, galima nusikalstama grupuose, kuriai mes savo abejingumu – dovanojame po 10-15 mln. Lt. Renkamės Biudžetų komitete svarstyt biudžeto ir Darginavičius pateikia biudžeto projektą su 500 tūkst. pelnu, mes dirbame ir pateikiame biudžetą su daugaiu kaip 10 mln. pelnu. Kolegos, mūsų visų vienodas tikslas – tvarkinga stabili asociacija. Vieni norime, kad trylika su puse milijonų atitektų vežėjų interesų gerinimui, o kiti norime, kad jie grąžiai dingtų.
Pinigai mums smogia atgal – suspenduojama revizijos komisija, prezidiumo narys Kuklys. Pirmą kartą praėjusiame kongrese turėjome demokratinius rinkimus, bet M. Kaplerius buvo paduotas į Prokuratūrą. Mano manymu, tie mano minėti pinigai nueina tam ,kad jūs, vežėjai, nežinotumėte realios situacijos. Istorija kartojasi – buvo Kairys, išsinešė pinigų, buvo Jagminas, vėl nėra pinigų, Šarkauskas – milijoną du šimtus tūkstančių nusinešė, valdybos narys B. Malinauskas taip pat su skolom. Kas atsakys? Prie ko vedu? Po mano kalbos pristatys naujas įstatų gaires. tai – sudėtingas darbas, mes turime susirinkti į kongresą ir dviem trečdaliais patvirtinti pakeitimus. Kiekvienam regione atsiranda žmonių, kurių nuomonė nesutampa su komiteto nuomone – kažkam skauda, kažkas kovoja dėl tų minėtų milijonų. Gerai įsiklausykite į gaires, tai gairės diskusijai, nes balsuosite jūs, mes stengiamės, kad įstatų pakeitimų punktai atitiktų vežėjų lūkesčius.
Yra kompanija, kuri prižiūri buhalterinę programą, kuriai milžiniški pinigai skirti. Advokatams milžiniški pinigai iki šiol buvo išleidžiami, buvo teikiamos beprocentinės paskolos. Kiek man žinoma, kol kas nei vienas skolininkas nemoka skolų. Kviečiu advikate A. Vingrienę pristatyti gaires”, – kalba E. Mikėnas.
“Aš matau atsakomybę visų iki šiol buvusių prezidiume, nes, mano manymu, iki dabartinio prezidiumo prezidiumas nedirbo savo darbo”.
J. Kuklys: “Buvote pateikęs prezidiumo darbo reglamentą, bet jis nebuvo priimtas net kaip pagrindas, neseniai susipažinau su sąskaita Virkečiui išrašyta 2000 Lt, kad jis “sudibtų” į miltus ir pristatė savo”.
E. Mikėnas: “Vertinu prastai, prezidiumo nariams neužtenka noro priimti”.
Kas pasamdė advokatą Virketį?
“Buvo pasamdytas dar Virketis, nepakako, kad ruošė advokatės Aurelija ir Inga”, – E. Mikėnas.
V. Pelėda: “Prezientas sakė, kad jis politinė figūraa. Ar jis balsuoja”?
E. Mikėnas: “prezidentas vadovauja prezidiumui. Žodis vadovauja viską pasako”.
A. Vingrienė: “Pradėsime nuo pradžių. Siūloma praplėsti komercinės veiklos sąrašą. Visos veiklos, kurias vykdys asociacija turi būti įstatuose. Toks pasiūlymas”.
IŠ SALĖS: “kategoriškai ne, nes jau parodė gyvenimas, ar jie moka tvarkytis”.
IŠ salės: “Asociacija turi būti ne pelno siekianti”.
A. Kondrusevičius: “Kieno čia pasiūlymas”.
J. Kuklys: “Mečislovas siūlė”.
M. Atroškevičius: “Aš labai atsiprašau, aš nebūsiu pastumdėliu, Juozas tegul atsiprašo, nes aš to nesiūliau”.
V. Pelėda: baigiam diskusijas, išbraukime tą punktą.
IŠ SALĖS: “kas už tachografus gaunasi, pliusas ar minusas?”
V. Adomaitis: ‘Visą laiką buvo pliusas, o dabar kai mažai kas ten važiuoja, tai nelabai”.
A. Vingrienė: “Siūloma nariams turėti galimybę gauti visą informaciją apie organizaciją”.
Iš salės: “kas gaudavo paramą iki šiol?”
A. Vingrienė: “Trečias klausimas apie dokumentų kopijų gavimą. Siūloma, kad nariai turėtų galimybę susipažinti su asociacija ir jos dukterinėmis įmonėmis. Nario pageidavimu dokumentų kopijos būtų siunčiamos paštu ir t.t”
A. Kondrusevičius: “Siūlau apie tai rimtai pagalvoti”.
A. Vingrienė: “kaina turėtų būti nustatyta tokios paslaugos”.
Įstatų gaires galite rasti čia: http://vezejugidas.lt/%E2%80%9Elinava-keis-istatus/
A. Kondrusevičius: “Dėl klausimų pateikimo – jei visus klausimus nešime į kongresus, tai bus labai daug nekonstruktyvių diskusijų”.
Aktyvios diskusijos verda dėl viceprezidentų. Pateiktas pasiūlymas dėl dviejų viceprezidentų skyrimo iš krovininio transporto įmonių.
A. Kondrusevičius: “Visą laiką viceprezidentai buvo skiriami iš dviejų sričių – krovininio ir keleivinio transporto atstovų”.
J. Kuklys: “Čia vežėjai turi savo nuomonę dėl įstatų pasakyti, o nuolat prezidentas pasisako”.
D. Abramavičius: “Reikia išsirinkti viceprezidentą, o dėl punkto dviejų viceprezidentų, nereikia maišyti asmeninių ambicijų. Aš tik žinau, kad Kaune buvo susirinkimų, autobusų verslo atstovai išsakė kitą nuomonę”.
Dėl sprendimų priėmimo prezidiume: “Balsų daugumą nuo dalyvaujančių narių ydinga – sužinojau, kad išvažiavo kažkas, kažkas susirgo, susitariam ir nusprendžiam. Tai ne tas atvejis, kad trys žmonės galėtų priimti lemtingus asociacijai sprendimus. Jei nesilanko prezidiumo posėdžiuose, tai negerai”, – sako A. Kondrusevičius.
J. Kuklys: “Mes puikiai matėme, kaip laikėtės įstatų. Būtinai reikia apriboti generalinio sekretoriaus pasirašomų sandorių sumas”.
A. Kondrusevičius: “Ar reikia tai į įstatus traukti”?
M. Atroškevičius: “Dėl prezidiumo narių rinkimo regionuose. Aš siūliau dar įvesti sampratą “kandidatas į prezidiumo narius”. Jei prezidiumo narys pasitraukia, tai kandidatas užima jo vietą”.
J. Misiūnas: “Žodis suteikiamas V. Pelėdai”.
V. Pelėda: “Auditas jau beveik atliktas, buvo daug vargo. Jis turėjo būti atliktas iki Naujų metų, jei visi jo vieningai būtų norėję. Kiekvienas praleistas mėnuo atnešė apie milijoną nuostolių. Trūksta auditui dar apie 150 dokumentų. Mane labai nustebino, kai pamatėme, jog paskolos duotos darbuotojams. Vietoj to, kad mažintų TIR knygelių kainas, buvo išlaidaujama. Apie depozitą – išsvaistyta apie 12,5 mln. Lt, kur buvom sunešę po 8 tūkst. dolerių. Dabar, regis, IRU yra kaupiami pinigai. Auditas iki tol neturėjo duomenų, kiek IRU yra pinigų. PVM skyriuje LINAVOJE dirba 8 žmonės. Šiauliuose yra toks skyrius ir jo vadovė paėmusi paskolą. Ar reikia tokio skyriaus? Dėl prezidento veiksmų – Klaipėdoje prezidentas daug dėmesio kadencijoms skyrė, jis norėjo du kartus po keturis metus. Dar svarbus klausimas – dėl revizijos komisijos. Klaipėdoje buvo iškelta mintis, kad nereikia revizijos komisijos. Į kontrolės organus reikia kreipti didelį dėmesį. Svarbiausia – viešumas. Dėl prezidento nežinojimo, kas vyksta asociacijoje – manau, kad žinojo. Kodėl jis negalėjo per 10 m. padaryti auditą? Išleidome apie milijoną simuliatoriaus saugojimui. 3,9 mln. yra grynais pinigais atsiskaitoma. Tai įstatymas net draudžia. Basanavičiaus g. išnuomotas pastatas už 15 Lt miesto centre. Dėl Gilio – jam išeitinė per 100 tūkst. buvo išmokėta ir per 100 atostoginių. Kažkoks Jurgelevičius nuomoja butą Nidoje. Komandiruotėms labai dideli pinigai išleisti – tam reikia sumažinti išlaidas. Nors ir suspenduoti, mes dirbame. Jei mes šiemet gerai dirbsime, tai galėsim galvot apie TIR knygelių kainų mažinimą. Kitąmet turim grįžti prie pirminių TIR knygelių kainų mažinimo. Ačiū, kad aktyviai dalyvaujate”.
KLAUSIMAS: vardinat vien finansinius pažeidimus, man atrodo, kad už finansus LINAVOJE atsakingas Darginavičius?
V. Pelėda: “prezidentas turėtų atsistatydint susikimus rankom su Darginavičium”.
KLAUSIMAS: “Jei jūs būtumėt prezidiumo narys, balsuotumėt už Darginavičiaus atleidimą”.
V. Pelėda: “Taip, balsuočiau už atleidimą”.
J. Kuklys: “Sveikinu su Artėjančiom Velykom, ateina apsivalymo metas. Kaip minėjo p. Julius, man teko dalyvauti LINAVOS serviso reikaluose kaip valdybos nariui – pamatėme tokį didelį neūkiškumą. Ar tai buvo sąmoninga, ar tai buvo dėl kompetencijos stokos, sunku pasakyti, ar linkęs manyti, kad tai buvo daroma sąmoningai. Atvejis kaip pavyzdys: direktorius Savickas dirba TIR departamente, buvo paskirtas LINAVOS serviso direktoriumi. Dar jis turi privačią įmonę AUTODARA. Jis perka SKUBOJ detales, perleidžia per LINAVĄ ir daro savo įmonei pelniuką. Tas pats Savickas LINAVOS servise gauna 6000 Lt atlyginimą, dar LINAVOJ algą gauna ir dar TIR vežioja už 300 tūkst. per metus. Dėl skolininkų – prezidentui amnezija, jis nei skolininkų nežino, nieko”.
A. Kondrusevičius: “Apsivalykit patys nuo melo”.
J. Kuklys: “Aš kalbu taip, kaip buvo. Pakalbėkime apie Sadauską, jo firma LUVEL. Jis apskundęs ir mane ir visą revizijos komisiją. Naujas prezidiumas išrinktas nebuvo užregistruotas Registrų centre iki paskutinės dienos, nes, matyt, buvo numatyta suspenduoti. Juk jei teismas naują suspenduoja, lieka senas. Aš, Vidmantas ir juristai nunešėm popierius į Registrų centrą ir viską užregistravome. Dėl skundimų – apskundė I. Ostrovskij. Jis spasakė, aš buvau priverstas, manęs prašė, kad rašyčiau skundą. O dėl LUVEL – buvo 300 tūkst. Lt skola, jis tapo LUVEL TRANSPORTAS – jis buvo revizorius, tad jam viskas galima? Ir tada jis rašė ant manęs skundus, kad aš žalos LINAVAI nepadaryčiau. Paanalizuokim pateiktą Darginavičiaus biudžetą. Norėjo visus pinigus išleist iki nulio. Kiek išsvaistyta, tai visi, kas į Rusiją važiuoja, galėtų du metus į Rusiją važiuoti”.
M. Atroškevičius: “Tiesiog noriu padėkoti, kad pakvietei. Malonu pabendrauti buvo, galiu pasakyti, kad mano pagrindinė kryptis – darbas smulkių ir vidutinių vežėjų labui. Paprasčiausias pavyzdys – projektas su STATOIL. Padarėme kelionių draudimą, gaila, kad juo nesinaudoja. Kai mokėdavome po 140 Lt, o dabar 72 Lt, naudokitės. Dirbame su draudikais dėl privalomojo draudimo. Beveik buvome sutarę su LOYD. Nėra lengva, bet ta linkme judame, yra keli keliai, turime porą LOYD atstovų, gal iki vasaros jie turės licencijas vykdyti tą veiklą, kreipsimės į Seimą dėl pataisų. Turi būti preciziškai paruošta, nes į Seimą turime eiti su labai gerai parengtais dokumentais. Didžiausia problema, kad mes dėl rietenų apleidome darbą su valstybinėmis struktūromis. Pinigus mes uždirbsime, bet gali būti taip, kaip šeimoje – dirba, dirba, kai uždirba pinigus, pasirodo, kad tos šeimos jau nėra. Iš Rusijos pusės “debesėlis” rimtas ateina”.
J. Misiūnas – dar vienas klausimas dėl viešumo: iš kiekvieno regiono į kiekvieną prezidiumo posėdį gali atvažiuoti vienas vežėjas nuo regiono (tiek narių, kiek yra vietų į prezidiumą nuo regiono). Susiderinkite ir atvažiuosite. Asociacija, mielieji, yra mūsų visų. Todėl noriu paprašyti supratimo ir kad gerbtume vieni kitus, juk esame vežėjai. Paprasti kaip ir visi mirtingieji. Visi yra lygūs. Juk jei šiandien aš esu prezidiumo narys, tai nėra garantijos, kad būsiu rytoj. Noriu paprašyti dabartinių prezidiumo narių, kad kiekvienas iš mūsų būtume pakantūs ir gerbtume vienas kitą – nevarykime vieni kitų iš prezidiumo, juk esame visi rinkti tų pačių vežėjų. Juk net ir suspenduotas prezidiumo narys yra prezidiumo narys, jis moka nario mokestį ir t.t. Linkiu visiems gerų Velykų ir ačiū, kad atvykote į susirinkimą!”
Posėdis baigėsi 15. 54.