Peugeot 208 – mažas siurprizas

October 29, 2015 Automobiliai - naujienų portalas

Dainius Juodelis

Vairas užstoja spidometrą

Manoma, kad automobilis yra antras brangiausias pirkinys, kurį žmogus įsigyja savo gyvenime. Pirmoje vietoje, be abejo, yra namas arba butas. Bet ar tikrai taip turi būti?

Visai neseniai viename naujienų portale teko skaityti apie atsinaujinusį „Tata Nano“ – oficialiai pigiausią naują automobilį pasaulyje. Bazinė „Tata Nano“ versija kainuoja kiek mažiau nei keturis tūkstančius eurų. Už šią kainą Jūs gaunate 38 arklio galių variklį, kuris savo modernumu nusileidžia spausdinimo mašinėlei ir dizainą, dėl kurio iš jūsų vaikų negailestingai tyčiosis mokykloje.

Jis kainuoja beveik keturis tūkstančius eurų ir tai yra pigiau nei visos šeimos savaitės atostogos Maldyvuose ar modernesnis virtuvės baldų komplektas. Na, o jei pamesite galvą, tai nepagailėję keturių tūkstančių eurų galėsite įsigyti kostiumą, išmanią viryklę ar garso sistemos kompleką. Šiais laikais net vestuvės kainuoja daugiau nei „Tata Nano“. Jau nekalbu apie skyrybas ar vaikų studijas universitete.

Vis tik „Tata Nano“ Jūs tikrai nenorėsite įsigyti. Jo išvaizda asocijuojasi su kažkokia genetine liga, o variklio galia prilygsta nebent elektriniam virduliui. Automobilio maksimalus greitis siekia 105 km/h, o įsibėgėti nuo 0 iki 60 km/h reikia 30 sekundžių. Per tokį laiką aš kartais spėju papietauti. Automobilis neturi vairo stiprintuvo, elektrinių langų, oro pagalvių, CD grotuvo, oro kondicionieriaus ir kitos elementarios įrangos. Esu įsitikinės, kad lauko tualetas turi daugiau privalumų nei „Tata Nano“. Tačiau nebūkite įsitikinę, kad už mažiau nei dešimt tūkstančių eurų neįmanoma nusipirkti visiškai naujo automobilio, dėl kurio iš Jūsų atvirai nesišaipytų kaimynai.

Aš maniau lygiai taip pat, kol į mano rankas nepateko „Peugeot 208“. Pigiausia automobilio versija kainuoja nuo 9952 eurų. Nenustebčiau sužinojęs, kad Rytis Cicinas už dantų balinimą sumoka daugiau. Tiesą pasakius, iš šio automobilio nesitikėjau daug. Matyt, ankstesnė patirtis su mažais automobiliais nebuvo tokia džiuginanti. Maniau, kad salonas bus ankštas, nuolat ausis „džiugins“ triukšminga pakaba, prasta garso izoliacija bei norėsis užsimerkti dėl prasto interjero.

Bagažinė (2)

Buvu nustebęs, kai pamačiau jog net bazinė „Peugeot“ versija turi visą reikalingą saugumo įrangą, visai neblogą audio sistemą, oro pagalves, oro kondicionierių, vairo stiprintuvą, kurio sunkumas kinta nuo važiavimo greičio. Net jei iš papildomo sąrašo pasirinksite parkavimosi kamerą, šildomas sėdynes, aktyvių stabdžių sistemą ar kitus gyvenimą lengvinančius priedus, automobilio kaina nepadidės iki didžiausio Jūsų pirkinio gyvenime. Beje, čia nerasite CD grotuvo. „Peugeot“ gamintojai nėra išimtis manydami, jog kompaktiniai diskai yra pasenę. Vietoje to rasite USB jungtį kurios pagalba galėsite prisijungti savo išmanųjį telefoną ar kitą prietaisą, kuriame bus jūsų mėgstamiausia muzika. Kita vertus, tai didžiulis privalumas, jei gyvenante Vilniuje, pavyzdžiui, Naujininkų rajone. Jokiam paaugliui nekils mintis niokoti automobilio vien tik tam, kad iš jo būtų išimtas grotuvas.

Automobilis (2)

Kai pirmą kartą išvažiavau šiuo automobiliu, lauke dvelkė vėsus rudeniškas oras. Vos gavęs raktelius, nieko nelaukęs įšokau į „Peugeot“, nusistačiau didžiausią oro kondicionieriaus temperatūrą ir išriedėjau į gatvę. Net pats nepajutau, kaip greitai salonas prisipildė maloniai šilto oro bei pradėjau jaustis jaukiau bei komfortiškiau. Užstrigęs pirmojoje spūstyje, radau progą saloną ištyrinėti kiek atidžiau. Pirmas įspūdis buvo toks, lyg sėdėčiau dvigubai didesniame automobilyje. „Peugeot“ inžinieriai, pasitelkę magiją, sugebėjo pagaminti itin mažą bei kompaktišką automobilį, kurio salonas yra tikrai didelis bei talpus. Medžiagų surinkimas bei jų kokybė pasirodė pagirtini, nors kai kur panaudotas pigus plastikas. Centrinė konsolė suprojektuota patogiai bei stilingai, o viskas, ko reikia, yra lengvai pasiekiama. Trūkumas tas, jog viršutinė vairo dalis visiškai užstoja spidometrą. Galbūt kalta mano vairavimo pozicija, tačiau kad ir kaip bandžiau viską susireguliuoti, vairas vis tiek užstodavo visus rodmenis. Nepaisant to, salonas suteikia rimto bei solidaus automobilio įvaizdį. Nėra visiškai nereikalingų detalių, o sėdynės jaukios bei patogios. Prancūzai kaip visada džiugina sugebėdami sukurti itin patogias sėdynes.

Pajudėjęs toliau galėjau įvertinti technines automobilio savybes. Bandytas automobilis buvo varomas 110 AG, trijų cilindrų, 1,2 litro darbinio tūrio turbininiu varikliu su šešių laipsnių automatine pavarų dėže. Automobilis iš vietos startuoja maloniai, pavarų dėžė veikia beveik nepastebimai bei tolygiai. Važinėjant mieste galios tikrai pakanka. Pasiekus daugiau kaip trijų tūkstančių apsisukimų per minutę greitį, variklis pradeda skleisti ausiai malonų garsą, kuris kiek primena šešių cilindrų variklio darbą. Pakilus nuotaikai, įsijungiau prie pavarų svirties esantį SPORT režimą. Aišku, nereikia tikėtis, kad po jo įjungimo iš išmetimo vamzdžio pasipils vienaragiai, besispjaudantys ugnimi, ar staiga atsidursite lenktynių trasoje. Tiesą pasakius, vienintelis dalykas, kurį pastebėjau yra tas, jog SPORT rėžimas šiek tiek pakoreguoja pavarų dėžės darbą, taigi pavaros pradeda persijungti ties aukštesniais sūkiais. Tačiau jei norite visiškos kontrolės, pavaras galite perjunginėti savarankiškai, svirtį nustatę ties MANUAL riba. Netrukus grįžau prie įprastinio važiavimo režimo ir toliau mėgavausi kelione rudeniško miesto gatvėmis.

Variklis

Manote, kad nėra dalykų, kurie pranašesni už tos pačios klasės dalykus? Šis „Paugeot“ būtų išimtis. Kol važinėjau mieste, pastebėjau, kad jo išvaizda traukė aplinkinių dėmesį. Automobilį apžiūrinėjo ir praeiviai, ir kiti eismo dalyviai. Dėl to tikriausiai kalta oranžinė automobilio spalva, išryškinanti  automobilio linijas. Automobilis atrodo žaismingas, tačiau solidus bei elegantiškas. Jis viliojo net tuos, kurie automobilio nevairuoja. Panašiai kaip sumuštinis su Serano kumpiu vegetarą. Tai – kaip Rūta Meilutytė ar Ričardas Berankis. Jais žavisi net tie, kurie absoliučiai nieko nenusimano apie plaukimą bei tenisą.

Tam, kad įsitikinčiau, jog automobilis pateisins visų lūkesčius, jį parodžiau savo draugams. Norint įrodyti salono talpą, paprašiau, kad į vairuotojo vietą ir tiesiai už nugaros atsisėstų vyrukai, kurių ūgis siekia 190 cm ir daugiau. Iki šiol savo mintyse matau kiek nustebusias jų veido išraiškas, kai abu jaunuoliai jautėsi pakankamai komfortiškai bei nei vieno neištiko klaustrofobijos priepolis. Bet kokioje kelionėje patogiai gali įsitaisyti keturi suaugę žmonės bei su savimi pasiimti po nemažą krepšį. Nors automobilis ir mažas, tačiau tikrai universalus. Mieste pasiteisina jo mažas svoris bei manevringumas, o užmiestyje labai protingai sukurta salono erdvė.

salono erdvė

Po trumpo socialinio eksperimento nutariau mažąjį „Peugeot“ išbandyti vingiuotuose užmiesčio keliuose. Automobilis vėl mane maloniai nustebino. Pasirodo, kad ramiais užmiesčio keliais su juo gana smagu važinėti. Malonus varikio garsas nuteikia azartiškai, todėl net nepajunti, kaip į posūkius įvažiuoji vos greičiau negu planavai. Supratau, kad posūkiuose su juo važiuoti galima tokiu greičiu, kokiu tai daryti su daug brangesniais automobiliais būtų savižudiška. Stabdžių pedalas labai intuityvus, o patys stabdžiai veikia labai efektyviai. Pakaba nors ir standi, tačiau be vargo susidoroja su kelio nelygumais. Važiuodamas su šia mažyte raketa ne kartą užklupau save besišypsantį iki ausų. Kaip ir minėjau, automobilis turi elektroninį vairo stiprintuvą, kuris reguliuoja vairo sunkumą, priklausomai nuo važiavimo greičio. Važiuojant vingiuotomis vietomis, kur automobilio greitis kinta greičiau nei įprastai, kartais vairas pats nesupranta, ar jis nori būti sunkus ar lengvas. Automobiliui staigiau sulėtėjus posūkyje, vairas šiek tiek netikėtai tampa per lengvas, todėl reikia būti susikaupusiam, kai vairuojama kiek intensyviau. Tačiau vairuojant kasdien įprastu tempu, tai nesukels jokių nepatogumų.

Vairas

Gaila, kad pažintis su mažuoju „Peugeot“ buvo tokia trumpa – jame radau daug džiuginančių dalykų. Susidariau įspūdį, jog automobilis pagamintas Vokietijoje. Viskas atrodo surinkta kokybiškai bei patikimai. Tai dailus, saugus bei patikimas palydovas. Rinkoje yra itin mažai automobilių, už kuriuos sumokėjus tokią mažą kainą, galima gauti tiek daug. Įsitikinau, kad „Peugeot“ yra vienas iš lyderių.

Automobilio priekinė dalisAutomobilis iš šono