Asociacijos vadovybė aktualius klausimus aptarė su susisiekimo ministru

September 16, 2015 Naujienos

Vežėjų konkurencingumo didinimas, problemos dėl Kazachstano leidimų traktavimo ir naujų rinkų paieška – pagrindinės temos, kurios dominavo asociacijos LINAVA vadovų susitikime su Lietuvos Respublikos susisiekimo ministru.

Asociacijos prezidentas Erlandas Mikėnas ministrui teigė, kad situacija transporto sektoriuje išlieka sudėtinga: mažos įmonės, turinčios po kelias mašinas Europos Sąjungai ir Rusijai paskelbus tarpusavio sankcijas persiorientuoja labai sunkiai. Anot jo, vienu didžiausių iššūkių išlieka Lietuvos vežėjų konkurencingumo didinimas. „Manytume, būtų tikslinga atlikti studiją, kurioje būtų ištirta, kuriose srityje, lyginant su kitų šalių vežėjais, esame silpnesni“, – teigė E. Mikėnas.

Asociacijos generalinis sekretorius V. Milėnas pasakojo, kad dėl embargo sumažėjus krovinių srautams į Rusiją, daliai vežėjų tapo sunku persiorientuoti į jau ir taip užimtą Vakarų Europos rinką. Be to, jie susidūrė ir su įvairiais Vakarų šalių (Belgijos, Prancūzijos, Vokietijos) ribojimais, kuriuos reikia vertinti kaip siekį apsaugoti savo rinką ir išstumti kitų šalių vežėjus. V. Milėno teigimu, Vokietijos, Prancūzijos ir Belgijos reikalavimai neatitinka Europos Sąjungos dvasios.

Asociacijos prezidentas pasakojo, kad vežėjai turi nesibaigiančių problemų Kazachstane. Tikimasi, bent dalį jų išspręsti Dvišalėje kelių transporto komisijoje kitą savaitę. V. Milėnas kalbėdamas apie vežėjų problemas Kazachstane teigė, kad kalbant su aukštesniais Kazachstano pareigūnais, viskas atrodo tvarkoje, tačiau žemesniame lygyje susiduriama su problemomis ir viskas veikia ne taip, kaip turėtų veikti.

Susisiekimo ministras R. Sinkevičius džiaugėsi, kad derybos su Baltarusija ir Rusija pavyko ir Lietuvos vežėjai turės daugiau Rusijos trišalių leidimų, Baltarusijos nemokamų tranzitinių leidimų. Vis dėlto jis paatviravo, kad perspektyvoje vargu, ar galima tikėtis situacijos Rytuose pagerėjimo.

„Ilgalaikė perspektyva nieko gero nežada, reikia į naujų rinkų paiešką žiūrėti rimtai“, – teigė ministras. Jis ragino daugiau veikti su kitomis asocijuotomis struktūromis, vienytis su jomis, stiprinti tarptautinį bendradarbiavimą, nes tokiu būdu galima tikėtis, kad vežėjai Europos Taryboje iš tikrųjų bus išgirsti.

Kalbant apie vežėjų problemas Vakarų Europoje susisiekimo viceministras Algis Žvaliauskas paaiškino, jog šiuo metu Europos Komisija ruošia visą pasiūlymų paketą, kaip esamas problemas išspręsti. Jis viešumoje turėtų pasirodyti dar šiais metais.

Prezidiumo narys Dainius Abramavičius iškėlė Kazachstano leidimų traktavimo problemą. Anot jo, kazachai iš Lietuvos terminalų vežamiems kroviniams iš mūsų šalies vežėjų reikalauja trišalių leidimų, dėl to Lietuvos vežėjai atsiduria nelygiavertėje kovoje ir didžiąją dalį į Kazachstaną nukreiptų krovinių išsiveža kazachų vežėjai. LR susisiekimo ministerijos Kelių transporto ir civilinės aviacijos politikos departamento direktorius Gražvydas Jakubauskas atkreipė dėmesį, kad kazachai taip traktuoja visų šalių vežėjų krovinių vežimus ir lietuviai – ne išskirtiniai.

Ministras papildomai patarė vežėjų atstovams domėtis Kinijos rinka. „Kinai šiuo metu investavo į LEZ Baltarusijoje, greičiausiai iš Kinijos ten atsiras nemažai krovinių, kurių dalis gali atitekti ir vežėjams kelių transportu“, – teigė ministras.

Susitikime dalyvavo susisiekimo ministras Rimantas Sinkevičius, susisiekimo viceministras Algis Žvaliauskas, LR susisiekimo ministerijos Kelių transporto ir civilinės aviacijos politikos departamento direktorius Gražvydas Jakubauskas, LR susisiekimo ministerijos Kelių transporto ir civilinės aviacijos departamento direktoriaus pavaduotojas Tomas Pilukas, asociacijos LINAVA prezidentas Erlandas Mikėnas, generalinis sekretorius Vytautas Milėnas, prezidiumo narys Dainius Abramavičius.

Šaltinis: linava.lt

Foto: linava.lt