Vežėjams galvos skausmą keliančius Vokietijos minimalaus atlyginimo bei Prancūzijos ir Belgijos reikalavimus vairuotojams kassavaitinį poilsį atlikti ne transporto priemonėse Asociacijos vadovybė susitiko aptarti su Transporto atašė Lietuvos nuolatinėje atstovybėje Europos Sąjungoje Gyčiu Mažeika. Jis „Linavos“ atstovus patikino, kad Europos Komisija bandys ieškoti abiems pusėms palankaus rezultato, o siekiant kuo palankesnio Lietuvoje – itin reikalingi konkretūs skaičiai ir duomenys, kiek konkrečiai Lietuvos vežėjai nuo to nukenčia.
Asociacijos vadovai G. Mažeikos teiravosi, ko būtų galima tikėtis iš Europos Komisijos, kurie šiuo metu prieš Vokietiją yra pradėjusį pažeidimo procedūrą. Prezidiumo narys D. Abramavičius tikino, kad šiuo metu dėl Vokietijos, Prancūzijos ir Belgijos reikalavimų Lietuvos vežėjai yra nelygioje konkurencinėje kovoje su Vakarų Europos vežėjais.
G. Mažeika teigė, kad greitu metu sprendimo tikėtis neverta, kadangi Europos Komisija nori vežėjų problemas spręsti platesniame kontekste kompleksiškai. „Komisija nori, kad visoje ES reikalavimai būtų vienodi. Tikėtina, kad kitų metų II-ame pusmetyje bus pateiktas visas paketas vienos ar kitos direktyvos pakeitimų“, – teigė G. Mažeika.
Anot Lietuvos transporto atašė, kelių transporto sritis iš visų transporto sričių iš esmė iki šiol išliko vienintelė, kuriais įvairiomis ES direktyvomis nebuvo pasiūlyta integracijos. „Ji atsilieka integracijos prasme, o dėl būtent jos trūkumų („skylių“) valstybės ir gali imtis tokių iniciatyvų kaip Prancūzija, Belgija ir Vokietija“, – teigė Transporto atašė, pridurdamas, kad komisija mano, jog blogiausia, kai visi kuria savo sistemas.
Asociacijos prezidentas Erlandas Mikėnas atkreipė dėmesį, kad Vokietijos muitinė yra priėmusi 1500 papildomų pareigūnų, todėl vežėjai stipresnę kontrolę dėl minimalaus atlygio gali pajausti jau labai greitai. Kalbant apie Vokietijos reikalavimą iš Lietuvos vežėjų reikalauti minimalaus darbo užmokesčio mokėjimą įrodančių dokumentų, prezidentas teigė, kad vežėjai nežino kaip elgtis – vadovaus Lietuvos ar ES teisės aktais.
Asociacijos generalinis sekretorius Vytautas Milėnas teigė, jog reikia apskritai siekti, kad visų konvencijų ir ES direktyvų reikalavimai būtų aukštesni už nacionalinę šalių teisę. Taip atskiros ES narės negalėtų įvesti apribojimų kelių transporto įmonėms savo teritorijose.
G. Mažeika ragino „Linavos“ atstovus nedelsiant pranešti, jei vežėjai gautų baudas, iš jų kažko būtų prašoma apie reikalavimų vykdymą – tuomet būtų galima operatyviai reaguoti. Be to, jo teigimu, derantis dėl vežėjams palankesnių sąlygų labai reikalingi konkretūs skaičiai ir duomenys, be kurių tolimesnės derybos labai apsunkėja. Asociacijos vadovai pažadėjo surinkti ir pateikti reikiamą informaciją.
Susitikime dalyvavo asociacijos „Linava“ prezidentas E. Mikėnas, prezidiumo nariai D. Abramavičius, I. Stančinskaja, A. Motiejūnas, generalinis sekretorius V. Adomaitis, naujai išrinktas generalinis sekretorius V. Milėnas, Asociacijos sekretorius transporto politikai Gintautas Ramaslauskas ir „Linavos“ Krovininio transporto skyriaus vedėjas Valdas Kazlauskas.
Šaltinis: linava.lt