„Linavos“ ir Lietuvos muitinės susitikime – dėmesys TIR sistemai ir užsienio vežėjų leidimų kontrolei

August 14, 2015 Naujienos

Situacija dėl TIR sistemos funkcionavimo Rusijoje ir šios šalies veiksmai nepriimti TIR knygelių įforminti išoriniuose Rusijos muitinės postuose bus aptarti su pačia Rusijos federaline muitinės tarnyba. Be to, jau artimiausiu metu užsienio vežėjų leidimai turėtų būti tikrinami griežčiau. Taip bendrai sutarta asociacijos „Linava“ ir Lietuvos muitinės departamento atstovų susitikime.

Muitinės departamento generalinio direktoriaus pavaduotojas Jonas Miškinis pasitarime sakė, kad nepaisant Europos verslo visuomenėje įpusėjusių rugpjūčio mėn. atostogų, Lietuvos muitinės partneriai (asociacija „Linava“) turi daug aktualių klausimų ir susitikimo tikslas – rasti bendrus sprendimus.

Asociacijos „Linava“ viceprezidentas J. Misiūnas atkreipė dėmesį, kad klausimai dėl TIR sistemos funkcionavimo Rusijos Federacijos teritorijoje, dėl užsienio vežėjų kelionės leidimų vidiniuose postuose kontrolės jau ne kartą buvo nagrinėjami, bet dėl objektyvių ir subjektyvių priežasčių iki šiol neišspręsti.

Asociacijos „Linava“ TIR departamento direktorius Heliodoras Giedrys pateikė informaciją apie TIR sistemos funkcionavimą Rusijos Federacijoje, taip pat duomenis apie Lietuvos vežėjų atliekamas TIR operacijas. Muitinėms atstovams buvo pabrėžta, kad Lietuvos vežėjams aktualus net tik TIR knygelių įforminimas Rusijos pasienio muitinės postuose, bet ir vidiniuose postuose. Buvo konstatuota, kad nepaisant Europos Sąjungoje veikiančios Bendrijos tranzito, Rusijos proteguojamos nacionalinės tranzito sistemos, TIR sistema išlieka viena iš patikimiausių, saugiausių ir dažniausiai taikomų tranzito sistemų. Susitikimo dalyviai pabrėžė, kad Lietuvos muitinės ir asociacijos „Linava“ bendradarbiavimas patekimo TIR kontrolės srityje yra minimas kaip geriausios praktikos pavyzdys.

J. Miškinis reziumavo, kad dėl TIR sistemos reikia kuo skubiau organizuoti susitikimą su Rusijos federalinės muitinė tarnybos vadovybe. Jis informavo, kad Lietuvos muitinės departamentas turįs Rusijos muitininkų kvietimą į spalio mėn. organizuojamą muitinės forumą (parodą) ir jis suteikia galimybę susitikti ir išsiaiškinti TIR sistemos veikimo Rusijoje teisinius ir praktinius aspektus. Susitikimo metu buvo nutarta, kad Muitinės departamentas (pagal galimybes) šį mėnesį organizuos susitikimą su Rusijos Federacijos muitinės atašė. Asociacijos „Linava“ atstovai paprašė, esant galimybėms, organizuoti Rusijos Federacijos muitinės atašė susitikimą ir su verslo atstovais.

Papildomai aptarti ir Nacionalinės tranzito kontrolės sistemos „REAL-TIME SAFETIR“ (RTS) sistemos įgyvendinimo darbai, TIR+ projekto įgyvendinimo eiga.

Kalbant kitu vežėjams itin aktualiu klausimu – dėl užsienio vežėjų kelionės leidimų tikrinimo Lietuvos muitinės vidiniuose postuose – asociacijos „Linava“ TIR ir muitų komiteto pirmininkas Aldas Motiejūnas pabrėžė, jog vežėjai reikalauja, kad tokių patikrinimų būtų daugiau ir pasiūlė padidinti tikrinimų skaičių.

L. e. p. „Linavos“ generalinis sekretorius Gintautas Ramaslauskas tikino, kad po Asociacijos kreipimosi 2014 m. gale Lietuvos muitinė buvo suaktyvinusi šį darbą ir tai buvo juntama iš karto – užsienio vežėjai pradėjo Lietuvos Susisiekimo ministerijos prašyti papildomų kelionės leidimų. Tokiu būdu Lietuvos vežėjams taip pat buvo galimybė gauti daugiau kelionės leidimų iš kaimyninių valstybių. Vis dėlto pastaruoju metu ši kontrolė akivaizdžiai susilpnėjo, o Asociacija iš savo narių gauna informacijos, kad ypač vidiniuose Lietuvos muitinės postuose kelionės leidimai nekontroliuojami.

Asociacijos „Linava“ Krovininio transporto skyriaus vyresnysis specialistas ryšiams su Rytų Europos šalimis Gintautas Pupalaigis pasiūlė Muitinės departamentui susisteminti tokios kontrolės atlikimą taip, kad Muitinės departamento struktūriniai padaliniai galėtų kontroliuoti, ar deklaracijos įforminimo metu muitinei su deklaracija buvo pateiktas kelionės leidimas. J. Miškinis, atsakydamas į G. Pupalaigio pasiūlymą, atkreipė dėmesį į tai, kad Lietuvos muitinė net dokumentinį tikrinimą atlieka pasirinktinai, vadovaudamasi rizikos įvertinimo kontrolės kriterijais. Krovinių ir dokumentų tikrinimai dažnai neatliekami, kai prekes eksportuoja įgalioti siuntėjai, todėl Muitinės departamento generalinio direktoriaus pavaduotojas pasiūlė kelionės leidimų kontrolę stiprinti, griežtinant rizikos vertinimą, kai prekes gabena užsienio vežėjai, t. y. per rizikos profilius.

Lietuvos muitinės atstovai pabrėžė, kad dėl patikrinimo intensyvumo padidinimo gali ilgėti atliekamų procedūrų laikas, tačiau pažadėjo, kad bus sustiprinta šių šalių vežėjų kontrolė, sugriežtinant rizikos profilių reikalavimus.

Šaltinis: linava.lt

Foto: linava.lt