Tarptautiniame konkurse „Metų variklis” geriausiu tapo naujausios kartos „Audi” 2,5 TFSI penkių cilindrų variklis, įvertintas nuo 2,0 iki 2,5 litro darbo tūrio kategorijoje.
2,5 TFSI variklis montuojamas į du modelius: galingą „premium” segmento kompaktinį penkiadurį „RS 3 Sportback” ir taip pat padidintos galios, tik SUV klasės atstovą RS Q3.
„Audi RS 3 Sportback” su šiuo 2,5 TFSI motoru su turbina ir tiesioginiu įpurškimu pasiekia 270 kW (367 AG) pajėgumą ir paverčia „RS 3 Sportback” galingiausiu „premium” segmento kompaktinės klasės automobiliu.
Jo 465 Nm didžiausias sūkio momentas pasiekiamas jau esant 1625 aps./min. ir išlieka nepakitęs iki 5550 aps/min. Su šiuo varikliu „RS 3 Sportback” iki 100 km/val. įsibėgėja per 4,3 sek. ir pasiekia 280 km/val. didžiausią greitį. Vidutinės degalų sąnaudos, priklausomai nuo pasirinktų ratlankių ir padangų, siekia 8,1 – 8,3 l benzino 100 km kelio. CO2 tarša: 189 – 194 g/ km.
Sukdamas SUV klasės atstovo „Audi” RS Q3 ratus, šis variklis atskleidžia 250 kW (340 AG) galią ir 450 Nm didžiausią sūkio momentą, o 100 km/val. greitį pasiekia per 4,8 sek.
Didžiausias elektroninių ribotuvų leidžiamas greitis – 250 km/val. Vidutinės degalų sąnaudos, priklausomai nuo pasirinktų ratlankių ir padangų, siekia maždaug 8,4 l benzino 100 km kelio. CO2 tarša: maždaug 198 g/ km.
Tai jau šeštoji paeiliui „Audi” variklių kūrėjų pergalė šioje kategorijoje. Ankstesniais metais 2,0 – 2,5 l kategorijos laureatais tapo šio variklio pirmtakai. Iš viso tai jau 11-oji „Audi” variklių pergalė per visą tarptautinio konkurso „Metų variklis” istoriją.
2005 – 2009 m. 5 metus iš eilės „Audi” varikliai buvo neprilygstami nuo 1,8 iki 2,0 litro kategorijoje. Tuomet laurus skynė kasmetinės 2,0 TFSI variklio versijos.
Šaltinis: vta.lt