Balandžio 28 d. Lietuvos Respublikos transporto atašė Kazachstane Andrius Burba susitiko su Kazachstano transportininkų sąjungos „Kazlogistics“ generaliniu direktoriumi Kanatu Almagambetovu ir vykdančiuoju direktoriumi autotransporto klausimais Dmitrijumi Milišychinu.
Susitikimo metu buvo aptartas asociacijos „Linava“ keliamas klausimas dėl Lietuvos vežėjų problemų, diskutuota apie tarpvyriausybinių susitarimų nesilaikymą, apie poreikį didinti krovinių pervežimui skirtų dvišalių ir trišalių leidimų skaičių, svarstytos kitos transporto aktualijos.
Susitikime pristatyti atvejai, kai Lietuvos autotransportas buvo sulaikytas reikalaujant trišalių leidimų, nors tikrinant krovinį Rusijos Federacijos teritorijoje, jokių problemų nekildavo. Generalinis direktorius Kanatas Almagambetovas labai pozityviai vertina Lietuvą ir puikiai supranta iškilusius rūpesčius. Tačiau pateikė savo argumentus, kodėl jie, siekdami apsaugoti savo vežėjus, sugriežtino krovinių patikrą ir ateityje planuoja mažinti išduodamų leidimų skaičių. K. Almagambetovas pripažįsta, jog šiuo metu Kazachstano tarptautinių pervežimų parką sudaro tik apie 5500 automobilių, kurių dalis nėra idealios būklės, todėl konkuruoti su Lietuva, kurios tarptautinių pervežimų parką sudaro apie 29 000 automobilių, yra labai sunku.
„Kazlogistics“ atstovams buvo pateikta informacija apie planuojamą oficialų premjero Algirdo Butkevičiaus vizitą, kurį lydės gausi verslo delegacija. Taip pat sutarta suorganizuoti Lietuvos transporto kompanijų atstovų grupės susitikimą su Sąjungos nariais, kurie labiausiai piktinasi dėl nelygiaverčių tarptautinių pervežimų sąlygų, ir kurių pastangos lėmė, kad planuojama mažinti išduodamų dvišalių ir trišalių leidimų skaičių. Tokiu būdu abi pusės galės išsakyti savo pastabas bei pageidavimus ir galbūt surasti visiems naudingą bendradarbiavimo modelį.
„Kazlogistics“ vienija 550 Kazachstano visų rūšių transporto ir logistikos įmonių, organizacijų bei asociacijų. Pagrindiniai jos steigėjai – „Kazachstano geležinkeliai“, tarptautinių vežėjų automobiliais sąjunga „KazATO“, Kazachstano vežėjų ir vagonų/konteinerių operatorių sąjunga „KazAPO“, Kazachstano nacionalinių ekspeditorių asociacija „ANEK“ ir akcinė bendrovė „KTZ Express“.
Sąjungos „Kazlogistics“ veikla orientuota į Sąjungos narių interesų gynimą valstybės institucijose, dalyvavimą kuriant ir keičiant teisės aktus, susijusius su transportu, pagalbą Sąjungos nariams realizuojant įvairius su transportu susijusius projektus, multimodalinių pervežimų plėtrą regione bei Kazachstano transporto-logistikos centrų integraciją į pasaulio transporto sistemą.
Šaltinis: linava.lt
Foto: linava.lt