Vokietijoje 12-tus metus rengiamame „Wertmeister” konkurse paskelbti artimiausiu metu mažiausiai nuvertėsiantys dabar gaminami automobiliai.
„Wertmeister 2015″ konkurse dalyvavo 14 automobilių gamintojų, ekspertų teismui pateikusių 40 dabartinės laidos modelių. Buvo varžomasi 15-oje skirtingų kategorijų.
Laureatų sąraše – ne vienas naujausios kartos „Audi” modelis, kuriam pranašaujamas ilgas naudojimo amžius ir gera išliekamoji vertė parduodant naudotą automobilį.
Kompaktinėje klasėje nugalėjo „Audi A3 Sportback e‑tron” – pirmasis „Audi” serijinės gamybos benzininis įkraunamas hibridas. Vidutinės klasės automobilių kategorijoje antrąją vietą pelnė „Audi A6 Avant 3.0 TDI” universalas.
Prabangių automobilių kategorijoje trečią vietą pelnė dyzelinis „Audi A7 3.0 TDI”.
Mažesniųjų miesto visureigių kategorijoje antrą vietą užėmė taip pat dyzelinis automobilis – „Audi Q3 2.0 TDI quattro”.
TA ekspertų gretas papildys naujos pajėgos
27 naujai parengti techninės apžiūros (TA) kontrolieriai, baigę bendrovės „Transporto studijos” surengtus mokymus, šalies TA stotyse praktiškai įtvirtins kvalifikaciniuose kursuose įgytus žinias ir įgūdžius.
Naujų Techninių motorinių transporto priemonių ir jų priekabų TA reikalavimų kokybiškas įgyvendinimas dėl išaugusių tikrinimo pozicijų neišvengiamai pailgino TA procedūros trukmę.
Vidutiniškai 30 proc. pailgėjusios patikros operacijos iš TA įmonių pareikalavo ne tik papildomų investicijų, bet ir gerokai padidino žmogiškųjų resursų sąnaudas.
Kad būtų užtikrintas kokybiškas TA paslaugų suteikimas, papildomai teko parengti ir įdarbinti daugiau techninės apžiūros kontrolierių.
Nuo praėjusių metų pradžios darbui TA įmonėse papildomai parengti 43 kontrolieriai.
„320 val. trukmės mokymuose būsimieji kontrolieriai gilinosi į teisės aktų, reglamentuojančių privalomosios techninės apžiūros procedūras ir nuostatas, transporto priemonių agregatų, sistemų ir mazgų konstrukcijas, veikimą, žymėjimą, techninės būklės įvertinimo principus ir technologijas”, – teigia mokymus surengusios bendrovės „Transporto studijos” direktoriaus pavaduotojas Ramūnas Vėlavičius.
Su naujai parengtų 27-ių ekspertų grupe 2015 m. prie TA patikros linijų stos daugiau kaip 70 papildomai apmokytų ir įdarbintų kontrolierių.
Šis darbuotojų skaičiaus padidinimas kas metai TA įmonėms kainuos papildomai iki 1,2 mln.eurų.
„ Leon ST CUPRA” – sportiškas automobilis kasdienai
„Seat Leon ST CUPRA” su DSG transmisija dėže iki 100 km/h įsibėgėja vos per 6,0 sek., o versija su mechanine pavarų dėže – per 6,1 sek.
„Leon ST CUPRA” modifikacija su varikliu, pasižyminčiu 195 kW/265 AG galia ir didžiausiu 350 Nm sūkio momentu 100 km/h greitį pasiekia per 6,2 sek., o versija su DSG transmisija – per 6,1 sek.
Abiejų „Leon ST CUPRA” versijų vidutinės degalų sąnaudos 100 km siekia 6,6 l su DSG transmisija ir 6,7 l su mechanine pavarų dėže. Tai atitinka 154 ir 157 g CO2 emisijų.
„Performance Pack” paketas, kuriam priklauso didesni „Brembo” stabdžiai, išskirtiniai ratlankiai ir padangos.
Aukštųjų technologijų variklio komponentai
Kaip ir priklauso tikram „sportininkui” 2.0 TSI variklis jautriai reaguoja į kiekvieną greičio pedalo spustelėjimą ir savo garsu, kuriam sodrumo suteikia specialus garso rezonatorius, džiugina net išrankiausio vairuotojo ausį. Naujasis variklis, derinamas su ypatingai jautriu turbokompresoriumi, siūlo pasidžiaugti visa „puokšte” moderniųjų technologijų ir žemę drebinančių savybių. Viena iš jų – dviguba įpurškimo sistema, kuri prireikus degalų mišinį įpurškia ne tik tiesiai į degimo kamerą, bet ir į kolektorių.
Optimalūs variklio valdymo nustatymai padeda sumažinti degalų sąnaudas ir emisijas. Cilindrų pripildymas degalų mišiniu visuomet bus optimalus – reguliuojamas skirstomasis velenas su vožtuvų pakėlimo sistema reguliuoja ne tik įsiurbimo, bet ir išmetimo vožtuvus. Išmetimo kolektorius integruotas į cilindro galvutę ir yra modernios termo-reguliavimo sistemos dalis. Patobulinta plieninių stūmoklių danga ir guoliai sumažina trintį iki minimumo. Naujojo CUPRA praktiškumo paketui taip pat priklauso „Start/Stop” sistema ir stabdžių energijos regeneravimo sistema.
Važiuoklė – aukštųjų technologijų ir dinamikos pavyzdys
CUPRA visuomet asocijavosi su išskirtine dinamika ir neprilygstamu sportišku charakteriu. Tačiau „SEAT Leon ST CUPRA” sugeba pateisinti šias savybes su kaupu. Dinaminė pakabos kontrolės sistema DCC, priekinės ašies blokuojamas diferencialas ir kintamos galios vairo stiprintuvas priklauso standartiniam „Leon CUPRA” įrangos paketui. Dėl šių komponentų naujasis modelis žymiai greičiau įveiks lenktynių trasą negu jo pirmtakas.
Iš kitos pusės, naujasis modelis leidžia labiau atsipalaiduoti vairuojant, nes pasižymi didesniu komforto lygiu. Tai ypač svarbu išsiruošus į ilgesnes keliones. Patikimai ir saugiai sustoti šiam modeliui padeda ypatingoji CUPRA „High Performance” stabdžių sistema, kurią galima atpažinti iš raudonų stabdžių apkabų.
Dinaminė pakabos kontrolės sistema DCC
Kertiniai akmenys, „laikantys” dinamikos pagrindus yra mažas svoris ir kėbulo tvirtumas. „Leon” šeimai būdingas lengvas kėbulas nėra išimtis ir kalbant apie ST CUPRA. Specialiai CUPRA versijai pritaikyta naujos kartos dinaminė pakabos kontrolės sistema DCC yra dar jautresnė ir „paklusnesnė”. Išskirtinį patogumą kiekvienam vairuotojui taip pat padeda sukurti CUPRA „Drive Profile” sistema.
Priekinės ašies blokuojamas diferencialas
Naujasis priekinės ašies blokuojamas diferencialas akivaizdžiai pagerina šio, priekiniais ratais varomo automobilio trauką ir valdymą. Šios sistemos pagrindą sudaro hidrauliškai aktyvuojama ir elektroniniu būdu valdoma daugiasluoksnė sankaba. Didžiausia blokavimo galia yra net 1600 Nm. Išskirtiniais atvejais 100 proc. galios gali būti nukreipta į vieną ratą. Blokuojamo diferencialo sistema yra integruota į visas valdymo sistemas, tokias kaip ESP ir EDS.
Kintamos galios vairo stiprintuvas
Šis privalumas taip pat priklauso standartinės įrangos paketui. Dėl šio komponento vairuotojas gali jaustis patogiau, labiau atsipalaiduoti ir atlikti mažiau vairo pasukimo judesių. Tai ypač patogu, pavyzdžiui, įveikiant posūkius ar statant automobilį. Kintamos galios vairo stiprintuvas šiame modelyje veikia progresyvaus kintamo tankio sriegio ant vairo kolonėlės pagrindu.
ESP sistema buvo sukurta ir pritaikyta specialiai „Leon ST CUPRA” modeliui. Ji leidžia mėgautis sportišku važiavimu, tačiau pareigingai rūpinasi saugumu. Norint išskirtinio dinamiškumo (pavyzdžiui, važiuojant trasoje) šią sistemą galima išjungti pasirenkant vieną iš dviejų padėčių. Pirmoji padėtis – kai išjungiama traukos kontrolė ir ESP sistema perjungiama į sportinį režimą, o antrosios padėties atveju ESP sistema išjungiama visiškai.
CUPRA „Drive Profile” sistema
CUPRA „Drive Profile” sistema yra visuomet pasiruošusi prisitaikyti prie individualių „Leon ST CUPRA” vairuotojo poreikių. Be „Comfort” ir „Sport” režimų Martorelio inžinieriai suteikė galimybę pasirikti ir išskirtinį CUPRA režimą. Šiam režimui būdingas ypatingas akseleratoriaus pedalo jautrumas, padidintas DSG pavarų dėžės sportiškumas ir galingas turbininio variklio gausmas, kurį sustiprina variklio garso rezonatorius. CUPRA režimą pasirinkę vairuotojai taip pat gali tikėtis sportiškesnių DCC sistemos, kintamos galios vairo stiprintuvo ir priekinio diferencialo blokavimo savybių.
Emocionalus ir galingas dizainas
Emocionalus dizainas – itin stipri „Leon” pusė. O naujojo CUPRA dizainas, regis, yra dar vienu žingsneliu emocingesnis. Ištįsęs ST universalo siluetas puikiai dera su dideliais ratais. Priekyje integruoti dideli oro aptakai ir „Full-LED” žibintai sukuria galingo automobilio įspūdį. Nuo išskirtinio automobilio priekio dizaino neatsilieka ir galas, atkreipiantis dėmesį išraiškingu galinio buferio difuzoriumi ir dviem ovalo formos išmetamaisiais vamzdžiais. Lieti ratlankiai buvo sukurti specialiai CUPRA modeliui. Jo individualumą dar labiau pabrėžia raudonos stabdžių apkabos ir tamsintas galinis bei galiniai šoniniai stiklai.
Automobilio interjere taip pat karaliauja sportiškumo dvasia. Ją atspindi unikalaus dizaino sportinis CUPRA vairas, DSG transmisijos perjungimo rankenėlė bei sportinio tipo juodos „Alcantara” sėdynės, sudygsniuotos baltomis siūlėmis. Pirkėjai taip pat gali rinktis ir juodos odos su baltomis siūlėmis sėdynių apmušalus. Sėdėti patogiai ir stabiliai, ypač įveikiant posūkius, leidžia specialios sportinės formos sėdynės. Jos priklauso papildomos įrangos paketui. Pedalai ir slenksčiai pagaminti iš aliuminio.
ST CUPRA 280 modelio ryškiausi skiriamieji bruožai – unikalūs 19 colių ratlankiai, padengti titano dažais, „Aerodynamic Pack” paketas, kuriam priklauso oro aptakas ant stogo, stabdžių apkabos, ant kurių įspaustas CUPRA vardas ir juodos spalvos išorinių veidrodėlių apdaila. Apdailos elementai gali būti juodi arba klasikiniai – chromuoti.
Šaltinis: vta.lt