Judėjimas “Už skaidrumą LINAVOJE”: “Kodėl A.Kondrusevičius nesirūpina vežėjų gerove?”

September 26, 2014 Naujienos

www.vezejugidas.lt

sankcijos

Judėjimas “Už skaidrumą LINAVOJE” išplatino pranešimą, kuriame rašoma apie tai, jog dėl Rusijos sankcijų vežėjai smarkiai mažina išlaidas ir netgi atleidžia darbuotojų.

“Lietuvos vežėjus vėl užklupus sunkumams dėl Rusijos paskelbtų sankcijų, vežėjai „veržiasi diržus“ kas kaip gali, o kai kurios įmonės jau paskelbė apie masiškai atleidžiamus darbuotojus. Norime paklausti vežėjus vienijančios asociacijos „Linava“ vadovo Algimanto Kondrusevičiaus – kodėl jis nesiima ryžtingų žingsnių, kurie realiai palengvintų vežėjų išgyvenimą?

Girdime apie „Linavos“ vadovų susitikimus su politikais ir siunčiamus raštus valdžios institucijoms, deja, jie paskęsta
biurokratų koridoriuose, o vežėjams lengvinančių sąlygų taip ir nesulaukiame.

Paskutiniu metu A.Kondrusevičius verčiau „malasi“ valdžios struktūrose ir per jų vadovus bando paveikti sąžiningus ir vežėjų
interesus ginančius „Linavos“ prezidiumo narius, kurie pavaldūs savivaldybėms, kad jie balsuotų ne kaip naudingiau vežėjams, be to siekia atskirus prezidiumo narius padaryti „aklais rankų kilnotojais“, kaip buvo praėjusiose kadencijoje. Taip bekilnodami rankas prezidiumo nariai net nepastebėjo kad „Linavos“ kasa – ištuštėjusi. Kas kitas nei A.Kondrusevičius pagal įstatus privalo rūpintis tinkama asociacijos finansine būkle, o taip pat būtent A.Kondrusevičius atsakingas už tinkamus teisės aktų pakeitimus vežėjams, nes jis pagal įstatus atstovauja asociaciją ir jos narių interesus santykiuose su kitomis organizacijomis.

Vežėjai sutaupytų šimtus tūkstančių litų

„Šis įstatymas priimtas prieš keliolika metų, vežėjams gerais laikais, kai minimali alga buvo 400 litų. Per šį laikotarpį
minimalus atlyginimas padidėjo daugiau negu du kartus, tuo pačiu didėjo ir minimalus vairuotojų atlyginimas, todėl vežėjai ne kartą reikalavo peržiūrėti minimalų vairuotojų atlyginimą, kuris siekia 1,3 koeficientą nuo minimalaus šalies darbo užmokesčio. Tai buvo ypač akcentuojama „Linavos“ prezidentui A.Kondrusevičiui, tik prasidėjus Rusijos sankcijoms, nes tai –palengvintų vežėjų naštą“, – sako vežėjas Mindaugas Kapleris (UAB „Samarina“).

Tokie specialūs koeficientai ir išskirtinės sąlygos mūsų šalyje sukuriamos tik tolimųjų reisų vairuotojams ir jūreiviams. Vežėjai
prašo, kad visiems šalies darbuotojams būtų sudarytos vienodos darbo sąlygos.

Jeigu minimali mėnesio alga būtų suvienodinta ir neliktų vairuotojams taikomų išimčių, tai būtų nors šokia tokia pagalba sunkius
laikus išgyvenantiems vežėjams, nes Vyriausybė nutarė kad minimalus atlyginimas vėl bus didinamas nuo spalio 1 dienos.

Kreipėsi į „Linavos“ prezidiumo narius

„Deja, „Linavos“ prezidentas A.Kondrusevičius nededa jokių ryžtingų žingsnių sprendžiant šį vežėjams labai svarbų klausimą.
A.Kondrusevičiaus vadovaujama „Linava“ apsiriboja „sausais“ biurokratiniais raštais valdžios institucijoms, tačiau daugiau joks lobistinis darbas šiuo klausimu nevyksta. Asociacijos prezidentas turi nuolat „minti“ įvairių valdžios institucijų slenksčius ir siekti vežėjams palankių sąlygų, tai jį įpareigoja daryti Kongrese vežėjų patvirtinti įstatai,  o ne tik konstatuoti, kad: „Vežėjai išgyvena sunkumus“, – teigia ne kartą šį klausimą akcentavęs Juozas Kuklys (UAB „Veka auto“).

Vežėjai kreipėsi į „Linavos“ prezidentą, kad kartu su valstybinėmis institucijomis būtų kuo skubiau sprendžiamas klausimas dėl
minimalaus atlyginimo vairuotojams. Vežėjai tikisi, kad šį, vežėjams itin svarbų klausimą spręs ir ryžtingų permainų asociacijoje ėmęsis naujos sudėties „Linavos“ prezidiumas”.

Judėjimas „Už skaidrumą Linavoje“