Pirmadienį Taline susitikę trijų Baltijos šalių premjerai sutarė, kad Vilniaus prijungimas prie europinės geležinkelio vėžės „Rail Baltica“ nėra kliūtis projektui, teigia premjeras Algirdas Butkevičius. Tuo metu Lietuvos susisiekimo ministras Rimantas Sinkevičius teigia, kad Vilniaus prijungimą prie bendro penkių šalių europinės geležinkelio vėžės „Rail Baltica“ projekto palaiko Latvija ir Europos Komisijos (EK) viceprezidentas Siimas Kallas.
„Visų trijų šalių premjerai sutarė, kad Vilniaus klausimas nėra kliūtis tolesniam projekto įgyvendinimui. Lietuvos premjeras įtikino partnerius, kad Lietuva yra suinteresuota projekto įgyvendinimu. Nėra neišspręstų politinių klausimų, o esama tik techninių klausimų, kurie bus išspręsti“, – BNS sakė premjero atstovė spaudai Evelina Butkutė-Lazdauskienė.
Pasak jos, Lietuva partneriams įsipareigojo atlikti ekonominio efektyvumo studiją dėl Vilniaus įtraukimo į projektą.
„Toliau bus ruošiamasi kreiptis į Europos Sąjungą dėl projekto finansavimo, o bendros įmonės kūrimas tęsiamas“, – BNS teigė ji.
R. Sinkevičius: remia Latvija ir eurokomisaras
„Turiu pasakyti, kad latvių pozicija yra mums palanki. Taip pat Europos Komisijos komisaro S. Kalaso pozicija mums palanki, todėl manau, kad klausimas bus sprendžiamas teigiamai“, – LRT radijui sakė susisiekimo ministras.
Pasak jo, Vilniuje gyvena apie 20 proc. Lietuvos gyventojų, miestas sukuria apie 40 proc. bendrojo vidaus produkto.
„Mūsų kaimynai tokių prijungimų taip pat yra numatę. Pavyzdžiui, Latvijoje numatytas Rygos prijungimas, kur irgi 40 kilometrų trasa. Estijoje numatytas Mugos uosto prijungimas, taip kad ši idėja nėra nauja“, – teigė R.Sinkevičius.
Jo nuomone, Klaipėdos prijungimas prie „Rail Baltica“ projekto yra abejotinas, tačiau Vilnių įtraukti būtina. Anot R. Sinkevičiaus, vargu, ar Lietuvos, Latvijos ir Estijos premjerai spręs dėl konkretaus „Rail Baltica“ vėžės maršruto.
Šaltinis: lrt.lt