Žydrė Dargužytė, www.vezejugidas.lt
Lietuvos ir Europos logistikos rinkoje pastaruoju metu dega žalia šviesa – transportininkai nesiskundžia mažėjančiais užsakymais, o sandėliavimo paslaugas teikiančios bendrovės savo patalpose neturi laiko skaičiuosi vakansijos. Vis dėlto bendrovės, nuolat jausdamos kintantį rinkos pulsą, neskuba miegoti ant laurų – strateguoja naujus planus ir garsiai mąsto apie plėtrą. Apie naujus projektus bei netolimos ateities tendencijas kalbamės su tarptautinius krovinių gabenimus oro, jūros bei sausumos transportu atliekančios bei aukščiausio lygio sandėliavimo paslaugas teikiančios bendrovės „Baltic Freight Services“ (BFS) sandėlio vadovu Edgaru Buchvalovu.
Bendrovės istorija, prasidėjusi prieš septyniolika metų, spartų pagreitį įgavo praėjus keletui metų nuo veiklos pradžios. Anuomet buvusi tik krovinių gabenimo paslaugų teikėja, bendrovė įsitvirtino tarp stipriausių Lietuvos jūrų, oro ir sausumos transporto įmonių – šiuo metu BFS partnerių užsienyje tinklas apima 90 valstybių ir 350 bendrovių. Prieš metus Vilniuje pradėjęs veikti modernus A tipo muitinės sandėlis-terminalas dar labiau sustiprino šios rinkos dalyvės pozicijas – kompleksinių logistikos paslaugų teikimas padeda ne tik sparčiau plėstis, bet ir geriau patenkinti potencialių užsakovų poreikius.
„Orientuojamės į tai, kad viskas vyktų itin operatyviai – sandėlis suskirstytas į dvi dalis – komercinę ir muitinės. Visas procesas čia stebimas 24 val. per parą. Klientai, gavę savo paskyrą mūsų sistemoje, taip pat turi galimybę matyti krovinius realiu laiku. Vykdydami visas prekių krovimo, iškrovimo, sandėliavimo, rūšiavimo, markiravimo ir kitas paslaugas, jaučiame tai, kad rinkoje vis labiau vertinamas universalumas – sunku išlikti konkurencinėje kovoje, jei maksimaliai nepatenkini užsakovo poreikų“, – rinkos tendencijas brėžia E. Buchvalovas.
Bendrovės atstovai įsitikinę, kad nauji pokyčiai logistikos veikloje neišvengiami. „Šiuo metu dirbame ta linkme, kad galėtume netolimoje ateityje keliskart padidinti savo sandėliavimo plotus bei pateikti rinkai galimybę dar operatyviau sandėliuoti krovinius iškart nuo geležinkelio – jau greitai atsiras sandėliai su prieiga prie geležinkelio bėgių. Tuomet bus įmanoma dar greičiau organizuoti logistikos procesus – konteineriai kranais bus kraunami iškart į sandėlius“, – aiškina E. Buchvalovas.
Šiuo metu krovinių judėjimas BFS sandėlyje itin spartus – čia iškrauti jie ilgai neužsilieka – vidutiniškai po trijų dienų keliauja toliau. Atsiradus didesniems sandėlio plotams, bendrovės atstovai tikina galėsiantys pasiūlyti savo klientams, turintiems ilgalaikio sandėliavimo poreikį, laikyti savo krovinius sandėlyje dar ilgiau.
„Dabar galime krautuvu iškrauti krovinius iki 3 t, o jei reikia, gali atvykti kranas, tuomet krovimo procesas vykdomas per transporto priemonės viršų. Dvi hidraulinės rampos, įrengtos sandėlyje, palengvina darbą. Šiuo metu mūsų pagrindinės kryptys driekiasi per Rytų teritorijas“, – pristato BFS atstovai.