LINAVOS prezidiumo posėdis: nuo draudimo iki “kiauliško” mokesčio

August 27, 2013 Naujienos

www.vezejugidas.lt

Po paskutiniojo LINAVOS prezidiumo posėdžio judėjimas “Už skaidrumą LINAVOJE” išplatino pranešimą spaudai,  kuriame aptariami pagrindiniai posėdžio momentai. 

Š.m. rugpjūčio 22 d. į Linavos prezidiumo posėdį susirinkę prezidiumo nariai pirmu klausimu patvirtino priemonių vykdymo planą 2013 metams, kur numatyta eilė priemonių, gerinančių vežėjų pervežimo verslą.

Privalomasis civilinės atsakomybės draudimas

Iš jų aktualiausias vežėjams – privalomojo civilinės atsakomybės draudimo įstatymo projekto parengimas LR Seimui. Prezidiumo narys J. Kuklys atkreipė dėmesį, kad dar 2013 m. pavasarį „Linavos“ prezidiumo posėdyje jis siūlė
sudaryti sutartį su advokatų kontora dėl įstatymo pataisų paruošimo, tačiau M. Atroškevičius šiai iniciatyvai visaip priešinosi, ir šis vežėjams itin svarbus klausimas užsitęsė, todėl jis liko neišspręstas iki šiol, mažai ši problema diskutuota žiniasklaidoje ir pan.

Revizijos komisijos pirmininkas V. Pelėda pasiūlė išsamiai lyginamuoju būdu Latvijos patirtį ir nustatyti, kokie įstatymų punktai neleidžia Latvijoje esančioms draudimo kompanijoms iki košmariškų dydžių kelti įmokas vežėjams. Juk mūsų kaimynai latviai taip pat turi jau seniai veikiantį panašų šio draudimo įstatymą, tik ten vežėjai iš draudimo kompanijų nejunta tokių beatodairiškų ir niekuo nepamatuotų įmokų šuolių, kaip Lietuvoje. Gal čia slypi vien tik draudimo kompanijų nepažabotas godumas krauti sau beribius pelnus? Galbūt atitinkamoms institucijoms užtektų apriboti draudikų apetitus ir klausimas savaime išsispręstų? Gal tam užtektų drausminančio pobūdžio poįstatyminio akto? – dėstė V. Pelėda. Jo pasiūlymas buvo papildytas ir įtrauktas į priemonių planą. Didelį susirūpinimą dėl netobulo draudimo įstatymo kėlė ir prezidiumo narys E. Mikėnas, ypatingai nenormaliu dalyku jis laiko tai, kad atsitikus nelaimingam atsitikimui Rusijoje, draudimo kompanijos kompensuoja tik nežymią dalį vežėjo patirtos žalos.

„Kiauliškas“ mokestis

V. Pelėda pasiūlė į priemonių planą įtraukti punktą, kad „Linavos“ vadovybė visokeriopai priešintųsi realiai gręsiančio veterinarinio mokesčio įvedimui pasienyje. Anot jo, šios “kiauliškos” išlaidos turi gulti ne ant vežėjų, o ant Europos Sąjungos pečių. Tarsi išgirdusi vežėjų aimanas vyriausybė pranešė, kad premjero A. Butkevičiaus pastangų dėka šio pasienio mokesčio atsisakyta. Atrodo, kad sveikas protas nugalėjo. „Linavos“ vadovams niekuomet nereikia prarasti optimizmo ginant vežėjų interesus, o juk jau buvo beveik susitaikyta su šia vežėjams iškilusia blogybe.

„Linavos“ serviso skolos ir didėjančios „Linavos“ išlaidos

Nerimą kelia tai, kad dėl išlindusių bankrutuojančio „Linavos“ serviso senų skolų, antrame ketvirtyje gerokai ūgtelėjo „Linavos“, kaip ,,Linavos“ servisas garanto, bendros išlaidos.

„Linavos“ 2013 m. 6 mėn. biudžeto vykdymas

„Linavos“ vadovybė pirmo pusmečio biudžeto išlaidas vėl pateikė miglotame pavidale. J. Kuklys sukritikavo pateiktą ataskaitą ir pasiūlė atidėti šio klausimo svarstymą kitam posėdžiui ir iki to laiko biudžeto vykdymą pateikti pilnai su pajamų ir išlaidų ataskaita pagal biudžeto straipsnius. Ne veltui prezidiumo narys J. Misiūnas tokį biudžetą pavadino “nupieštu piešinėliu”. Galbūt tai daroma dėl to, kad prezidiumo nariai nematytų esminių rezervų ir priežasčių, kodėl nepilnai mažinamos TIR knygelių kainos?

TIR knygelių kainų mažinimas

Džiugu, tačiau kartu ir liūdna, kad TIR knygelių kainos pagaliau, panašu, nuo 2013 m. rugsėjo 1 d. bus mažinamos, tačiau ne 22 Šveicarijos frankais (CHF), kiek buvo atimama iš vežėjų, o 17 CHF. Svarstant šį klausimą „Linavos“ vadovybė tarsi “užhipnotizavo” prezidiumo narius, kad TIR knygelės būtų mažinamos ne 22, o tik 17 CHF, todėl tokiam nepilnam TIR knygelių kainų sumažinimui buvo pritarta „šiuolaikiškai” – vienbalsiai bendru sutarimu. Aišku, tai geriau nei nieko, tačiau visgi „Linavos“ vadovybė iš tribūnų anksčiau sakė netiesą, žadėdama mažinti kainas tiek, kiek jos buvo padidintos, t.y. 22 Šveicarijos frankais (CHF). Šiam TIR knygelių kainos sumažinimui nemažą įtaką turėjo nuolatinis aktyvių vežėjų presingavimas visuose lygiuose.

6 lapų TIR knygelės ir kt. klausimai

Kita džiugi žinia vežėjams yra ta, kad nuo 2013 m. spalio 1 d. IRU įveda 6 lapų TIR knygelės, kurios bus kone trečdaliu pigesnės, nei dabartinės 14 lapų TIR knygelės. Jas vežėjai galės naudoti kai kroviniai bus iškraunami trečioje šalyje dviejose terminaluose arba važiuos bent per vieną tranzitinę šalį.

Daug buvo diskutuota ir nuogąstauta dėl galimo TIR garantinės sistemos veikimo Rusijoje ribojimo ateityje, taip pat dėl spartesnio skolų išieškojimo, kitais vežėjams aktualiais klausimais.

Bendrai šis prezidiumo posėdis vyko gana konstruktyviai. Reikia palinkėti, kad ateityje posėdžiai vyktų dar konstruktyviau ir kiekvienas posėdis vežėjų verslui atneštų tik geras naujienas.