BMW suvirintas iš aštuonių dalių

July 1, 2013 Automobiliai - naujienų portalas

www.vezejugidas.lt

Vokietijos ADAC automobilininkų klubo centrinėje laboratorijoje pagal „Euro NCAP” metodiką buvo sudaužytas 3-osios serijos BMW, Lietuvoje suvirintas iš 8 dalių. 

Šiuo bandymu lietuviškojo „TopGear” žurnalo komanda kartu su didžiausios šalies draudimo bendrovės „Lietuvos draudimas” ekspertais, partneriais iš automobilių kelių direkcijos (LAKD), techninės apžiūros įmonių asociacijos „Transeksta” ir automobilininkų sąjungos (LAS) siekė išsiaiškinti, kokių grėsmių keleivių gyvybei kelia šiurkščios intervencijos į automobilio konstrukciją.

3-osios serijos BMW automobilį išardžius ir supjausčius į 8-ias dalis, o po to jas suvirinus eksperimento iniciatoriai ketino nugabenti į turgų ir ten patikrinti potencialių pirkėjų akylumą.

Deja, ADAC vadybininkams paprašius pristatyti automobilį kiek anksčiau, planus teko koreguoti ir visas jėgas skirti, kad BMW klonas kuo greičiau atsistotų ant ratų.

„Geležinių spąstų” projekte talkinęs meistras specialiai kai kurių vietų, palytėtų diskinio pjūklo ir suvirinimo aparato, nemaskavo, o glaistą ir dažus panaudojo minimaliai. Remonto pėdsakai po variklio dangčiu buvo paslėpti ant šviežiai dažytų paviršių užpūtus dulkių.

Randai mašinos dugne „išnyko” skardas apipurškus bitumu ir nuvažiavus keletą kilometrų žvyrkeliu. Išsiaiškinti tikrąją padėtį galima nebent pakėlus salono kiliminę dangą, lubų apmušalus ar kitus apdailos elementus.

Net magnetai ar dažų storio matuoklis ne visais atvejais gali padėti. Juolab pirkdami nebrangius, nuo 5-ių iki 10-ies tūkstančių litų kainuojančius automobilius paprastai žmonės net nekelia tokių klausimų.

Tiesą sakant, kai kuriais atvejais pastebėti klastotes – kad automobilis nebeturi saugos oro pagalvių, kad jo pagrindinės konstrukcijos buvo tiesintos, pjaustytos ir virintos – iš tiesų be galo sunku.

Mat automobilio rėmas ir ypač pasyvųjį saugumą garantuojantys elementai būna suklijuoti iš keleto plieno lakštų. Teoriškai keičiamą sumaitotą statramstį, slenkstį ar kurią nors panašią detalę reikėtų išlukštenti ir virinti kiekvieną sluoksnį atskirai.

Praktiškai dažniausiai susegamas tik viršutinis skardos sluoksnis. Virinimo siūlę nušlifavus, užglaisčius ir nudažius, pastebėti pjūvio pėdsakų beveik neįmanoma.

Ypač, jei toje vietoje ar šalia yra kokių nors polimerinių skydelių, puošybos elementų, izoliacinių medžiagų”, – pripažino „Transekstos” ekspertas Ramūnas Vėlavičius.

Šaltinis: vta.lt