Seime atnaujintas Metropoliteno įstatymas

June 28, 2013 Naujienos

www.vezejugidas.lt

Piliečių asociacijos „Metro sąjūdis“ aktyvas praneša, kad pateikus LR Seimui ir LR Vyriausybei žemiau išdėstytus argumentus, Lietuvos Respublikos Seimo nariai sureagavo į visuomenės raginimą – spręsti Vilniaus miesto susisiekimo problemą ir 43 įvairių frakcijų Seimo nariai 2013-06-25 d. pasirašė ir užregistravo metropoliteno koncesijos įstatymą.

Piliečių asociacijos „Metro sąjūdis“ aktyvas, eilę metų analizavęs Vilniaus miesto susisiekimo problemas, nustatė:

1. VGTU mokslinio tyrimo duomenimis, Vilniuje gatvių spūstyse 2006 ir 2007 metais
buvo prarasta atitinkamai 2,45 ir 3,8 milijardai litų.

2. Ekonomikai atsigaunant, spūstys gatvėse vėl didėja ir nuostoliai greitai pasieks
2007 metų lygį. Susisiekimas – aktualiausia Vilniaus miesto gyventojų problema.

3. Susisiekimo problemą Vilniaus mieste būtina spręsti pasinaudojus panašaus dydžio
Europos miestų patirtimi, įrengiant miesto geležinkelį – metropoliteną.

4. Metropoliteno projekto realizavimą koncesijos pagrindu reikia patikėti privatiems
investitoriams, Lietuvos Respublikos Vyriausybei, pagal galimybę skiriant ES paramos
lėšas.

5. Lietuvos Respublikos Seimui esamos teisinės bazės pagrindu būtina paskirstyti
metropoliteno projekto įgyvendinimo funkcijas tarp Lietuvos Respublikos Vyriausybės,
Vilniaus miesto savivaldybės ir verslo struktūrų.

Metropoliteno projekto realizavimas Lietuvos Respublikai ir Vilniaus miestui atneštų
apčiuopiamą naudą:

1. Investicijos siektų kelių milijardų litų dydį.

2. Kelis dešimtmečius būtų įdarbinta apie 2000 darbuotojų tiesiogiai metro projektui
realizuoti ir dar apie 8000 darbo vietų kitose ūkio srityse, kurios tieks medžiagas
ir paslaugas metropoliteno statytojams.

3. Kasmet būtų įsisavinama apie 300 mln. litų investicijų, kurių apie pusė mokesčių
pavidalu papildytų šalies biudžetą.

4. Miesto ir Respublikos gyventojai gautų greitą, saugų, komfortišką, ekologišką,
punktualų ir prestižišką visuomeninio susisiekimo priemonę.