NAUJIENOS: apie kabotažą

June 9, 2013 Naujienos

www.vezejugidas.lt

Birželio 7 d. Lietuvos pramonininkų konfederacijoje vykusiame Eurazijos ekonominės komisijos delegacijos susitikime su Lietuvos verslu dalyvavo ir asociacijos „Linava“ prezidentas Algimantas Kondrusevičius.

Susitikimo tikslas – pristatyti Eurazijos komisijos veiklą, Muitų sąjungą, aptarti praktinius bendradarbiavimo klausimus ir problemas.

Susirinkusius verslininkus pasveikino Rusijos ambasadorius Lietuvos Vladimiras Čchikvadzė ir Baltarusijos ambasadorius Vladimiras Dražinas, pristatę  kuriamos Eurazijos ekonominės sąjungos koncepciją ir darbus, kurie bus atliekami iki 2015 m., kai ši sąjunga turėtų oficialiai būti įkurta.

„Pradėjus kurti bendrą muitų erdvę ir apjungus trijų šalių – Rusijos, Baltarusijos ir Kazachtano pastangas kuriama Eurazijos ekonominė sąjunga. Šiandien Lietuvos ir Rusijos ar kitų minėtų šalių ekonominiai santykiai yra ne vien dvišaliai, o veikiau kito formato – santykiai su vieninga ekonomine erdve. Vyksta pokalbiai dėl būsimų Europos Sąjungos ir Eurazijos ekonominės sąjungos susitarimų, Baltarusijos ir Kazachstano stojimą į Pasaulio prekybos organizaciją. Tai naujosios realijos, kurių nepastebėti negalime“, – sakė  V. Čchikvadzė.

V.Dražinas pažymėjo, jog neseniai vykęs Baltarusijos ir Lietuvos verslo forumas bei kiti aukšto lygio susitikimai padeda plėtoti verslo ryšius ir keistis patirtimi. Todėl pristatydami būsimus Eurazijos ekonominės sąjungos kūrimo etapus, Eurazijos ekonominės komisijos atstovai pirmiausia kalba apie šio integracinio proceso ekonominę naudą. „Ekonomistai suskaičiavo, kad pridėtinė vertė visoms trims šalims, kurios dalyvaus šioje sąjungoje siekia 900 mlrd. JAV dolerių“, – teigė V.Dražinas.

Ši integracija ypač reikšminga Lietuvai, kaip rytinei ES sienai. V.Dražinas pasidžiaugė, jog prekybos apimtys tarp Lietuvos ir Baltarusijos per pastaruosius 6 metus pasiekė 3,2 mlrd. JAV dolerių. „Mūsų bendradarbiavimas leido padidinti prekybos, investicijų ir paslaugų mainus nuo 1 mlrd. JAVdolerių iki trigubai didesnio skaičiaus. Tai puikus rezultatas“, – sakė Baltarusijos ambasadorius.

Integracija gilėja

Gegužės 29 d. Aukščiausiosios Eurazijos ekonominės Tarybos posėdyje Astanoje buvo pasirašyti nauji susitarimai dėl Eurazijos ekonominės Sąjungos kūrimo ir parengtas šalių susitarimo projektas, kurį šalys turėtų suderinti iki  2014 m. gegužės.

Vitalijus Gudinas, Eurazijos ekonominės komisijos Muitų reguliavimo departamento direktorius pristatė Muitų sąjungos kūrimosi etapus ir pabrėžė, jos priėmus bendrą Muitinės kodeksą, bendrus muitų tarifus, kontrolės mechanizmus buvo padėtas pagrindas kurti ir Eurazijos ekonominę Sąjungą.

„Rinka yra tikrai didelė, vertinama trilijonais JAV dolerių, todėl ir jos galimybės milžiniškos“, – teigė ekspertas.

Vitalijus Aristovas Eurazijos ekonominės komisijos Tarptautinio bendradarbiavimo skyriaus vedėjas pristatė kaip bus nustatomi bendri muitinės tarifai ir formuojama kita bendra ekonominė politika tarp Muitų sąjungos šalių.

Algimantas Kondrusevičius, Lietuvos nacionalinės vežėjų automobiliais asociacijos “Linava” prezidentas

Kabotažo klausimas

A.Kondrusevičius pažymėjo, jog  Lietuvos vežėjai aktyviai dirba Muitų sąjungoje ir daugiausia importuoja prekių būtent kelių transportu, todėl jiems itin svarbus klausimas dėl vidinių gabenimų tarp Muitų sąjungos šalių. Šiuo metu Lietuvos vežėjams draudžiama gabenti krovinius su trečių šalių leidimais iš vienos Muitų Sąjungos šalies į kitą, pvz. iš Baltarusijos į Rusiją. Pastaruosius gabenimus šių šalių pareigūnai įvardija kaip vidinius arba kabotažinius vežimus. Nors tarpvalstybinės sutartys reglamentuoja, kad vienos susitariančios šalies vežėjams draudžiama vežioti tik krovinius tik tarp dviejų punktų, esančių kitos Susitariančios šalies teritorijoje.

Asociacijos „Linava“ prezidentas prašė svečių iš Rusijos atkreipti dėmesį į šią problemą ir esant galimybėms pavesti Muitų sąjungos kompetetingoms institucijoms išspręsti minėtą klausimą.

A.Kondrusevičius pabrėžė, jog nuo 2011 m. liepos 1 d. Rusija, Kazachstanas ir Baltarusija palaipsniui panaikino muitinės kontrolės postus ties vidinėmis šių Muitų sąjungos valstybių sienomis, o gabenamiems kroviniams kontrolė atliekama tik prie išorinių sienų.

Daugiau apie tai – linava.lt