Naujasis „Volvo FMX“: išskirtinis valdomumas bet kokiomis sąlygomis

April 15, 2013 Automobiliai - naujienų portalas

www.vezejugidas.lt

Nuo šiol naująjį „Volvo FMX“ tapo dar lengviau vairuoti. Novatoriški sprendimai padidino jo našumą ir pravažumą bekelėje, o „Volvo“ dinaminio vairavimo sistema vairuotojui suteikia galimybę be ypatingų pastangų vairuoti net ir pilnai pakrautą sunkvežimį.

„Patentuotą „Volvo“ dinaminio vairavimo sistemą įvertins visi vairuotojai. Jos privalumai yra geriausiai juntami važiuojant mažu greičiu. Didelių pastangų nereikalaujantis vairavimas gerokai palengvina statybų aikštelėse dirbančių vairuotojų darbą“, – sako „Volvo Trucks“ prezidentas Claesas Nilssonas.

Elektros variklis, prijungtas prie vairo mechanizmo veleno, yra didelė „Volvo“ dinaminio vairavimo sistemos technologinė naujovė. Šį variklį, veikiantį kartu su sunkvežimio hidrauliniu vairo stiprintuvu, tūkstančius kartų per sekundę reguliuoja elektroninis valdymo blokas. Filmą apie dinaminio vairavimo sistemą galite pamatyti http://www.youtube.com/watch?v=pn6dwyUqvA8

„Važiuojant nedideliu greičiu elektros variklis perima vairuotojo raumenų darbą. Todėl vairuotojas gali atsipalaiduoti ir vairuoti be įtampos bei nepavargdamas“, – teigia Gustavas Neanderis, „Volvo Dynamic Steering“ projekto vadovas.

Tokiu būdu dinaminio vairavimo sistema sumažina profesinių ligų ir sužalojimų, kuriuos patiria komercinių transporto priemonių vairuotojai, riziką. Kitas privalumas – sistema automatiškai centruoja vairaratį važiuojant atbuline eiga.

Nauja galinė pneumatinė pakaba

Dauguma naujojo „Volvo FMX“ važiuoklės ir jėgos agregatų naujovių įdiegta siekiant padidinti sunkvežimio našumą.

„Tai labai svarbu mūsų klientams, dirbantiems statybų segmente. Nauja pneumatinė pakaba yra sukurta būtent statybinės paskirties sunkvežimiams, – pasakoja „Volvo Trucks“ važiuoklių ekspertas Peteris Frleta. – Galinė pneumatinė pakaba užtikrina didelį patogumą bei manevringumą ir kai sunkvežimis pakrautas, ir kai važiuoja be krovinio.“

Pakabos sistemoje įdiegtas automatinis važiavimo aukščio valdymas, o 300 milimetrų prošvaisa užtikrina puikų pravažumą. Pneumatinė pakaba montuojama 4×2, 6×4 ir 8×4  konfigūracijos sunkvežimiuose.

Kadangi skersinis stabilizatorius įtaisytas galiniame vežimėlyje, transporto priemonė yra itin stabili. Be to, nėra neapsaugotų komponentų už sunkvežimio galinės ašies.

Kad apsisukimo spindulys būtų mažesnis ir padangos ne taip greitai nusidėvėtų, siūlomas 8×4 konfigūracijos sunkvežimis su triašiu galiniu vežimėliu, turinčiu hidraulikos valdomą ir vairuojamą papildomą galinę ašį. Ši papildoma ašis yra pakeliama, todėl galima padidinti varančiosios ašies sukibimą važiuojant sudėtingomis  sąlygomis.

„I-Shift“ ir visos varančiosios ašys

Pavarų dėžės „I-Shift“  efektyvumas pasireiškia jau manevruojant nedideliu greičiu. Be to, ji suderinama su priekine varančiąja ašimi. Kita su „I-Shift“ susijusi naujovė yra ilgesnis alyvos keitimo intervalas (450 tūkst. km).

Priekinės varančiosios ašys buvo patobulintos, siekiant užtikrinti didesnį pravažumą bekele ir važiuoklės tvirtumą. Priekinė varančioji ašis perkelta 100 mm į priekį – į tą pačią vietą, kurioje montuojama ir įprasta priekinė ašis.

Be to, lygiagrečioji trauklė pakelta į labiau apsaugotą vietą. Sumažinus priekinę iškyšą, padidėjo įkalnės ir nuokalnės įveikimo kampas.

Priekinė varančioji ašis gali būti montuojama 4×4, 6×6 vilkikuose ir kėbuliniuose sunkvežimiuose, taip pat 8×6 konfigūracijos kėbuliniuose sunkvežimiuose.

Siūlomi 11 ir 13 l darbinio tūrio varikliai

Naujame „Volvo FMX“ gali būti montuojamas 11 arba 13 l darbinio tūrio „Euro 6“ emisijos standarto variklis. D13 variklių gamą sudaro jėgainės nuo 380 AG iki 540 AG, o D11 – nuo 330 AG iki 450 AG. Ne Europos rinkose bus galima rinktis „Euro 3“, „Euro 4“ ir „Euro 5“ emisijos standartus atitinkančius variklius.

Tam, kad variklis atitiktų „Euro 6“ emisijos reikalavimus, jame įrengta neaušinama išmetamųjų dujų recirkuliacijos (EGR) sistema. Ji užtikrina optimalią išmetamųjų dujų temperatūrą ir tinkamą azoto oksidų lygį.

Kietųjų dalelių filtro regeneracija vyksta automatiškai važiuojant įprastu režimu, o „Volvo Trucks“ patentuotas filtro priežiūros sprendimas taupo klientų laiką ir sumažina eksploatacines išlaidas.

Serijinė naujojo „Volvo FMX“ gamyba Europoje bus pradėta 2013 m. rugsėjį.

Filmą apie naująjį statybos darbams skirtą sunkvežimį žiūrėkite http://tiny.cc/rfkkvw