www.vezejugidas.lt
Kovo 26 d. „Linavos“ mokymų centre vyko pirmas „Geros patirties kelių transporte“ apmokymų ciklo susitikimas „Kaip pasirinkti draudimą, kad galima būtų gauti draudimo išmoką“. Tai „Patikimo vežėjo“ kampanijos pirmieji apmokymai. Trans.eu Sistemos kampanijos tikslas – saugumas kelių transporte.
Pirmoje antradienio mokymų dalyje advokatas Mindaugas Šimkūnas kalbėdamas apie transporto teisę ir draudimus papasakojo apie tai, kaip saugiai ir teisingai išsirinkti labiausiai tinkantį draudimą, kad vežėjas galėtų gauti draudimo išmoką, patarė, į ką reikia kreipti dėmesį, kad draudimas neturėtų jokių „kablelių“. Pasisakymo metu advokatas pasidalino taip pat savo praktine patirtimi.
10 patarimų, kaip pasirinkti gerą draudimą
1. Draudimo polisą reikia pasirinkti priklausomai nuo įmonės teikiamų paslaugų – krovinių ekspedijavimo ar krovinių pervežimo.
2. Rūpinkitės, kad važtaraščiai būtų užpildyti teisingai ir įskaitomai. Jei CMR važtaraštis bus nepasirašytas siuntėjo ar vežėjo, jis gali netekti įrodomosios reikšmės sprendžiant draudimo išmokos klausimą.
3. Važtaraštis, o ne pvz. „paking list“ ar kelionės lapas, yra krovinio vežimo sutartį patvirtinantis dokumentas. Pasirūpinkite, kad Jūsų vairuotojai visada krovinius priimtų, gabentų ir perduotų pagal CMR važtaraščius.
4. Informuokite vairuotojus, kad jie bent minimaliai žinotų draudimo sutarties ar draudimo taisyklių sąlygas. Kaip elgtis ir į ką kreiptis įvykus draudžiamajam įvykiui.
5. Įvertinkite, kas geriau – sumokėti už papildomą draudimo apsaugą, ar pirkti pigiausią draudimo polisą.
6. Pasirinkdami draudimo polisą, vadovaukitės ne reklama, o Bendrosiomis Draudimo taisyklėmis, nes nuo jų priklauso, ar gausite draudimo išmoką.
7. Prieš pasirašydami draudimo polisą, atidžiai perskaitykite draudimo taisyklių skirsnį „nedraudžiamieji įvykiai“. Būtent šiame skirsnyje įvardinti atvejai, kuomet draudikas nemoka draudimo išmokos.
8. Patikrinkite, kuris teismas kompetentingas spręsti ginčus, nes ginčo sprendimas užsienyje gali daug kainuoti.
9. Jei turite savo transportą, bet dalį užsakymų pavedate faktiniams vežėjams ar agentams, patikrinkite, ar ne geriau būtų nusipirkti vieną gerą plataus spektro, polisą, nei turėti du prastus draudimus.
10. Apie žalą reikia pranešti greitai, bet ne paskubomis. Įvykus draudžiamam įvykiui, reikia nedelsiant pranešti draudikui. Prieš siųsdami jam dokumentus, išsiaiškinkite, kokios pasekmės gali Jūsų laukti. Geriau draudimo išmoką gauti vėliau, nei visai jos negauti.
Antroje mokymo dalyje Viktoras Adamaitis, Trans.eu projektų vadovas, papasakojo, kokių priemonių yra laikomasi Sistemoje, norint apsaugoti savo klientus nuo apgavysčių ir nepatikimų vežėjų. Dažniausi sukčių metodai:
susipažinimas su sistema ir jos silpnų vietų ieškojimas
kitų įmonių dokumentų pasisavinimas
kitos įmonės duomenų ir panašių el. pašto adresų pateikimas
įtraukimas į veiklą daugiau asmenų ir bendras rekomendacijų dalinimasis
Pasak V. Adamaičio, su aferistais jie susiduria neva kasdien. „Norint sukurti saugią veiklos sferą, turime griežtai laikytis tam tikrų veiksmų“, sakė V. Adamaitis. Kiekviena nauja įmonė gali nemokamai testoti Sistemą 30 dienų, ir tik po to, kai Saugumo skyrius ją kruopščiai patikrina. Per bandomąjį laikotarpį naują įmonė yra atidžiai stebima: tikrinama Credireform Sistemoje, Sodroje, Registrų centre, VMI ir pan.
„Patikimo vežėjo“ kampanija padės eliminuoti nepatikimus verslo partnerius iš transporto ir ekspedicijos sektoriaus ir užtikrinti jam reikiamą saugumą.