www.vezejugidas.lt
Nors sausį pagausėjo turto areštų transporto įmonėse, tai dar nereiškia, kad situacija transporto versle yra bloga.
Žiniasklaidoje pasirodė pranešimai, apie sunkėjančią padėtį transporto sektoriuje. Tokios išvados buvo daromos atsižvelgiant tik į 2013 m. sausio mėnesį vykdytus transporto įmonių turto areštus.
Kreditų biuro „Creditinfo“ duomenimis, praėjusį mėnesį transporto įmonėms įmonėms įregistruoti 980 laikini apribojimai valdyti, naudotis ar disponuoti jų turtu. Palyginti su ankstesniu mėnesiu, turto areštų atvejų padaugėjo 94, o areštuoto turto suma išaugo 23 mln. Lt ir pasiekė 119 mln. Litų. „Išaugęs turto areštų skaičius transporto veikloje buvo viena pagrindinių priežasčių, kodėl areštų statistika kyla aukštyn,“– teigia Alina Buemann, kredito rizikos vadovė.
Kitos įmonių rizikos vertinimo kompanijos „Creditreform Lietuva“ direktoriaus pavaduotojas Romualdas Trumpa, nuolat detaliai analizuojantis situaciją transporto versle, sako: „Situacija transporto versle tikrai nėra bloga. Transportas yra ta verslo sritis, apie kurią negalima spręsti tik pagal vieno mėnesio duomenis. Daryti tam tikras išvadas reikia mažiausiai kelių mėnesių duomenų“.
Jam antrino ir asociacijos „Linava“ atstovas spaudai Gytis Vincevičius: „Gal padaugėjo teisinių ginčų tą mėnesį. Tačiau vieno mėnesio duomenys dar neatspindi transporto sektoriaus tendencijų. Siekiant jas realiau įvertinti, reikėtų apžvelgti visą 2012 m. situaciją ir bent jau palaukti pirmojo 2013 m. ketvirčio duomenų.“
Turto areštas yra priverstinis nuosavybės teisės į turtą suvaržymas. Turto areštas reikalingas apsaugoti kreditoriaus interesus (užkirsti kelią bylinėjimosi metu skolininkui tapti nemokiam). Turto areštu yra užtikrinama, kad iki bylos išsprendimo skolininkas (kuris bylos iškėlimo metu turėjo turto) neliktų nemokus.
Šaltinis: linava.lt