Naujasis AUDI RS 7 Sportback – galia ir dinamiškumas

January 25, 2013 Automobiliai - naujienų portalas

www.vezejugidas.lt

Audi plečia savo RS modelių liniją. RS 7 Sportback, debiutavęs Detroite 2013-ųjų Šiaurės Amerikos tarptautinėje automobilių parodoje, spinduliuoja galią ir dinamiškumą.  

Penkerių durų kupė sumontuotas 4.0 TFSI variklis, išvystantis 412 kW (560 AG). Sprintas iki 100 km/val. užtrunka vos 3,9 sekundės, o greičio ribotuvas gali būti išjungiamas pagal kliento pageidavimą ir tuomet pasiekiamas 305 km/val. maksimalus greitis.

Nepaisant šio ypatingo dinamiškumo Audi RS 7 Sportback vidutiniškai sunaudoja vos 9,8 litro degalų 100 km.

Modelio širdis  – 4.0 TFSI jėgainė, kurioje įkūnyta Audi darbinio tūrio mažinimo strategija, įgalinanti variklį priskirti aukščiausiojo lygio jėgos agregatų klasei.

Twin-turbo V8 motoro darbinis tūris sudaro 3 993 kub. cm. ir pasiekia nuostabią galią – 412 kW (560 AG) prie  5 700 – 6 700 aps./min. Pastovus 700 Nm sukimo momentas galimas tarp 1 750 ir 5 500 aps./min.

Aukštasūkis keturių litrų variklis buvo kruopščiai kuriamas lengvai susidoroti su apkrovos kaitomis ir tiekti galios srautą tolygiai, todėl jo trauka pasiekiama greitai ir spontaniškai.

Cilindrų galvutės išmetimo pusė yra variklio viduje, o įsiurbimo – išorėje. Du dviejų menčių turbokompresoriai, kurie sukuria iki 1,2 baro atitinkantį pripūtimo spaudimą, sumontuoti kartu su tarpiniu oro aušintuvu V formos cilindrų blokų viduje.

Todėl dujų kelias labai trumpas, o veikimo spontaniškumas yra labai geras. RS variklio valdymas ir efektyvi įsiurbimo sistema Twin-turbo V8 charakteriui taip pat suteikia dinamiškumo.

Mygtuko paspaudimu perjungiamos sklendės išmetimo sistemoje sukuria pilnesnį variklio garsą, kai stipriai akceleruojama. Audi taip pat siūlo pasirinktiną sportinę išmetimo sistemą.

RS 7 Sportback nuo 0 iki 100 km/val. pagreitėja vos per 3,9 sekundės. Audi riboja maksimalų greitį standartinėje konfigūracijoje iki 250 km/val. Maksimalus greitis su pasirinktinu dinamišku paketu yra 280 km/val. ir 305 km/val. su dinamišku paketu plus.

Naujasis aukščiausiojo lygio serijos modelis vidutiniškai naudoja tik 9,8 litro degalų 100 km. Šis puikus rodiklis dalinai pasiekiamas dėl standartinės start-stop sistemos ir inovatyvaus terminio valdymo.

Pati inovatyviausia efektyvumo technologija naujajame Audi RS 7 Sportback – cilindrų išjungimo (COD) sistema. Esant mažam ir vidutiniam apkrovimui bei variklio sūkiams, ji išjungia 2, 3, 5 ir 8 cilindrus uždarydama jų vožtuvus per elektromechaninę pavarą.

Kol vairuotojas vėl stipriau akceleruos, 4.0 TFSI veikia kaip keturių cilindrų variklis. Aktyvių cilindrų efektyvumas padidėja dėl jų pritaikymo didesnėms apkrovoms.

Visos šios operacijos atliekamos vos per šimtąsias sekundės dalis, o pats procesas vyksta sklandžiai ir greitai, kad jį vargiai gali pajusti ar išgirsti net ir labai išlavinta ausis.

Aktyvūs variklio guoliai su virpesių slopintuvais – tai kitas aukšto lygio Audi sprendimas, leidžiantis slopinti nedideles vibracijas, kurios susidaro varikliui veikiant keturių cilindrų režimu.

COD technologija sumažina NEDC metodikos degalų sąnaudas maždaug penkiais procentais ir leidžia sutaupyti net apie 10 procentų degalų, kai važiuojama nedideliais greičiais.

Standartinė aštuonių laipsnių tiptronic buvo specialiai priderinta prie Audi RS 7 Sportback sportiško charakterio. Vairuotojas gali rinktis tarp D ir S režimo arba keisti pavaras naudodamas pavarų perjungimo menteles ant vairo arba su pavarų perjungimo svirtimi, kuri pasižymi unikaliu RS dizainu.

Jei žemesnės tiptronic pavaros yra artimai parinktos sportiškam važiavimui, tai aukšta aštuntoji pavara parinkta tarsi degalų mažinimo įtaisas.

Audi RS 7 Sportback standartiškai derinamas su nuolatine visų ratų quattro pavara, užtikrinančia akivaizdų pranašumą kalbant apie sukibimą su kelio danga ir vairavimo saugumą, lyginant su dviem ratais varomais konkurentais.

Quattro sistemos širdyje – centrinis diferencialas su aukštomis blokavimo vertėmis ir atskiru alyvos aušintuvu, reguliuojančiu temperatūrą. Jis plačiai skirsto galią pagal poreikį tarp priekinės ir galinės ašių. Standartinėje konfigūracijoje 60 procentų galios perduodama galiniams ratams, o 40 procentų tenka priekiniams.

Protinga programinė įranga, pavadinta Torque vectoring, padeda diferencialui įveikti posūkius minimaliai pristabdant ratus, kad būtų sumažinama jiems tenkanti apkrova. Audi taip pat siūlo pasirinktiną sportinį diferencialą galinei ašiai, kuriame naudojamos dvi kartu veikiančios pavaros, aktyviai skirstančios galią tarp ratų.

Audi RS 7 Sportback standartiškai derinamas su poliruotais dvigubų septynių stipinų 20 colių kaltiniais lengvasvoriais ratais. Penkerių durų didelio pajėgumo kupė taip pat gali riedėti ant pasirinktinų trijų skirtingų dizainų 21 colio ratlankių.

Galingus stabdžius slepia dideli ratai. Keturi iš vidaus vėdinami diskai pasižymi svorį taupančiu banguotu dizainu ir priekyje yra 390 milimetrų skersmens. Stabdžių kaiščiai atkabina plieninius trinties žiedus nuo aliumininių stabdžių kepurių. Juodai nudažytos šešių cilindriukų apkabos (pasirinktinai dažomos ir raudonai) – apkabina diskus.

Audi taip pat siūlo pasirinktinus 420 milimetrų anglies pluošto keramikos diskus su antracito pilkos spalvos apkabomis. Elektroninė stabilumo kontrolė (ESC) turi Sport režimą ir gali būti visiškai išjungiama.

Aprūpintas oro pakaba, idealiai tinkančia prie sportiškos kupė dinamiško charakterio, RS 7 Sportback yra sportiškas ir tuo pačiu komfortiškas. RS 7 adaptyvi oro pakaba sužemina kėbulą 20 milimetrų.

Adaptyvus amortizavimas – dar viena sistemos savybė – reguliuoja pakabos jautrumą į kelio sąlygas, vairavimo stilių ir Audi drive select sistemoje pasirinktą režimą, su kurio vairuotojas palaipsniui gali keisti įvairių komponentų veikimo funkcijas.

Audi siūlo tvirtą sportinę pakabą plus su dinamine važiavimo kontrole (DRC) kaip alternatyvą oro pakabai.

Joje panaudotos plieninės spyruoklės ir trijų lygių reguliuojami amortizatoriai, kurie sujungti į vieną per diagonalines alyvos linijas ir centrinį vožtuvą.

Kitas pasirinkimas, kuris taip pat gali būti įtrauktas į Audi drive select, tai dinamiškas vairas su savo laipsniškai kintančiu vairo stiprintuvu. Kaip ir standartinio elektromechaninio vairo, taip ir jo charakteristikos yra specialiai pritaikytos RS 7 Sportback.

Iki 20 procentų Audi RS 7 Sportback kėbulo pagaminta iš aliuminio, jame taip pat daugybė detalių pagaminta iš stipraus ir itin stipraus plieno. Kėbulo tvirtumas sukuria pagrindą tiksliam valdymui, įtakoja surinkimo kokybę ir tylų, nuo pašalinių garsų izoliuotą saloną.

Audi RS 7 Sportback charakteris pastebimas iškart. Visa eilė specifinių dizaino detalių suteikia sportiško aštrumo aptakiam kupė dizainui. Įskaitant išskirtinius buferius ir priekines blizgias juodas apsaugines groteles su medaus korio raštu bei matinio aliuminio pridedamas dalis.

Automobilio gale akį patraukia elektrinis spoileris, difuzorius ir du dideli elipsiniai dujų išmetimo vamzdžių antgaliai.

RS 7 Sportback galima pasirinkti vieną iš dešimties kėbulo spalvų, įskaitant naują Nardo pilką ir išskirtinę matinio efekto pilką Daytona.

Du stiliaus paketai – matinis aliumininis ir karbono – dar labiau padailina išvaizdą. Su šiais paketais priekinėje centrinėje oro paėmimo angoje esantis quattro ženkliukas taip pat spinduliuoja sportiškumą.

Su karbono stiliaus paketu priekinis spliteris ir difuzorius tampa ryškesnės išvaizdos. Kiti pasirinkimai – išorės veidrodėliai gali turėti karbono gaubtus, tik LED technologijos priekiniai žibintai, kuriuos dizaineriai šiek tiek pritemdė, kad atrodytų dar unikaliau.

Elegantiška dinamika persikelia ir į Audi RS 7 Sportback kokpitą. Ciferblatai pasižymi charakteringomis juodomis nugarėlėmis, baltomis skalėmis ir raudonomis rodyklėmis. Trimatis RS 7 logotipas tachometre – ypatingas akcentas.

Ant rakto, suplokštintos apačios trijų stipinų odinio vairo, apšviestų durų slenksčių ir MMI ir vairuotojo informavimo sistemos ekrano taip pat atsirado RS ženkliukai. Vairuotojo informavimo sistemoje – ir  pavarų indikatorius, informuojantis vairuotoją apie pasiektų maksimalių sūkių ribą. Turbo slėgio, alyvos temperatūros matuokliai ir rato įveikimo laikmatis užbaigia specifinį RS 7 meniu.

Spalvos ir medžiagos leidžia dar daugiau mėgautis deriniais. Vieta kojai pailsėti, pedalai, minkšti mygtukai standartinėje MMI navigation plus sistemoje blizga aliuminine išvaizda. Dekoratyvi apdaila už išsitraukiančio monitoriaus – tai puiki piano stiliaus apdaila.

Karbono intarpai – standartiniai, tačiau keturios papildomos medžiagos siūlomos pasirinktinai. Lubos standartiškai yra juodos medžiaginės, tačiau galima rinktis mėnulio pilkos spalvos arba baltas Alcantara. Žinoma, RS 7 Sportback gali būti iš esmės personalizuojama per Audi exclusive programą.

RS sportinės sėdynės su išryškintu sėdynių prilaikymu, integruotomis galvos atramomis ir RS 7 logotipais – standartinės. Jos aptrauktos juodos Alcantara ir odos deriniu, o centrinė sekcija pasižymi medaus korio siūlėmis.

Šios sėdynės taip pat gali būti aptrauktos aukštos kokybės medaus korio raštu išmušta juoda arba mėnulio sidabrine Valcona oda. Audi siūlo pasirinktinas elektra valdomas komfortiškas sėdynes su atminties funkcija.

Dvi galinės sėdynės yra grakščių, bet griežtų  formų. Bagažinės talpa svyruoja nuo 535 iki 1 390 litrų priklausomai nuo galinių sėdynių nugarėlių pozicijos.

Audi RS 7 Sportback montuojama turtinga standartinė įranga, įskaitant xenon plus priekinius žibintus, padangų slėgio stebėjimo sistemą, parkavimo sistemą plus, trijų zonų automatinę oro kondicionavimo sistemą, kruizo kontrolę ir Audi garso sistemą bei kitus anksčiau paminėtus pranašumus.

Aukščiausio lygio papildomai įrangai priskiriamas projektuojamas galvos lygyje ekranas, komforto paketas, dinamiškas paketas ir dinamiškas paketas plus.

Šaltinis: St.Grigaliūnas, VTA.lt