Vilniuje finišavo krovininių vilkikų ekonominis žygis

January 10, 2013 Automobiliai - naujienų portalas

www.vezejugidas.lt

Vilniuje finišavo krovininių vilkikų ekonominis žygis, besidriekęs automagistrale ir rajoniniais keliais 400 km maršrutu Vilnius – Panevėžys – Vilnius.   

Ekonominiai žygiai, kuriuose varžosi ne lengvieji automobiliai, o krovininiai, Lietuvoje dar labai reti. organizatorių – VšĮ „Saugus ratas” kvietimą atsiliepė prekybos tinklo IKI vadovai.Jie padėjo surengti žygį ir savo autoūkio vairuotojams suteikė galimybę taupumo rezervų ieškoti vairuojant pakrautus „Volvo FM 12″ ir „Volvo FH 13″ serijų vilkikus su priekabomis bei puspriekabėmis.

Iniciatyvą parėmė vairuotojų mokymą važiuoti taupiai visokeriopai skatinanti nacionalinė vežėjų automobiliais asociacija „Linava”. Degalais varžybų dalyvius aprūpino „Statoil Fuel & Retail Lietuva”.  Kolegos negailėjo aplodismentų ir nuoširdžiai džiaugėsi Romano Ramaškevičiaus pergale.

Absoliutų varžybų nugalėtoją sveikino ir tiesioginis jo viršininkas, prekybos tinklo IKI transporto skyriaus vadovas Kęstutis Maldžius, „Statoil Fuel & Retail Lietuva” pardavimų svarbiems verslo klientams vadovas Martynas Petrulis ir kiti.

„Ekonomiškas vairavimas – didžiulis prioritetas mūsų versle. Mes itin gerbiame ir branginame vairuotojus, laiku ir su nedidelėmis degalų sąnaudomis pristatančius krovinį užsakovui”, – sveikindamas žygio nugalėtoją kalbėjo K.Maldžius. Renginyje dalyvavo skirtingų modifikacijų vilkikai, gabenę ne vienodo svorio krovinius.

Pagrindiniu varžybų kriterijumi, lėmusiu nugalėtoją, tapo degalų sąnaudos vienam tonkilometriui, t.y. degalai, sunaudoti pervežant vieną toną krovinio.

R.Ramaškevičius su „Volvo FM 12″ į Panevėžį gabeno 13,854, o iš Panevėžio į Vilnių – 15,723 tonos krovinį.

Pervežęs didžiausią – 29,577 tonos krovinį, vienam tonkilometriui nugalėtojas sudegino mažiausia – 4,85 litro dyzelino. Visgi jo pasiektos degalų sąnaudos – 35,9 litro 100 km – nėra įspūdingos.

Dar mažiau 100 km kelio degalų (32,94 litro) sunaudojo tokį pat vilkiką vairavęs antrasis prizininkas Vitoldas Salmanovičius. Jam teko daugiau nei 4 tonomis bendro svorio lengvesnis krovinys, todėl sąnaudos vienam tonkilometriui išaugo iki 5,26 litro.

Trečiąją vietą su „Volvo FH 13″ užėmė Juozas Bilinskas, 100 km kelio sudeginęs 31,36 litro dyzelino, o vienam tonkilometriui – 5,75 litro.

Rezultatai džiugina, nes jie pasiekti realiomis sąlygomis, vežant krovinius slidžiais, ypač Via-Baltica magistrale, keliais”, – interviu LRT televizijos laidai „Keliai.Mašinos.Žmonės” kalbėjo penktosios vietos laimėtojas Zdislavas Lipinskis.

Vairuotoją neretai baudžia ne tik sunkios gamtinės sąlygos, bet ir netikėtai susiklosčiusios aplinkybės, nepriklausančios nei nuo jo norų ar meistriškumo.

Į nugalėtojų pakylą rimtai pretendavo ir Aleksandras Punkevičius, kurio degalų sąnaudų rodikliai buvo vieni geriausių.

Tačiau kai Panevėžyje jo vilkikas buvo pakrautas tualetiniu popieriumi, sveriančiu viso labo tik 3,2 tonos, visos vairuotojo viltys žlugo, nes „lengvo” tonkilometrio sąnaudos itin išaugo.

Šeši prekybos tinklo IKI vilkikų vairuotojai, dalyvavę ekonomiškumo varžybose, pervežė bendrą 136,830 tonų krovinį jam sunaudoję 775,64 litro dyzelino.

„Realiomis sąlygomis pasiektos tikros degalų sąnaudos – tai atspirties taškas vežėjams, ieškantiems naujų taupumo rezervų”, – sako vienas renginio iniciatorių Juozas Valdas Vilūnas.

St.Grigaliūnas, VTA.lt