www.vezejugidas.lt
Volvo FM12 ir „Volvo FH16″ vilkikų priekabų ir puspriekabių svoris kartu su vežamais kroviniais svyruos nuo 16 iki 25 tonų.
Algimanto Brazaičio nuotr.
Ateinantį trečiadienį, gruodžio 19 d., rengiamas krovininių vilkikų ekonominis žygis maršrutu Vilnius – Panevėžys – Vilnius.
„Žygiai, kuriuose varžosi ne lengvieji automobiliai, o krovininiai, šalyje dar naujiena, – sako varžybų direktorius Valdas Juozas Vilūnas.
– Vairuotojų mokymą važiuoti taupiai visokeriopai skatina ir nacionalinė vežėjų automobiliais asociacija „Linava”.
Rengėjai dėkingi prekybos tinklui IKI, kurio vadovai noriai atsiliepė į kvietimą ir padėjo surengti šį žygį, kurį ko gero tiksliau reikėtų vadinti taupumo varžybomis”.
Žygyje, kurio maršrutas drieksis 405 km asfalto keliais, dalyvaus iki dešimties šio prekybos tinklo „Volvo FM12 ir „Volvo FH16″ vilkikų, atitinkančių „Euro 4″ ir „Euro 5″ reikalavimus. Priekabų ir puspriekabių svoris kartu su vežamais kroviniais svyruos nuo 16 iki 25 tonų.
Šį maršrutą žygio dalyviams teks įveikti ne įprastu keliu, o važiuojant automagistrale, krašto ir vietiniais keliais. Į Vilnių teks grįžti per Uteną.
Tikslų maršrutą žygyje dalyvaujantys vilkikų vairuotojai sužinos tik starto vietoje – Trakų rajono Dėdeliškių kaime (šalia Didžiulio ežero) esančioje „Statoil” degalinėje. Čia žygio komisaras vilkikų bakus sklidinai užpildys degalais ir juos užplombuos.
Vairuotojai startuos kas 10 min., kad nesinaudotų vadinamomis „oro kišenėmis” važiuodami vienas paskui kitą ir taip taupydami degalus. Varžovai finišuos tos pačios dienos vakarą sostinės Eišiškių plente esančioje „Statoil” degalinėje. Sklidinai pripildžius nusekusius bakus paaiškės realios degalų sąnaudos.
„Pagrindinis kriterijus, lemsiantis nugalėtoją – degalų sąnaudos, sunaudotos vienam tonkilometriui, – sako žygio vadovas ir vyriausiasis komisaras Remigijus Dermantas. – Mat renginyje dalyvaus skirtingų modifikacijų vilkikai, tempsiantys ne vienodo svorio krovinį”.
Atskleisti vairuotojų meistriškumą, kaip pagrindinį tokių taupumo varžybų veiksnį, turėtų į visų vilkikų degalų bakus bus pilamas vienodas arktinis A2 klasės „D Fortis” dyzelinas.
Šis, pasak „Statoil Fuel & Retail Lietuva” pardavimų svarbiems verslo klientams vadovo Martyno Petrulio, ne tik lemia mažesnes degalų sąnaudas, bet ir padeda tausoti aplinką, tuo pačiu – ir žmonių sveikatą. Be to, žiemą neužšąla iki minus 32 laipsnių.
Žygio rengėjai teigia nesuklydę ir rinkdamiesi datą. Vasarą, be abejo, tokie renginiai malonesni akiai. Žiemos sąlygomis jie tikresni, nes pasiekti rezultatai labiau atspindi ne tik realų vilkikų „apetitą” degalams, bet ir vairuotojų gebėjimą laiku, bet kokiomis sąlygomis ir su kuo mažesnėmis sąnaudomis pristatyti krovinį į vietą.
„Taupus vairavimas įgauna vis didesnę reikšmę itin didele konkurencija pasižyminčiame krovinių vežimo versle. Vairuotojas, laiku ir su nedidelėmis degalų sąnaudomis pristatantis krovinį užsakovui, – didžiausias su transportu susijusių įmonių turtas, – teigia prekybos tinklo IKI transporto skyriaus vadovas Kęstutis Maldžius.
– Mielai atsiliepėme į renginio organizatorių kvietimą, o šios varžybos, tikiuosi, taps geriausiu praktiniu egzaminu mūsų vairuotojams, baigusiems taupaus vairavimo kursus. Juos mes rengiame padedami „Volvo” atstovų.”
St.Grigaliūnas, VTA.lt