www.vezejugidas.lt
„Quattro GmbH – AUDI AG” kompanijos padalinio sukurtas naujasis „RS 6 Avant” – itin greitas sportinis automobilis kasdieniam naudojimui.
RS modeliai su galingais varikliais praplečia modelių liniją dinamiškais automobiliais. RS santrumpa žymimos galingiausios modelių versijos su nuolatine visų ratų „quattro” pavara, skirta ekstremaliam valdymui.
Nuo 0 iki 100 km/val. automobilis įsibėgėja vos per 3,9 sek., o pasiekdamas maksimalų 305 km/val. greitį. 4.0 TFSI variklis pasiekia 412 kW (560 AG) pajėgumą vidutiniškai sunaudodamas tik 9,8 litro degalų 100 km.
Pernai pasirodęs 4.0 TFSI – puikus pavyzdys, kaip „Audi” sėkmingai mažina variklio darbo tūrį net ypatingai dinamiškiems modeliams. Naujojo „Audi RS 6 Avant” twin-turbo V8 variklis tiekia užtikrintą galią bet kuriuo momentu, nors jo darbo tūris tėra 3 993 cm3.
Maksimali 412 kW (560 AG) galia pasiekiama tarp 5 700 ir 6 700 aps./min., o nuolatinį 700 Nm sukimo momentą galima pajausti nuo 1 750 iki 5 500 aps./min. Galinga traukos jėga greitai išvystoma daugiausiai dėka dviejų didelių „twin-scroll” tipo turbokompresorių.
Jie montuojami kartu su tarpiniu oro aušintuvu V formos cilindrų eilių viduje. Cilindrų galvučių išmetimo pusė taip pat yra viduje, o įsiurbimo pusė – išorėje.
Ši koncepcija leidžia sukurti kompaktišką ir trumpą degalų padavimo kelią su minimaliais tiekimo nuostoliais. RS specifikacijos variklio valdymas ir ypatinga įsiurbimo sistema taip pat prisideda prie aštuonių cilindrų variklio spontaniško atsako.
4.0 TFSI sukuria sportišką, grėsmingą garsą. Perjungiamos mentės išmetimo sistemoje sukuria dar pilnesnį garsą, jei tik to pageidaujama. Taip pat „Audi” pasirinktinai siūlo sportinę išmetimo sistemą. Galingas „twin-turbo V8″ katapultuoja naująjį „Audi RS 6 Avant” nuo nulio iki 100 km/val. per geriausią klasėje 3,9 sekundės laiką.
Standartinėje konfigūracijoje maksimalus greitis yra apribotas iki 250 km/val. Šis greitis padidėja iki 280 km/val., jei užsakomas pasirenkamas „Dynamic” paketas. Su „Dynamic plus” paketu „Audi” tiesiog nepranokstamas karalius ir pasiekia 305 km/val. greitį.
Matuojant pagal Europinį važiavimo ciklą, itin galingas „Avant” vidutiniškai naudoja tik 9,8 litro degalų 100 km. Vienas iš pionieriškų efektyvumo technologijų naujajame „Audi RS 6 Avant” yra cilindrų, veikiančių pagal poreikį, sistema (COD).
Esant mažam ir vidutiniam variklio apkrovimui, ji išjungia 2, 3, 5 ir 8 cilindro įsiurbimo ir išmetimo vožtuvus. Tuomet 4.0 TFSI veikia kaip keturių cilindrų variklis, kol vairuotojas nepradeda vėl stipriau spausti akceleratoriaus. Aktyvių cilindrų efektyvumas padidėja dėl veikimo priderinimo didesnėms apkrovoms.
Persijungimas iš keturių cilindrų režimo į aštuonių užtrunka tik kelias šimtąsias sek. dalis. Vienintelis dalykas, kurį tuomet pastebi vairuotojas, pasirodanti žinutė prietaisų skydelyje. COD technologija sumažina ECE degalų sąnaudas maždaug penkiais proc.
Dar daugiau, maždaug 10 proc., galima sutaupyti važiuojant nedideliu greičiu. Specialūs aktyvūs variklio guoliai slopina susidarančią papildomą vibraciją, kai variklis veikia keturių cilindrų režimu. 4.0 TFSI poruojamas su aštuonių laipsnių „tiptronic” pavarų dėže su sutrumpintu pavarų perjungimo laiku.
Automatinė pavarų dėžė siūlo D ir S režimus. Vairuotojas, norintis perjungti pavaras pats, gali naudotis mentelėmis ant vairo arba svirtimi, pasižyminčia unikaliu sportiniu „RS” dizainu. Žemesnės „tiptronic” pavaros yra parinktos labai artimai, kad automobilis greitėtų dinamiškai, o aukšta aštunta pavara leidžia sumažinti degalų sąnaudas.
„Quattro” nuolatinėje visų ratų pavaros sistemoje su sukimo momento skirstymo sistema yra savaime užsiblokuojantis centrinis diferencialas su didėjančia blokavimosi verte. Alyvos aušintuvas reguliuoja jo temperatūrą. Jei pageidaujama, sportinis diferencialas tarp galinių ratų skirsto galią palaipsniui, kad padidintų važiavimo vikrumą ir stabilumą.
„RS 6 Avant” – pirmasis „Audi” RS modelis, kuris standartiškai turi specialiai sureguliuotą oro pakabą. RS 6 adaptyvios oro pakabos dinamiškas nustatymas nuleidžia kėbulą 20 mm.
Sistema suderina oro pakabą su kontroliuojamu amortizavimu pagal kelio sąlygas, važiavimo stilių ir pasirinktą režimą „Audi drive select” važiavimo dinamiškumo sistemoje, kuria vairuotojas gali daryti veikimo įtaką įvairiems automobilio komponentams.
„Audi” taip pat siūlo kietesnę sportinę pakabą „plus” su dinamine važiavimo kontrole (DRC) kaip alternatyvą RS 6 adaptyviai oro pakabai. Šioje sistemoje panaudotos plieninės spyruoklės ir trijų krypčių reguliuojami amortizatoriai, kurie skaitmeniniu būdu jungiami panaudojant alyvos linijas ir centrinį vožtuvą, leidžiantį sumažinti kėbulo svyravimus posūkiuose.
Kitas pasirinktinai siūlomas dalykas – dinaminis vairas, pasižymintis palaipsniui kintamu vairo sunkumu ir perdavimu. Sistema gali būti integruota į „Audi drive select” ir kaip standartinis elektromechaninis vairo stiprintuvas, yra specialiai priderintas „RS 6 Avant”.
Stabdžiai siūlo bekompromisį vikrumą. Keturi vidinio aušinimo diskai pasižymi svorį taupančiu banguotu dizainu su bangas primenančiu išoriniu kontūru.
Priekinių diskų skersmuo siekia 390 milimetrų, o juos apkabina šešių stūmokliukų juodos apkabos. Klientai gali užsisakyti ir raudonos spalvos stabdžių apkabas.
Taip pat kaip papildoma įranga siūlomi anglies pluošto keramikiniai stabdžių diskai, kurių skersmuo siekia 420 mm. Jų apkabos dažomos pilka antracito spalva. Elektroninėje stabilumo kontrolėje (ESC) yra „Sport” režimas ir ją galima visiškai išjungti.
Naujasis „Audi RS 6 Avant” derinamas su standartiniais, blizgiais, septynių dvigubų stipinų dizaino, 20 colių, kaltiniais ratlankiais.
Pasirinktinai siūlomi trijų versijų 21 colio lieti ratlankiai: blizgūs sidabriniai, poliruoti juodi ir poliruoti titano atspalvio.
Du pasirenkami dizaino paketai – „Matte Aluminum” arba „Carbon” – leidžia dar labiau keisti išvaizdą ir juose yra tokios smulkmenos, kaip „quattro” ženkliukai ant centrinių priekinių oro padavimo angų. Su „Carbon” paketu priekinis spliteris ir difuzorius atrodo dar aštriau.
Naujajam „Audi RS 6 Avant” galima parinkti vieną iš devynių išorės spalvų, įskaitant išskirtinę „Daytona Gray”. Pageidaujant dar didesnio išskirtinumo galima pritaikyti „Audi exclusive” programą, su kuria automobilis atrodys dar unikalesnis.
Šaltinis: S. Grigaliūnas,VTA.lt