LINAVA: nuspręsta, kad asociacijai konfidencialios informacijos sąrašo nereikia

December 3, 2012 Naujienos

Žydrė Dargužytė

Šiandien, gruodžio 3 d., Lietuvos nacionalinėje vežėjų asociacijoje „Linava“ vyko Teisės ir organizacinių reikalų komiteto posėdis, kuriame svarstyti du pagrindiniai klausimai: ar asociacijai reikia konfidencialios informacijos sąrašo ir tvarkos bei ar etiška sekretoriato darbuotojo ir prezidiumo nario įmonėms dalyvauti TIR knygelių gabenimo konkurse.

Vienuolika komiteto narių sprendė, ar „Linavoje“ reikia konfidencialios informacijos sąrašo ir tą informaciją reglamentuojančios tvarkos. Priimtas sprendimas, kad tokios tvarkos asociacijai nereikia.

Mindaugas Kapleris, UAB „Samarina“ vadovas, Teisės ir organizacinių reikalų komiteto narys įsitikinęs, kad nei konfidencialios informacijos sąrašo, nei tvarkos asociacijai nereikia. „5 balsavo, kad reikia tokio sąrašo, o šeši už tai, kad tokio sąrašo nereikia. Aš irgi buvau už tai, kad nereikia. Juk nei asociacijos įstatai, nei Asociacijų įstatymas tokios tvarkos nenumato. Kodėl imamasi tokių projektų, sunku pasakyti“, – sako M. Kapleris.

Rimvydas Stropus, UAB „Colourstone“ vadovas, Teisės ir organizacinių reikalų komiteto narys paklaustas, kaip vertina priimtą sprendimą komitete, kad asociacijai nereikia konfidencialios informacijos tvarkos, sako, jog būtų buvę tikslinga sudaryti komisiją, kuri įvertintų asociacijos dokumentus ir nustatytų, kaip tikslingiau daryti. „Komitetas nusprendė, kad konfidencialios informacijos neturi būti. Asociacijoje daug sutarčių, tad reiktų rimtai pažiūrėti į informacijos prieinamumą. Reiktų padaryti dokumentų auditą ir būtų gerai, kad  kompitentinga komisija pasakytų, ar reikia tokios tvarkos. Jei tai būtų buvę padaryta, tada galėtume kalbėti detaliau“, – savo poziciją dėsto R. Stropus.

Erlandas Mikėnas, UAB „Vedautos autotransportas“ generalinis direktorius, Teisės ir organizacinių reikalų komiteto pirmininkas taip pat prieš konfidencialios tvarkos asociacijoje egzistavimą.

„Tokios tvarkos nėra kitose asociacijose, mano nuomone, tai prieštarauja „Linavos“ įstatams ir Asociacijų įstatymui. Be to, aš asmeniškai nematau tokio konfidencialios informacijos sąrašo prasmės. Kam tuomet reikalingas prezidumo narys, jei atėjęs pas vežėjus negalės jiems nieko pasakyti? Aš esu rinktas vežėjų, aš juos ir atstovauju. Juk prezidiumo nariai turi atstovauti vežėjų interesus, o ne nuo jų kažką slėpti“, – apibendrina E. Mikėnas.

Dar vienas svarbus klausimas, keltas posėdžio metu, ar etiška, kad TIR knygelių gabenimo konkurse dalyvauja sekretoriato darbuotojo ir prezidiumo nario įmonė.

„Į mūsų komitetą kreipėsi komisijos, kuri sudaryta spręsti, kas veš TIR knygeles, nariai. Mat suabejota, ar gali konkurse dalyvauti prezidiumo nario ir sekretoriato darbuotojo įmonė. Ar tai etiška? Ta tema pasidalinome mintimis. Jei sekretoriatas nustatydamas sąlygas neįtraukė punkto, kad negali dalyvauti prezidiumo narių ar sekretoriato darbuotojų įmonės, tai, vadinasi, gali dalyvauti. Kitas klausimas – ar tai etiška. Manau, kad pats prezidiumo narys ar sekretoriato darbuotojas turėtų suprasti, ar etiška jo įmonei dalyvauti tokiame konkurse“, – dėsto E. Mikėnas.