www.vezejugidas.lt
Peržiūrėtos draudimo rekomendacijos vežėjams
Išplatinus dokumentą CAJ/G101564 (CTM/G101566), IRU Krovininė Transporto Taryba CTM) 2011 lapkričio 3 posėdyje patvirtino šias draudimo rekomendacijas vežėjams:
(a) Palyginti įvairias jau pasirašytas draudimo sutartis, siekiant nustatyti jau taikomus rizikų padengimus ir besidubliuojantį arba nepakankamą jų padengimą – siekiant išvengti dvigubo mokėjimo ir užtikrinti minimalų draudimo padengimą;
(b) Visada turėti civilinės atsakomybės draudimo padengimą, net ir tuo atveju, kai įstatymas nenustato tokio draudimo privalomu – siekiant riboti finansinę atsakomybę ir riziką;
(c) Patikrinti ar draudimas (bent jau) padengia vežėjo sutartinę atsakomybę, taip pat tas situacijas, kurioms esant CMR Konvencija nenustato apribojimų arba Konvencija nėra taikoma – siekiant riboti riziką;
(d) Derėtis dėl atsakomybės draudimo lubų deklaruotos vertės atveju, kuri atitinka įprastą įmonei riziką, pagrįstą pervežimų ir paskirties vietų kiekiais, vidutine deklaruojame verte ir t.t. Reguliariai peržiūrėti šių lubų lygį. Jei lubos per aukštos arba per žemos, derėtis iš naujo – siekiant išlaikyti draudimo įmokų dydžius, atspindinčius riziką ir proporcingus jai;
(e) Jeigu sutartis numato draudimo lubas kiekvienam draudiminiam įvykiui, įvertinti draudimo lubų lygį pagal įprastus įmonės poreikius – siekiant išvengti per brangaus draudimo padengimo;
(f) Jeigu sutartis numato metinę nuostolių atlyginimo ribą, įvertinti draudimo lubas pagal įprastus įmonės poreikius – siekiant išvengti per brangaus draudimo padengimo;
(g) Numatyti deramą nuostolių atlyginimo ribą didelio aplaidumo, tyčinio nusižengimo arba nepateisinamos klaidos atvejais – nes viršijus šią ribą, vežėjas pats lieka atsakingas ir be jokio draudimo padengimo;
(h) Į draudimo sutartį įtraukti koregavimo sąlygą, leidžiančią draudimo sutarties galiojimo laikotarpiu iš naujo derėtis dėl bendrų draudimo lubų, draudimo lubų kiekvienam draudiminiam įvykiui arba dėl metinės nuostolių atlyginimo ribos – siekiant pritaikyti draudimo padengimą prie kintančių verslo aplinkybių;
(i) Derėtis dėl sąlygų pašalinimo, jei tokios taikomos, kurios automatiškai nutraukia draudimo sutartis (pasibaigus draudimo sutarties galiojimo laikotarpiui) pretenzijos atveju – siekiant nelikti neapdraustam arba draudiko nedraudžiamam;
(j) Derėtis dėl draudimą viršijančių sumų, derinamų su pretenzijų statistika ir įmonės finansiniu pajėgumu – siekiant užtikrinti balansą tarp įmonės apdraustų rizikų ir draudimo įmokos dydžio;
(k) Derėtis su draudiku dėl pelno dalijimosi sąlygų arba dėl nuolaidų, jei nėra pretenzijų – siekiant gauti kompensaciją arba mažesnes draudimo įmokas, jeigu nėra pretenzijų;
(l) Derėtis dėl sąlygos, leidžiančios visišką arba dalinį įsipareigojimų atsisakymą tais atvejais, kai apdraustasis nevykdo savo įsipareigojimų. Tai galima atlikti įtraukiant sąlygas, kai draudikas tokiais atvejais sutinka nereikšti pretenzijos dėl išieškojimo arba apsiriboja jos pateikimu tik atvejais, kai pasiekta nustatyta riba (kaip pertekliaus panaikinimas) – siekiant riboti atsakomybę, jei apdraustasis nevykdo įsipareigojimų;
(m) Naudoti IRU Tarptautinio krovinių vežimo keliais Bendrąsias sąlygas, ypač numatančias, tais atvejais, kai “Siuntėjas reikalauja iš Vežėjo apdrausti krovinį, daroma prielaida, kad Siuntėjas pats neapdraudė to paties krovinio” – siekiant išvengti nesusipratimo dėl to, kuri susitariančioji šalis jį apdraus;
(n) Atidžiai peržiūrėti straipsnius, susijusius su vagystėmis (ypatingai kiek tai susiję su taikomais nacionaliniais įstatymais) ir bandyti, kur įmanoma, įvesti juose atsakomybę ribojančias pataisas – siekiant išvengti nereikalingos rizikos;
(o) Papildomai apsidrausti nuo numatytų nekompensuojamų išimčių atvejų, tokių kaip streikai, riaušės, smurtas, stichinės nelaimės, jei nėra numatytas konkretus jų draudimo padengimas – siekiant riboti riziką;
(p) Reguliariai peržiūrėti ir reikalauti naujausių visų draudimo sutarčių sąlygų tekstų (taip pat draudimo sutarčių, nesusijusių su transportu (tokių, kaip statybų draudimas, turto draudimas ir t.t.), kadangi gali būti naudingiau pakeisti draudiką arba draustis visomis draudimo rūšimis pas vieną draudiką – siekiant geriausio įmanomo draudimo įkainio ir dengimo; ir
(q) Naudoti kokybės valdymo, standartų, ISO sertifikatus, TIR knygelės turėtojo, muitinės statusą ir t.t. – siekiant išsiderėti norimą draudimo įmoką.
Šaltinis: linava.lt