Žydrė Dargužytė
Nors Lietuvoje veikia daugybė techninės pagalbos kelyje centrų, kuriais prireikus gali pasinaudoti vilkikų vairuotojai, vis dėlto šios paslaugos ne visada patenkina vežėjų poreikius. Kodėl? Ogi dėl paprastų priežasčių – netenkina kaina, paslaugos atlikimo laikas. Vezejugidas.lt, UAB „Simatra“ surengė diskusiją apie techninę pagalbą kelyje kartu su koncerno „Continental“ padangų atstovu Baltijos regione, Baltarusijoje ir Kaliningrade, Donatu Barciu, bei UAB „Juta“, prekiaujančios automobilių dalimis, krovininių padangų prekybos vadovu Audriumi Macevičiumi.
Vežėjai pastebi, kad Lietuvoje techninės pagalbos kelyje paslaugas reikia tobulinti – prireikus išsikviesti mobilią pagalbą, užtrunka ilgiau nei gali laukti potencialus klientas. Be to, pastebima, kad neveikia ir tokios būtinos transportininkams paslaugos kaip padangų auditas. „Reiktų, kad veiktų nuolatinio padangų audito paslauga. Tarkime, galėtų būti įmonė Kaune ar Kalvarijoje, kuri mūsų automobiliui atvažiavus suteiktų tokias paslaugas kaip padangų apžiūra – nustatytų, kiek nudilusi padanga, kiek kilometrų ji nuvažiavusi, patikrintų slėgį, duotų atitinkamų nurodymų vairuotojui. Visa ši informacija po apžiūros turėtų būti suvesta į atitinkamą programą“, – dėsto UAB „Simatra“ vadybininkas Sigitas Žilius.
Verslininkas skaičiuoja, kad šios paslaugos atsipirktų, nes viena vilkiko darbo diena kainuoja apie 300 EUR, taigi vežėjas, laukdamas, kada bus atliktos reikiamos paslaugos, praranda daug pinigų. „Būtų idealu, jei techninė pagalba atvyktų pakeisti padangų tada, kai vilkikas muitinėje arba prie mūsų sandėlio. Sustojome valandai – pakeitėme du ratus, išrašė sąskaitą, išvažiavo. Jei tai pavyktų įgyvendinti, mes tuo naudotumės, mums neapsimoka su vilkiku važiuoti į kitą miesto pusę, kad ir Vilniuje, kol nuvažiuojame, kol sutaiso ką nors, užtrunka apie pusę dienos“, – sako S. Žilius.
„Continental“ atstovas Baltijos regionui, Donatas Barcys, sako, kad tokie vežėjų poreikiai suprantami ir kad siekiama patenkinti jų lūkesčius: „Sukūrėme sistemą „Conti 360”, kurios tikslas – kompleksinės paslaugos. „Visų pirma parenkame tinkamas padangas, taip pat suteikiame servisą kelyje, padedame optimizuoti vežėjo sąnaudas. Mūsų klientai gauna prisijungimą prie internetinės programos, kurioje gali matyti savo duomenis apie padangas. Vis dėlto turėčiau pastebėti, kad rinkdamiesi padangas, vežėjai pirmiausia žiūri į kainą“.
A. Macevičius, UAB „Juta“ atstovas patikina, kad jų įmonė gali atlikti mobilų servisą, tačiau labai dažnai vežėjus atbaido kaina. „Jei reikia skubiai – kainos gana aukštos“, – neslepia A. Macevičius. Jis priduria, kad Lietuvoje nėra itin didelio poreikio – tokio kaip, tarkime, kitose didelėse Europos valstybėse, pavyzdžiui, Lenkijoje.
S. Žilius mano, kad optimali paslaugos kaina būtų apie 200 Lt.
Nors vežėjai randa būdų, kaip optimaliai išspręsti kylančias problemas kelyje, vis dėlto tenka pripažinti, kad tobulėti dar yra kur – kuo mobilesnis bus paslaugos teikėjas, tuo didesnė tikimybė, kad jis sugebės laimėti konkurencinę kovą, kuri itin svarbų vaidmenį užima tada, kai vežėjai kooperuojasi ir paslaugas bei prekes perka kartu.