5 svarbūs veiksniai, kuriuos verta apsvarstyti importuojant iš Kinijos

December 6, 2015 Logistika - vežėjų naujienų portalas

Miglė Graužinytė

Planuojate importuoti produktus iš Kinijos? Ar jau juos gabenate ir jums reikia kelių patarimų?

Importuojant iš Kinijos svarbu atkreipti dėmesį į daug dalykų. Būtina ne tik susitelkti ties išlaidomis, bet ir ties logistika, muito mokesčiais, žmonėmis, kurie padės transportuoti jūsų krovinius.

Šiame tekste bus aptariama svarbi informacija, kuri padės priimti tinkamus sprendimus dėl tarptautinio krovinių gabenimo.

  1. Ką reikia žinoti apie transportavimo tarifus Kinijoje?

Nors ir daug nekainuojančios, bet yra kelios transportavimo sąlygos, į kurias reikia atkreipti dėmesį. Jas galima pavadinti kokybės kontrole. Tiekėjai greičiausiai pasiūlys pirkti ir koordinuoti jūsų krovinius remiantis jomis, o ne trečiųjų asmenų logistika ir krovinių ekspedijavimo komandomis. Su tokia situacija buvo susiduriama jau nuo 80-ųjų. Kainų lygis veikiausiai yra pagrindinė priežastis, kodėl įmonės susigundo priimti šį patarimą. Tačiau pradinė kaina gali būti apgaulinga, todėl svarbu nepamiršti kitų veiksnių, kurie gali prisidėti prie papildomų mokesčių, išlaidų ir papildomai investuojamo laiko, susijusio su kroviniais ir jų gabenimu.

Per pastaruosius kelis dešimtmečius buvo pastebėtas Amerikos importuotojų aktyvumas. Kalbama apie tuos, kurie perka tiesiogiai iš Kinijos su FOB (pristatymu ant laivo denio) Kinijos uostuose, o ne leidžiančių tiekėjams jiems parduoti ir nugabenti krovinius tiesiai į Ameriką. Todėl jei naudositės FOB metodu, jūsų krovinys bus tik nusiųstas į uostą ir jūs (per krovinių ekspeditorių) nuo ten perimsite.

Todėl baigus pirkimą, jums svarbu kas savaitę susisiekti su Amerikos ekspeditoriais, dirbančiais su kroviniais iš Kinijos. Nesvarbu, ar naudojamasi oro ar jūrų konsolidacijomis nepilnai (LCL) ar pilnai (FCL) krovinių apkrovai, JAV ekspeditorius su plačiu Kinijos informacijos ir transporto tinklu, JAV muitinės formalumų sutvarkymo pažyma ir sausumos transportavimu bus geriausias pagalbininkas.

  1. Krovinių transportavimas už Long Beach/ Los Angeles atvykimo uostų

Kroviniai iš Kinijos, atvykę į Long Beach/ Los Angeles uostus, turės pereiti JAV muitinę, tik tada jie galės būti transportuoti šalies viduje iki jų galutinio tikslo.

Naudojimasis amerikiečių ekspeditorių ir jų kolegų paslaugomis iš Kinijos – gali būti geras sprendimas, juolab, kad jie pasirūpins Amerikos muitinės formalumų sutvarkymo pažyma ir pristatymu. Tai suteiks galimybę pasiekti platesnį informacijos ir transportavimo tinklą, kuris kartu su geriausiais, viską apimančiais, krovinių įkainiais, neapsiribos tik vienu uostu.

Viena iš priežasčių, kodėl Kinijos tiekėjai gali pasiūlyti pigų tarptautinį prekių gabenimą, yra visų krovinių (dažnai ir iš skirtingų įmonių) gabenimas kartu. Būtent nuo šios vietos atsiranda keblumų, gali iškilti laiko paskirstymo problemos, perdėtos perkėlimo kainos ir būti prarastos prekės.

  1. Kur galima pereiti JAV muitinę?

Didmeniniai kroviniai iš Kinijos muitinę pereina Long Beach / Los Angeles uostuose.

Dar viena priežastis dirbti su Amerikos ekspeditoriais, turinčiais patikimus partnerius iš Kinijos, yra nevėluojant ir be papildomų perkėlimo mokesčių iki krovinio atgabenimo susitvarkyti su ISF (importo saugumo registravimu) ir muitinės formalumų sutvarkymo pažyma. Taip jūs gausite savo krovinį be didesnių problemų.

  1. Kaip užtikrinti, kad sausumos kroviniai būtų apmokestinami teisingai?

Kai jūsų ekspeditorius turi kolegą Kinijoje ir per daug metų ištobulintą sistemą, visi sausumos  transportavimo mokesčiai bus įskaičiuoti į jūsų krovinių kainąs. Tai reiškia, kad nebus netikėtų papildomų transportavimo mokesčių.

Tačiau kai nutolsite nuo viską apimančios krovinių transportavimo idėjos, gausite fragmentuotus rezultatus, švaistysite laiką ir pinigus, ieškodami įmonių, kurios padėtų tvarkytis su kroviniais, jums teks susidurti su pervežimo ir kitais mokesčiais, ir jūs ar jūsų darbuotojai iššvaistys daug laiko, kad sutvarkytų iškylančias problemas. Todėl patartina pirkti iš Kinijos FOB ir nuo ten dirbti su patyrusiais ekspeditoriais.

  1. Ką rinktis amerikietiškiems importuotojams: Kinijos ar Amerikos ekspeditorius?

Geriausias patarimas būtų palaikyti ne tik piniginius santykius su Amerikos ekspeditoriais. Jums reikėtų atskirti prekių pirkimą nuo transportavimo ir niekada neleisti Kinijos tiekėjams valdyti krovinio transportavimo į JAV.

Patartina naudojantis amerikietišku krovinių tinklu perimti savo krovinius iš tiekėjo ar iš Kinijos išvykimo uosto, taip turint kontrolę iš anksto. Įvertinkite išlaidas ir pasirinkite tinkamą laiką kartu su transportavimo tinklo siūlomomis pasaulinėmis logistikomis. Svarbiausia, būti vadovaujančiu, o ne tuo, kuriam vadovauja.