Kiek degalų bus leista įsivežti?

May 16, 2013 Naujienos

www.vezejugidas.lt

Vakar, gegužės 15 d., Muitinės departamente surengtas pasitarimas, kuriame aptarti transporto priemonių degalų talpyklose vežamų degalų kontrolės klausimai.

Prie vieno stalo susėdę Muitinės departamento, Lietuvos naftos produktų prekybos įmonių asociacijos, Seimo Biudžeto ir finansų komiteto, Lietuviškų degalinių sąjungos, Valstybinės mokesčių inspekcijos, Policijos departamento ir Lietuvos nacionalinės vežėjų automobiliais asociacijos „Linava“ atstovai diskutavo, kokiomis priemonėmis būtų galima sumažinti šešėlinės kuro rinkos apimtis Lietuvoje.

Muitinės departamento generalinio direktoriaus pavaduotojas Vygantas Paigozinas atkreipė susirinkusių dėmesį, kad pagal šiuo metu galiojančius teisės aktus, degalus transporto priemonėse, įvažiuojančiose į Bendrijos muitų teritoriją, galima įvežti tik standartiniuose kuro bakuose. Jeigu nustatoma, kad degalai įvežami nestandartiniuose kuro bakuose ar papildomose talpyklose, tuomet kuras muitinės postuose yra apmokestinamas. Per I-ąjį 2013 m. ketvirtį muitinės pareigūnai, tikrindami krovininėmis transporto priemonėmis gabenamą kurą, nustatė 1800 kuro gabenimo pažeidimų ir, apskaičiavę mokėtinus mokesčius, surinko 324 tūkst. litų mokesčių, iš jų akcizo – beveik 200 tūkst. litų. 2012 m. buvo nustatyta 7 610 kuro gabenimo pažeidimų, surinkta 1,12 mln. litų mokesčių, iš jų akcizo – 690 tūkst. litų.

Lietuvos naftos produktų prekybos įmonių asociacijos prezidento Luko Vosyliaus siūlymu, sumažinti šešėlinę kuro rinką būtų galima ribojant transporto priemonių bakuose įvežamo kuro kiekį ir teisiškai reglamentuojant krovininėmis transporto priemonėmis įvežamų degalų limitą.

Asociacijos „Linava“ prezidento Algimanto Kondrusevičiaus nuomone, siūlymai kaip nors riboti degalų įvežimą neatitinka šalies vežėjų ir valstybės ekonominių interesų. Jis akcentavo, kad įvežamų degalų apribojimai tiesiogiai pakenks Lietuvos vežėjams bei apsunkins muitinės pareigūnų darbą, o tai turės įtakos didesnių eilių susiformavimui pasienyje.

Daugelis pasitarimo dalyvių pripažino, kad žala, kuri gali atsirasti įvedus kuro įvežimo apribojimus, valstybei gali būti labai didelė.

Muitinės departamento vadovai – generalinis direktorius Antanas Šipavičius ir pavaduotojas Jonas Miškinis pabrėžė, jog įvedus naftos produktų pardavėjų siūlomus degalų apribojimus žymiai padidėtų eilės pasienyje, būtų sugaištama daug laiko tiksliam degalų kiekiui nustatyti. Vidutiniškai per parą per muitinės postus pravažiuoja daugiau negu tūkstantis krovininių automobilių. Anot Lietuvos muitinės vadovų, tokiai papildomai kontrolei vykdyti nėra nei techninių nei žmogiškųjų išteklių.

Pasitarime dalyvavęs Seimo Biudžeto ir finansų komiteto pirmininkas Bronius Bradauskas pasiūlė šį aktualų klausimą toliau nagrinėti artimiausiuose Seimo Biudžeto ir finansų komiteto posėdžiuose.