XXVII Kongresas: apžvalga

Gegužės 22 dieną asociacijos nariai rinkosi į Kėdainius, kur turėjo įvykti XXVII „Linavos“ Kongresas. Kongresą vedęs viceprezidentas Rimantas Martinavičius, atidarydamas renginį, kvietė vežėjus susitelkti rimtam darbui.

Visų pirma buvo išrinkta mandatų skaičiavimo komisija, kurios verdiktas lėmė, ar Kongresas bus skelbiamas įvykusiu. Kol mandatų komisija dirbo savo darbą, išklausyta sveikinimų į Kongresą atvykusiems dalyviams.

Kėdainių meras Saulius Grinkevičius siuntė sveikinimus ir linkėjo pasinaudoti laisvosios ekonominės zonos teikiamomis galimybėmis.

Kongreso narius pasveikinęs LR susisiekimo viceministras Algis Žvaliauskas išreiškė viltį, kad asociacijos nariams pavyks išspręsti vidines problemas. A.Žvaliauskas kvietė dar aktyviau dirbti su ministerija, tartis ir kartu siekti spręsti iššūkius, su kuriais šiandien susiduria vežėjų verslas.
Seimo narys Raimondas Sargūnas prisiminė tuos laikus, kai buvo kuriama asociacija, kalbėjo apie šio meto sunkumus vežėjų verslui bei aštrėjančią konkurenciją. Kalbėdamas apie prezidento rinkimus, Seimo narys linkėjo, kad laimėtų geriausias kandidatas, kuris kovotų už visų vežėjų interesus. R. Sargūnas pažymėjo, kad politikai padės įgyvendinti teisėtus vežėjų reikalavimus.

Seimo narys Arvydas Mockus pasakojo apie tai, kaip Seime sunku rasti bendraminčių, kurie į verslą žiūrėtų kaip į valstybės gerovės garantiją. „Kartais atrodo, kad kai kurių kolegų Seime požiūriu, geriausia Lietuvoje būtų, jei apskritai nebūtų verslininkų“, – teigė A.Mockus. Iš asociacijos Seimo narys pasigenda noro bendradarbiauti, koordinuotos veiklos. Dažnai svarbūs įstatyminiai aktai užsiguli, negalima pakankamai pagrįsti teikiamų pataisų. „Jūs galit padėti mums“, – sakė A.Mockus. Parlamentaras linkėjo vežėjams didelės stiprybės šiuo sunkiu verslui laikotarpiu.

Videosveikinimą Kongreso dalyviams atsiuntė europarlamentaras Antanas Guoga. Jis pasidžiaugė, kad pastangos Europos parlamente, susitikimai su transporto komisare davė teigiamų rezultatų, ir jau pradėtas tyrimas dėl galimų Vokietijos taikomų protekcionistinių veiksmų. A. Guoga žadėjo ir toliau aktyviai palaikyti vežėjus.

Europos Sąjungos atstovas Rusijoje Vygaudas Ušackas videosveikinime akcentavo, kad problemos, su kuriomis susiduria Lietuvos vežėjai, aktualios visos Europos vežėjams, todėl jis su dviguba energija dirba, siekdamas jas spręsti. V. Ušackas džiaugėsi pastaraisias mėnesiais užsimezgusiu bendradarbiavimu su „Linavos“ atstovais.

Valstybinės augalininkystės tarnybos direktorius Sergejus Fedotovas kalbėjo apie Rusijos įvesto embargo keliamus išūkius, nuolat Rusijos Federacijos tarnybų keičiamas sąlygas, kiek daug dėmesio reikia skirti sertifikavimo sąlygoms derinti, kitoms problemoms.

Lietuvos pramonininkų Konfederacijos viceprezidentas Gediminas Rainys sveikinimo kalboje akcentavo, kad „Linava“, būdama didžiausia pramonininkų konfederacijos narė, yra labai svarbi ir reikšminga jėga. G. Rainys linkėjo Kongresui konstruktyvaus bei sėkmingo darbo.

Kongreso darbas buvo trumpam sutrikdytas dėl vieno mandatų komisijos nario abejonių, ar teisėtai mandatų komisijos darbą stebi asociacijos sekretoriato pasamdyti antstoliai. Vėliau, išsiaiškinus situaciją bei aplinkybes, mandatų komisija tęsė darbą, o Kongreso dalyviai buvo pakviesti kavos pertraukos, kol mandatų komisija baigs darbą ir galės pranešti apie rezultatus.

Po pertraukos mandatų komisijos pirmininkas pristatė ataskaitą, kurioje nustatyta, kad iki kvorumo pritrūko 21 balso. Mandatų komisija konstatavo, kad iš 319 kvorumui reikalingų narių, galinčių spręsti asociacijos likimą, į kongresą atvyko 298.

Asociacijos viceprezidentas Rimantas Martinavičius paskelbė, kad Kongresas skelbiamas neįvykusiu, tad teks rengti pakartotinį. Tačiau atsižvelgdamas į tai, kad Kėdainiuose susirinko tikrai gausi vežėjų bendruomenė, jis pasiūlė suteikti galimybę pasisakyti Revizijos komisijai bei pristatyti biudžeto gaires.

Vežėjams pritarus, asociacijos revizorės Alicija Monkevič ir Aušra Mecelienė pristatė pagrindines visiems vežėjams išplatinto Revizijos akto nuostatas.

Vėliau prezidiumo narys, Biudžeto komiteto pirmininkas Vidas Augaitis vežėjams pristatė pagrindinius principus, kuriais vadovaujantis buvo formuojamas 2015 metų biudžetas bei atsakė į klausimus.

Prezidiumo narys, Teisės komiteto pirmininkas Erlandas Mikėnas pristatė pagrindinius akcentus, kurie siūlomi naujoje įstatų redakcijoje, ir kvietė vežėjus dar aktyviau dalyvauti pakartotiname Kongrese.

Vytautas Milėnas kvietė pakartotinio kongreso metu išlaikyti jau skelbtos darbotvarkės seką.

Viso susirinkimo vardu viceprezidentas Julius Misiūnas pasveikino Panevėžio regiono narį Audrių Rasalą su jubiliejumi.

Diskutuojant dėl pakartotinio kongreso vietos, prezidiumo narys Aldas Motiejūnas įteikė 40 vežėjų įmonių parašus, raginančius pakartotinį kongresą rengti Vilniuje. Apklausos būdu buvo išsiaiškinta, kad salėje susirinkę vežėjai palaiko idėją dėl pakartotinio kongreso organizavimo Kėdainiuose – tai buvo grindžiama patogiu susisiekimu asociacijos narių atstovams iš visos Lietuvos.

Taip pat patarta prezidiumui priimti sprendimą dėl kongreso organizavimo trečiadienį, nes penktadienis vežėjams dažniausiai yra ypač įtempta diena.

Viceprezidentas Rimantas Martinavičius padėkojo susirinkusiems ir prašė būtinai atvykti į pakartotinį kongresą spręsti visiems vežėjams svarbių klausimų.

Šaltinis: linava.lt

Foto: linava.lt

  • kaip pirstu i aki

    juokas pro asaras
    2015-05-27 07:46 · Reply
    Skaitome paskutini pasisakyma,kaip anekdota.Visi smagiai pasijuokeme is tokio „sventojo“Noreciau uzduoti klausyma:Kur ,kokioje organizacijoje matete,kad zmones dirbtu nemokamai?Galiu drasiai pasakyti,kad 12 apastalu tikrai pasiruose tai padaryti.Bet visi suprantame,kad si agitacija tam,kad“visuomenininkai““12 apsatalu pasisiulytu ir tikrai tada visus savo purvinus pedsakus,kaip lapinai savo apskabitom uodegom uzglaistytu.Vezejai,nesiduokite apmulkinami tokiu veikeju.Nemokamas net suris spastuose nebuna

  • 15 metu dirbo gaudami didziules algas ir skatinami premijom,paskolom buvo.Kada nuo lovio pastume,visuomeniniais pagrindais dirbti siulo.Kaip manai,laikas nekainuoja?Sutinku,kad mazinti apmokejima reikia,bet tikrai nemokamai dirbi negalima.

  • „Linavos” prezidiumo nariai yra per daug išlepinti finansiškai. Jiems reikėtų stengtis gyventi kukliau.
    Todėl pritariu komentaruose labai geram pasiūlymui, kad turime imti gerą pavyzdį iš kaimyninių Lenkijos bei Baltarusijos vežėjų ir kitos kadencijos „Linavos” prezidiumui palinkėčiau jau dirbti visuomeniniais pagrindais.
    Todėl reikalingos pataisos asociacijos „Linava” įstatuose.

  • pastebejimas

    As tikrai nesuprantu, kodel dauguma vezeju taip piktinasi,kad reikia atvaziuoti iki Kedainiu. Mes patys vilnieciai, bet jokiu problemu tame nematau. Visus metus visa laika visi kiti vezejai is visos Lt vaziuodavo i Vilniu. Ir nei vienas nepriekaistavo. O siaip pasirodymas buvo nuostabus. Gepalos direktoriaus pasirodymas vertas Oskaro. Man butu geda i akis ziureti. Kazkokios kalbos, kad jis toks saziningas, dirba puikiai, juo reikia pasitiketi…O jeigu tu toks saziningas, ko bijoti antstoliu, kurie tik konstatuoja aplinkybes? jeigu as saziningai dirbu, prasom, stovekit, ziurekit. O jeigu antstoliu buvimas kelia toki stresa, ner ko eiti i mandatu komisija…o tas eisiu, neisiu, vel eisiu, vel atsistadydinsiu triukas….viena galiu pasakyti, manau, kad daugelio akyse Genius smuko labai zemai. O ir Mecislovas su savo milijonu klausimu. As suprantu, kad reikia klausimus kelti, bet kol jis buvo prezidiume, tokiu klausimu jam nekildavo, o dabar jis vel primena ta senaji Meci, kuris taip norejo buti isrinktas i prezidiuma. As sutinku, kad prezidiumo nariai turetu dirbti uz maza atlygi, kad nebutu permokama, tikrai turetume eiti ta linkme. Bukime samoningi, atvaziuokime visi ir prabalsuokime.

  • Sigitui "sekėjui" artimiausių šalių vežėjų pavyzdžiu

    Tamta esi tikras kliedesys… …

  • Neskleiskite nesąmonių.Kongreso metų sėdėjo tie vežėjai,kurie nebuvo užsiregistravę.Ar tai ne toks pats atvejis,kuris jau buvo Vilniuje.Kas ir dėl ko tai daro manau visiems aišku.Mikalčiaus padarytas cirkas padarė didelę gėdą prieš svečius.Bet to ir siekė ,manau,tas arogantiškas,visiems įgrįsęs „ponas”.Gal geriau jis galėtų paaiškinti per sekantį kongresą,kodėl skolos savo neatiduoda,o prašo atidėjimo.Galvoju,kad jau laikas iš visų skolininkų pareikalauti atsakomybės.Tai ir mūsų pinigai.O garsiausiai šmeižia ir kelia bangas tie,kurie įsikybę savo nepasotinom žnyplėm laikėsi prie lovio ir mano ,kad dar galės sugrįžti .Bet visi jau seniai praregėjo.Duokite dirbti.O įstatų keisti kas per tuos metus neleido?Ar ne tas pats apaštalų 12-kas?

  • Linavos prezidiumo dauguma ciniškai tyčiojasi iš vežėjų kolektyvo. Jie labiausiai susirūpinę tik savo reikalais kaip į kišenes įsidėti kuo daugiau pinigigėlių.
    Kuo blogesni tada yra asociacijos komitetų nariai, kad skirtingai prezidumo nariams privalo dirbti be atlygio ir be išlaidų kompensavimo.

  • Išvada, kad Mečys ir Co. chebrą veikia pilnatis.

  • pastebėjimas

    XXVII „Linavos” kongrese, kuriame neužteko kvorumo pasisakant asociacijos revizorėms visai nebuvo užsiminta, kad prezidiumo nariams prie algų dar tiek daug damokama. Nejaugi tiesa, kad prezidiumo nariai už turistines keliones, dar prie visko gauna ir komandiruotpinigius?
    Tai būtų virš bet kokio įžulumo. Su tokiais reiškiniais reikėtų negailestingai kovoti ir priversti tokius prezidiumo narius, kad tokias lėšas nedelsiant sugrąžintu į asociaciją.
    Neabejotinai „Linavos” naujasis prezidiumas turėtų dirbti tik visuomeniniais pagrindais. Kongrese reikia priimti tokius įstatus, kad nauji kandidatai pretenduojantys į prezidiumo narius, žinotų kad dirbs be atlygio, o gaus tik už patirtas darbui reikalingas išlaidas.
    Labai paviršutiniškai asociacijos spaudos atstovas parašė apžvalgą. Visai nėra paminėta apie revizorių , finansų komiteto, asociacijos įstatų pakeitimo klausimus.
    Kandidatai į tikruosius narius ir vežėjai nedalyvavę kongrese tikrai liko be informacijos. Juk labai įdomu buvo sužinoti ką kalbėjo V. Augaitis, E. Mikėnas ar revizorės.
    Nejaugi spaudos atstovas neturėjo apie ką rašyti, kai sprendžiami vežėjams aktualūs klausimai.

  • pasekime artimiausių šalių vežėjų pavyzdžiu

    pasekime artimiausių šalių vežėjų pavyzdžiu

    Eiliniai vežėjai „Linavoje“ ir toliau yra išnaudojami. Jiems galimai tenka išlaikyti ir nemažą būrį korumpuotų „Linavos“ prezidiumo narių, kurie visiškai nesiskaito su savo kolegų nuomone. Tai aiškiai atsispindi E. Mikėno komandos paruoštame „Linavos” įstatų pataisų projekte. Tos pataisos nepagerins asociacijos valdymo mechanizmo, o galimai netgi daug kur ir pablogins.
    Visas „Linavos” valdymas turi būti vežėjų rankose. Tik nebūkime abėjingi, nes dalis prezidiumo narių gali net stengtis visokiais būdais trukdyti galutiniam „Linavos” valdymo struktūros išskaidrinimui.
    „Linavos” prezidiumo nariai asociaciją ko gero stumia į finansinį liūną, nes blogos tradicijos asociacijoje ir toliau tęsiasi. Prezidiumo nariai nenori skaičiuoti išlaidų ir šiandien gyvena virš asociacijoje esančių galimybių. Norint išgyventi reikia griežtai skaičiuoti ne tik pajamas bet ir išlaidas, kurios daugelyje pozicijų yra nepateisinamai viršijamos. Reikėtu pripažinti, kad „Linavos“ viceprezidentai ir dalis prezidiumo narių tinkamai neatlieka savo tarnybinių pareigų.

    Norint išvengti galimai blogų pasekmių „Linavoje”, jau verkiant reikalingos skubios ir giluminės valdymo reformos. Visi puikiai suprantame, kad gyvenant ne pagal galimybes galima ir bankrutuoti.
    Todėl pasekime savo artimiausių kaimynų Lenkijos, Baltarusijos ir Latvijos vežėjų pavyzdžiu kai visų šių šalių asociacijų prezidiumo nariai sugeba labai atsakingai bei profesinaliai atstovauti savo bendruomenėm dirbdami tik visuomeniniais pagrindais.

    „Linavoje” yra susiklosčiusios negeros treadicijos kai prezidiumo nariai gaudami didžiulius atlyginimus dar sau reikalauja įvairių privilegijų. Todėl prie įspūdingos algos prezidiumo nariai išsireikalavo, kad jiems dar papildomai būtų apmokama už telefononius pokalbius,kurą atvykimui į prezidiumo posėdžius bei susitikimams su savo regiono vežėjais, kanceliarines prekes, viešbučius Lietuvoje bei užsienyje, nekalbant jau apie komandiruotpinigius ir kitokius savo finansinius pasimaloninimus. Taip jie sąmoningai ar nesąmoningai finansiškai ir morališkai skurdina asociacijos „Linava” vežėjų bendruomenę.

    Todėl birželio 10 d. „Linavos” kongrese privalu apriboti prezidiumo narių savanaudiškus apetitus ir priimti sprendimą, kad dabartiniai prezidiumo nariai iki kadencijos pabaigos išlaidas dengtu tik iš jiems ir tam reikalui skirtų gana solydžių atlyginimų.

    Kongrese būtina pasekti kitų šalių pavyzdžiu ir priimti asociacijos įstatuose pataisą, kad nuo sekančios kadencijos „Linavos” prezidiumas turi būti formuojamas bei renkamas tik iš tokių narių, kurie sutinka visuomeniniais pagrindais dirbti asociacijos „Linava” bendruomenės naudai. Su prezidiumo nariais būtų atsiskaitoma tik už patirtas išlaidas, kurios tiesiogiai būtų susijusios su jų atliekamomis visuomeninėmis pareigomis. Tada į „Linavos” prezidiumą ateis be išskaičiavimų ir tik rimtam darbui atsidavę žmonės, kaip pav. dabar asociacijoje net eilę metų produktyviai visuomeniniais pagrindais dirbantys įvairių komitetų nariai.
    Nors ir iš gerai apmokamų dabartinių asociacijos „Linava“ prezidiumo narių vargu kas galėtų pasigirti, kad sugeba tinkamai atlikti vežėjų bendruomenės jam patikėtas funkcijas.

    Lietuvoje gyvena tik apie 2,9 milijono gyventojų, o „Linavoje” tėra suburta tik arti 1 tūkstančio vežėjų įmonių, kai Lenkijoje gyvena 38 milijonai gyventojų o jų asociacijoje yra 15 kartų daugiau narių nei pas mus. Tokioje mažoje Lietuvos teritorijoje „Linavos” nariai yra suskirstyti net į 6 regionus. Tai padaryta labai neapdairiai, nes ženkliai didina Linavos valdymo išlaidas. Pilnai užtektu kokių 3 regionų.
    Mes renkame didelėmis algomis apmokamus net 11 prezidiumo narių, kai Lenkijos vežėjai išsirenka tik 7 prezidiumo narius, kurie padeda bendruomenei spręsti iškilusias PROBLEMAS, dirbdami tik visuomeniniais pagrindais. Tokiais pat pagrindais darbuojasi ir Baltarusijos bei Latvijos asociacijų vežėjų bendruomenių išrinkti prezidiumo nariai.
    Juk nesame tokie turtingi, kad į visas puses galėtume švaistytis sunkiai sukauptomis lėšomis.
    TODĖL NEABEJOTINAI PRIVALOME PASEKTI KAIMYNINIŲ ŠALIŲ VEŽĖJŲ PATIRTIMI, KAD IR LIETUVOS ASOCIACIJOS PREZIDIUMO NARIAI VISUOMENINIAIS PAGRINDAIS GALĖTŲ GARBINGAI DIRBTI VEŽĖJŲ NAUDAI. Tam tik reikalinga skubiai pakeisti ir papildyti asociacijos „Linava” įstatus.

    Visiškai nesuprantoma, kodėl gerbiamo E. Mikėno vadovaujamas komitetas, tikslindamas „Linavos” įstatus, neatkreipė jokio dėmesio kokiomis priemonėmis būtų galima protingai sutaupyti asociacijos bendruomenei papildomų lįšų. Tai didelis darbo trūkumas, kurį E. Mikėno ir jo vadovaujamo komiteto geros valios pastangomis dar galima būtų ištaisyti
    ir XXVII „Linavos” kongreso metu.
    Juk „Linavoje” daugiausiai dirba ne prezidiumąs, o asociacijos Sekretoriatas ir gerai sukomplektuoti komitetai, kurie ir atlieka sunkiausius ir atsakingiausius darbus, kai formuoja biudžetą, rengia pasiūlymus dėl asociacijos veiklos ir atlieka kitus darbus, kuriuos vėliau teikia prezidiumo patvirtinimui. Taigi prezidiumo nariams telieka atlikti paprasčiausius formalumus.
    Taigi šį darbą puikiausiai galėtų atlikti ir komitetų pirmininkai, kurie ir sudarytų „Linavos” valdymo organą Tarybą. Tai būtų pats racionaliausias „Linavos” valdymo būdas.
    Tada asociacijos valdyme visiškai atkristu tokios kaip „Linavos” prezidiumo funkcijos, kurios vežėjams nepamatuotai neša didžiausias išlaidas.

    Kiek žinoma „Linavoje” jau yra paruošta darbuotojų sumažinimo studija. Todėl iki „Linavos” kongreso pradžios būtina šią studiją papildyti, kaip racionaliai pertvarkyti asociacijos valdymą, o „Linavos” prezidiumui nustoti slėptis tik po deklaruojamais „vežėjų liaudžiai” kosmetiniais pataisymais.

    Koks neracionalus „Linavos” valdymo finansinis jovalas egzistuoja dabar, ateityje asociacijoje neturėtų likti.
    Norėdami ateityje apsisaugoti nuo galimų finansinių sunkumų privalome perimti savo kaimyninių šalių patirtį.

Leave a Reply