„Sweco Lietuva“ suprojektuota Nidos laivų stotis – ilgai lauktas žingsnis pirmyn

„Sweco Lietuva“ suprojektuota Nidos laivų stotis – ilgai lauktas žingsnis pirmyn

Vieno unikaliausių Lietuvos kampelių – Nidos istorija neatsiejama nuo žvejybos, tačiau net ir sparčiai tobulėjant technologijoms, Nidos žvejai iki šiol neturėjo tinkamų sąlygų efektyvesnei žvejybai: jie negalėjo tinkamai naudoti Nidos priekrantėje žvejybai skirtos technikos, įrengimų, laivų, o žūklės laimikį tekdavo nemažą atstumą nešti rankomis.
Siekiant spręsti šias problemas, Baltijos jūros priekrantės zonoje Nidoje įrengta laivų ištraukimo iš Baltijos jūrą stoties infrastruktūra ir įranga, o pačioje jūroje – laivams įtraukti skirti poliai. Šios laivų ištraukimo ir įtraukimo į Baltijos jūrą stoties statybos projektą rengė UAB „Sweco Lietuva“.
Pasitelktos 3D technologijos
Projektuojant objektą tokioje unikalioje vietoje, kaip Neringos kopos buvo itin svarbu, kad nebūtų pažeistas ar suardytas vietos kraštovaizdis. Architektai pradines objekto vizualizacijas projektiniams pasiūlymams kūrė naudodamiesi programa „SketchUp“. Projektinių pasiūlymų svarstymo posėdžių metu užsakovui buvo demonstruojamas objekto trimatis (3D) modelis ir vietoje derinami galimi pakeitimai. Objekto 3D modelio sukūrimas ir panaudojimas leido projekto įgyvendintojams lengvai išspręsti visus architektūrinės dalies neaiškumus ir kilusius klausimus.
Dar vienas iššūkis, su kuriuo susidūrė prie šio projekto dirbę specialistai, – tinkamų projektinių altitudžių parinkimas, mat statinys skirtas ne tik laivams ištraukti į jūrą ir juos iš jos sugrąžinti, bet kartu turi tarnauti kaip privažiavimo kelias įvairiam transportui bei priėjimo kelias pėstiesiems į paplūdimį. Siekiant palengvinti šį darbą, iš turimo topografijos plano buvo sukurtas 3D paviršiaus modelis.
Susikūrus objekto 3D modelį su pradinėmis projektinėmis altitudėmis buvo tikrinama ir nustatoma optimali statinio padėtis, ieškoma kitų aktualių projektavimo sprendimų. Polių įgilinimui ir stabilumui, įlaidinei sienai, valdymo pultui, kitoms konstrukcijoms skaičiuoti naudotos kompiuterinės programos „MSheet“, „SOFiSTiK“, „Fides WALLS-Retain“.
Valdymo pultui projektuoti buvo sukurtas atskiras modelis. Modelį sudaro valdymo pulto viršutinė perdengimo plokštė, sienos, apatinė dugno plokštė ir poliai. Naudojantis baigtinių elementų programa „SOFiSTiK“ nustatytos valdymo pultą veikiančios įrąžos, poslinkiai, kai pultas bus veikiamas apkrovų iš beveik visų pusių ir transporto apkrovų iš viršaus.
Projektuotojai išsaugojo kraštovaizdį
Neringos kopose suprojektuota inovatyvi laivų ištraukimo sistema, leidžianti ją naudoti tiek dideliems iki 10 tonų žvejybiniams laivams, tiek mažesniems laivams iki 5 tonų, kurie gali būti nuleisti ir pakrauti nuo priekabų laivams. Laivus iš jūros ištraukiantis elektrinis lyninis suktuvas valdomas iš valdymo punkto – nuo aplinkos poveikio apsaugotoje patalpoje yra visa reikiama įranga laivų ištraukimo mechanizmams valdyti bei galimybės stebėti situaciją teritorijoje.
Įgyvendinantį šį projektą nuspręsta naudoti netipinę apdailą – visas statinys yra dengtas „gabionais“. Tai vielos tinklo konstrukcijos, užpildytos akmenimis. Tokia apdaila statiniui leidžia puikiai prisiderinti prie kraštovaizdžio ir sukuria išskirtinę statinio estetiką. Tam, kad būtų užtikrintas sklandus privažiavimas prie įrenginių, įrengtas keliukas, skirtas žvejų ir komunalinių paslaugų transportui. Šioje teritorijoje taip pat įvestas apšvietimas, pakloti ir nuotekų tinklai, įrengtos vandens kolonėlės.
Laivų ištraukimo stotis, apmokestinus laivų ištraukimo-įtraukimo paslaugas, paskatina ne tik ekonominės, bet socialinės naudos kūrimą Neringoje – poilsiautojus džiugina sutvarkytas priėjimo kelias iki paplūdimio ir Baltijos jūros ir apžvalgos aikštelėse įrengti suoliukai, šiukšlių dėžės, pėsčiųjų saugumui skirti atitvarai bei apšvietimas.
Tai dar vienas kompanijos „Sweco Lietuva“ projektas, Lietuvos projektavimo įmonių asociacijos (LPĮA) konkurse „Geriausias projektas 2015“ pelnęs apdovanojimą kategorijoje „Geriausias hidrotechnikos, sporto paskirties inžinerinių statinių ir kitų statinių projektas 2015“.

Jūsų komentaras