Sunkvežimių draudimas 2015

Vaida Petrošiūtė, www.vezejugidas.lt

Rusijos embargas Lietuvos vežėjus privertė keisti krovinių vežimo kryptis, tad pastarieji perorientuoja savo maršrutus į vakarus. Ne paslaptis, kad viena iš galutinės draudimo kainos dedamųjų yra tai, per kokias šalis kroviniai vežami. Tačiau konkreti draudimo kaina dėl kiekvieno vežėjo ar parko rizikos vertinimo išlieka labai individualizuota.

Pasak „Lietuvos draudimo“, su krovinių vežimo krypties pasikeitimais sietinas vežėjų siekis atnaujinti parkus. Tačiau šių dienų ekonominė situacija vežėjų vertinama gana atsargiai, taigi didelės parkų plėtros nesitikima. Pastebima tendencija, kad didieji vežėjai, draudžiantys savo krovinius KASKO draudimu, didina besąlyginių išskaitų dydžius, patys prisiimdami atsakomybę už smulkių žalų reguliavimą ir taip sutaupo draudimo kaštų.

Draudikai sutaria, kad didesnė krovinių gabenimo rizika (taigi ir draudimo kaina) yra tose šalyse, kuriose trūksta arba nėra įrengtų saugomų, aptvertų poilsio aikštelių. Vežėjų naudai siūloma draudimo apsauga vagystės atveju teikiama transporto priemonę su kroviniu laikant ir kitose saugiose vietose: apšviestose, visą parą veikiančiose degalinėse, aikštelėse prie policijos postų ir kt. Tačiau draudimo bendrovė „If“ vežėjus ragina pačius pasirūpinti krovinio saugumu ir iš anksto suplanuoti maršrutą, saugias vietas vairuotojų poilsiui.

Nepaisant individualių vežėjų ar parkų rizikos, pastebima bendros draudimo kainos augimo tendencija. Tačiau galutinę draudimo kainą daugiausiai įtakoja drausmingumo istorija, rizikų valdymo priemonės, šalys, per kurias vežami kroviniai ir kt. Visų šių veiksnių kontekste, draudimo kainos augimas neturėtų turėti didelės reikšmės.

Leave a Reply