Paaiškėjo, kiek Lietuvos vežėjai kitais metais galės važiuoti į Kazachstaną

Po pasibaigusio Lietuvos ir Kazachstano dvišalės kelių transporto komisijos posėdžio paaiškėjo, kiek 2016 m. Lietuvos vežėjai turės Kazachstano leidimų. Be to, analizuotos Lietuvos vežėjams itin svarbios leidimų rūšies naudojimo problemos.

Derybų metu sutarta, kad kitais metais Lietuvos vežėjai turės 500-ais daugiau nei šiemet dvišalių Kazachstano leidimų (iš viso 6000) bei tiek pat, kiek šiemet, (600) trišalių leidimų.

Posėdžio metu keltos problemos dėl leidimų naudojimo. Kazachstano atstovai informavo, kad, remiantis Kazachstane galiojančiais teisės aktais, trišalis leidimas suteikia teisę Lietuvių vežėjams gabenti krovinius iš trečiųjų šalių ir su tuo pačiu leidimu grįžti į Lietuvą arba šalį, iš kurios pasikrautas krovinys į Kazachstaną. Pavyzdžiui, Lietuvos vežėjas, pasikrovęs krovinį Prancūzijoje, su trišaliu Kazachstano leidimu turi teisę nugabenti jį į Kazachstaną bei su tuo pačiu leidimu grįžti iš Kazachstano su kroviniu į Lietuvą arba į Prancūziją. Priešingu atveju (pavyzdžiui, pasikraunant atgal krovinį ne į Prancūziją, o Belgiją) turi būti naudojamas dar vienas trišalis leidimas. Lietuvos atstovams prašant, kad su tuo pačiu trišaliu leidimu būtų leidžiama krautis krovinį į bet kurią Europos Sąjungos šalį, Kazachstano pusė nesutiko.

Posėdžio metu papildomai sutarta, kad Lietuvos pusė Kazachstanui raštu pateiks pasiūlymą, kaip vežti krovinius su dvišaliu leidimu, jei rinktinis krovinys pakraunamas terminale Lietuvoje. Kazachstano pusė įsipareigojo klausimą išnagrinėti ir, tikėtina, suras sprendimą.

Kaip teigia posėdyje dalyvavęs asociacijos LINAVA generalinis sekretorius Vytautas Milėnas, derybos buvo sudėtingos, tačiau jis teigė besiviliantis, kad Lietuvių vežėjų problemos Kazachstane bus išspręstos. „Lankantis terminaluose, Kazachstano atstovams buvo akivaizdžiai įrodyta, kad kazachų vežėjai rinktinius krovinius veža su dvišaliais leidimais. Esame įsitikinę, kad Kazachstanas šią leidimų naudojimo problemą išspręs arba, priešingu atveju, LINAVA kreipsis į Lietuvos valdžios institucijas, kad Kazachstano vežėjams būtų taikomos analogiškos sąlygos, kokias jie taiko mums“, – teigia Asociacijos generalinis sekretorius.

Dvišalės kelių transporto komisijos posėdyje Lietuvos pusei atstovavo susisiekimo viceministras Algis Žvaliauskas, Susisiekimo ministerijos Kelių transporto civilinės aviacijos politikos departamento direktoriaus pavaduotojas Tomas Pilukas, Valstybinės kelių transporto inspekcijos viršininko pavaduotojas Darius Sadaunykas, asociacijos LINAVA prezidentas Erlandas Mikėnas, generalinis sekretorius Vytautas Milėnas bei prezidiumo narys Dainius Abramavičius.

Šaltinis: linava.lt

Leave a Reply