LINAVOS 2013 m. biudžetas: kodėl „pučiamos“ išlaidos?

Žydrė Dargužytė

Lietuvos nacionalinėje vežėjų asociacijoje „Linava“ įvyko Biudžeto ir finansų komiteto posėdis, kuriame kalbėta apie 2013 m. asociacijos biudžeto formavimą. Posėdyje dalyvavę nariai nelinkę optimistiškai vertinti šio susitikimo, nes, anot jų, formuojant biudžetą, nesiekta skirti pagrindinį dėmesį skirti TIR pilotinių knygelių kainoms mažinti, o eita išlaidų „išpūtimo“ keliu – „kad bet kokia kaina išlaidos prilygtų didėjančioms pajamoms“.

Pasak posėdžio dalyvių, tai nieko gero vežėjams nežadanti tendencija 2013 metams, nes einant tokiu keliu, nebus pasiektas TIR knygelių kainų mažinimas.

Biudžeto ir finansų komiteto pirmininkas, UAB „Vitransa“ vadovas Vidas Augaitis pabrėžia, kad tikėjosi produktyvesnio darbo. „Finansinę medžiagą, kurią prašėme pateikti prieš posėdį, gavome pernelyg vėlai, tad nespėjome įsigilinti. Mane nustebino suplanuoti tokie dideli išlaidų punktai 2013 m. biudžete. Įdomiai nuskambėjo ir mintys, kad reikia kurti naujus projektus, ieškoti finansavimo, manau, kad pirma reikia suvaldyti situaciją asociacijos viduje. Tarkime, aš tikėjausi, kad tos įmonės, kurios skolingos, ir kurios dar iki šiol neperduotos skoloms išieškoti, bus perduotos, bet posėdyje paaiškėjo, kad tai dar nepadaryta“, – kalba V. Augaitis.

Posėdyje dalyvavęs Smulkių ir vidutinių vežėjų asociacijos atsakingasis sekretorius Sigitas Česnavičius taip pat sako, kad biudžeto svarstymas buvo chaotiškas – pastebėta nemažai spragų. „Keistai pasirodė kalbos apie galimas baudas, kurias gali gauti asociacija. Man regis, kalbėta apie netikslius TIR knygelių pardavimo skaičius, įtraukti į biudžetą visai kiti pardavimų skaičiai nei yra iš tikrųjų“, – dėsto S. Česnavičius.

Komiteto narys, UAB „Transekspedicija“ vadovas Vidmantas Pelėda, pabrėžia, kad automobilių važiavimų skaičius į Rusiją 2012 m. didėjo, todėl natūralu, kad ir 2013 m. parduotų TIR knygelių kiekis bus ne mažesnis, o tai reiškia, kad biudžeto pajamos planuojamos atitinkamai didesnės negu šįmet.

TIR PARDAVIMAI

 

„Asociacija yra ne pelno siekianti organizacija, todėl gaila, kad formuojant biudžetą, vadovybė nesiekė pagrindinio dėmesio pilotinių TIR knygelių kainų mažinimui. Be to, IRU jau nebereikės mokėti pinigų į nežinia kur iššvaistytą garantinį fondą, nes tikėtina, kad jis jau yra sukauptas. Mažiausiai dvigubai įmanoma sumažinti lėšas nepagrįstoms ekonominėms konsultacijoms ir teisinėms paslaugoms, nes jų dydis šįmet vėl artėja prie „astronominio“ milijono litų, kurie, kaip taisyklė, nukreipti ne vežėjų interesams ginti, o geroms iniciatyvoms gniuždyti ar aštresnei kritikai užgniaužti. Nenuostabu, kad šis išlaidų straipsnis 2012 m. viršytas kone dvigubai ir gali siekti 1 mln. Lt“, – aiškina V. Pelėda.

Komiteto nariai įsitikinę, kad iš išpūsto biudžeto „baliono“ išlaidų galima mažiausiai sumažinti 15 – 20 % administracinių išlaidų. Anot jų, kritikuotinas ir 20 % atlyginimų pakėlimas „Linavos“ darbuotojams. „Panaikinus dar esančias vežėjams niekam nereikalingas tarnybas bei atlikus kitus nežymius darbuotojų paskirstymus, galima rasti užtektinai lėšų pažangių specialistų ar skyrių darbuotojų atlyginimui didinti“, – sako posėdžio dalyviai.

Kad biudžetą buvo bandoma didinti dirbtinai, anot pašnekovų, rodo ir tai, kad į išlaidas buvo įtraukta 5 mln. lt tariamų baudų, kurias neva „Linavai“ teks mokėti už Smulkių ir vidutinių vežėjų asociacijos siūlymą Konkurencijos tarnybai suvienodinti kandidatų ir tikrųjų narių TIR knygelių kainas. „Vadovybė pamiršo, kad tokia kosminė bauda neįmanoma vien dėl to, kad asociacija yra viešoji įstaiga, o ne kokia nors korporacija, kurios įmonės vieningai susitaria dėl prekių ar paslaugų kainų didinimo ir už tai baudžiamos.  Ne veltui šmaikščiausi komiteto nariai pasiūlė į biudžeto išlaidas įtraukti galimo žemės drebėjimo ar pasaulio pabaigos išlaidas. 5 mln. Lt bauginimo baudą bandoma vežėjams įteigti, kad neva žiūrėkite, parašysite kam nors raštą, dar 5 mln. Lt mokėsime. Tai įprastas „Linavos“ vadovybės bauginimo mechanizmas, bandymas bausti vežėjus už drąsią iniciatyvą ar kritiką“, – mintimis dalijasi V. Pelėda.

Bandydami stabilizuoti situaciją, kone visi komiteto nariai asociacijos vadovybės pareikalavo kiekvieno išlaidų straipsnio pagrindimo ir detalizavimo, ypač ten, kur šiais metais biudžeto išlaidų straipsniai buvo gerokai viršyti – teisinių paslaugų, viešiesiems ryšiams, renginių organizavimui, komandiruotėms, reprezentacijai ir pan.

Vežėjai tikisi, kad nuo 2013 m. jiems bus sumažintos pilotinių TIR knygelių kainos. „Kas gali paneigti, kad atskirų straipsnių begalinis „išpūtimas“ nėra susietas su „vėduoklių“ (aut. pastaba – įgaliojimų) grąžinimu Seime. Tokiam kone korupcinio pobūdžio įstatymo grąžinimui, lobizmui gali būti „paaukotas“ ne vienas ir ne du milijonai litų“, – apibendrina posėdžio dalyviai.

PRELIMINARUS BIUDŽETAS 2013 m. 

Biudžetas (spauskite ant nuorodos, po to dar kartą ant antrosios nuorodos).

  • ir is kur tu "profesoriu" bei "atstovu spaudai"

    nenumaldomas noras gasdinti vezejus baudomis, nebutais baubais, KGB ir pan. ?
    o gal cia kaip laiudyje sako – kas patys yra tuom ir kitus gasdina ? labai jau panasu i tai. Juk visi gerai zinome kas is buvusiu, o be to ir esamu buvo, o gal ir tebera strukturu sarasuose. Tad savo smarve bando uzsmirdinti ir kitus.
    Gerai, kad viesumas savo padare. Vezejai nebera naivus ir nebepasiduoda tokiems naiviems gasdinimams.

    Visiems graziu svenciu, sekmingu verslu ir neuzsimerkti pries neteisybe,

  • KGB draugas

    Ar linavos KGB-istai su Sigitu Česnavičium už vieno stalo sėdėjot , kad taip galite drąsiai šmeižti .Kuo patys kvepiat tai ir kitus tepat, bet jums tai nepavyks galėsit tepti slides , nes sausio 13 osios dalyvių Lietuvoje dar liko, o jūsų ir kaulai po žeme priklausys KGB struktūrai ,nežiūrint kad jūs parašėt kad išėjot iš tos struktūros, o ir Maskvos jums mokami pinigėliai po šiai dienai, tai įrodymas kad ir dabar atliekate jų nurodymus.

  • Taip,, sąžiningai,, dirbo,,Linavos,, vadovybė net suplanavo ,kad atiduota jų veikla Konkurencijos Tarybai gali susilaukti didelių baudų , tai tada kaip pasakė seimo narys Gailius , komentuodamas savo atleidimą iš FNTT pareigų, reikėtų kad tas baudas susimokėtų tas kas neteisėtai ir pažeisdamas LR įstatymus tai padarė, o ne iš visų vežėjų mokamų už TIR knygeles nežmoniškomų kainų sąskaita.

  • Nepaprastai aktyviai sujudo išpūsto 2013 metų biudžeto projekto šalininkai, kurie ir toliau nenori sumažinti pilotinių TIR knygelių kainos. Tikėtina, kad jiems labai norėtūsi išlaikyti seną tvarką, kad jų niekas negalėtų kontroliuoti.
    Tokios asociacijos „Linava” valdžios betvarkės aš kaip vienas iš eilinių vežėjų negaliu toleruoti.
    Matomai reikėtų išsiaiškinti, kas taip negarbingai bando šmeižti mane, neva dirbusiu KGB ar kažkas panašaus. Tokie samprotavimai tikrai žemina mane.
    Kitiems visiems skundikams ir šmeižikams reiškiu gilią užuojautą, kad jie sugebėjo prarasti saavo sąžinę prieš vežėjų kolektyvą.

    • palaikantis

      Sigitai, nuo senų laikų Linavoje tokie metodai yra priimtini. Visi, kurie turi kitokią nuomonę negu bosai ( Kondrusevičius, Darginavičius, Gilys, dabar ir ,Malkus) yra apjuodinami, apšmeižiami. Ar neprisimenate Kongresų, kai iš vakaro ar Kongreso dieną žiniasklaidoje pasirodo šmeižiantys straipsniai? Taip buvo padaryta su visais, kurie pasisakė prieš tokius valdymo metodus ir pinigų tratinimą.

      • sztachety A powerful share, I siplmy given this onto a colleague who was doing a bit of analysis on this. And he in fact purchased me breakfast because I found it for him.. smile. So let me reword that: Thnx for the treat! But yeah Thnkx for spending the time to

  • Aciu visiems komiteto nariams ir kitiems aktyviems vezejams uz pastangas ginti eiliniu asociacijos nariu interesus.
    Mes tikime jumis.
    Mes palaikome jus.

    Aciu

    • Tedr na nd3g! Terra iuvenum! Vivat Hibernia! Restituatur Insulae snotcarum et doctorum Ecclesia atque Europae iterum fidem Catholicam instillet. Spississima sub auroram nox est.

  • Naivumo įsikūnyjimas

    Daugybės Teismų prieš Linavą dalyvis ir skundų Seimui bei kitoms institucijos autorius Vidmantas Pelėda, naivuolio kaukę užsidėjęs porina:

    „Vadovybė pamiršo, kad tokia kosminė bauda neįmanoma vien dėl to, kad asociacija yra viešoji įstaiga, o ne kokia nors korporacija, kurios įmonės vieningai susitaria dėl prekių ar paslaugų kainų didinimo ir už tai baudžiamos.”

    1. Pirmiausia Pelėda pamiršo, kad ir pats yra tos jo minimos Vadovybės dalis, jį rinko vežėjai ir yra atsakingas už savo kalbas ir veiksmus.

    2. Jis pamiršo, kad asociacija vykdo ir komercinę veiklą ir TIR sistemos administravimas yra ne krikščioniškos organizacijos veikla ir jokia labdara. Ji finansinė, tad bauda iš Konkurencijos tarybos yra tikrai REALI perspektyva.

    3. Tai, kad biudžeto skaičiai atsirado internete, nors ir visiškai „balioniniai”,kaip rašo čia aukštu išsilavinimu spindintys rašytojai,rodo, jog jokios atsakomybės ir elementaraus padorumo neturi dalis Biudžeto komisijos narių. Jie viešina dar nebaigtus svarstyti duomenis, bando įtakoti vežėjų nuomonę prieš Kongresą ir rinkimus, formuodami nuostatas. Manau, žema ir šlykštu taip elgtis. Nejučia supranti, kad esama griovėjų, o ne asociacijos kūrėjų ir puoselėtojų. Parsidavėlių ir išverstaskūrių.

  • Kaip suprasti?

    Yra tokie vieši duomenys:

    KGB LSSR 5 SKYRIUS

    ČESNAVIČIUS JULIUS

    2-OJO POSKYRIO VYRESNYSIS OPERATYVINIS ĮGALIOTINIS 1967 09 11–1969 09 15
    6-OJO POSKYRIO VIRŠININKAS 1969 09 15–1975 11 10
    2-OJO POSKYRIO VIRŠININKAS 1975 11 10–1979 03 01

    Ar čia tas pats žmogus apie kurį tiek daug rašoma ar koks giminaitis artimas?

    • prastas, matyt, karinykas

      buvo kad karjera baigesi 1979 metais, a ? ar vel ka patralyti norite ?

  • Sigitui, kuris apskundė Linavą

    Kai sutartinai su Arlausko Darbdavių konfederacija buvo skundžiama Linava Konkurencijos tarybai, ką tada kalbėjo ir argumentavo S. Česnavičius?

    Jis greičiausiai teigė, kad smulkūs vežėjai, ypač kandidatai yra skriaudžiami ir dabar kai ateiti gali reali bausmė už tokius skundus jis bando aiškinti, kad nereikia numatyti tų išlaidų biudžete.

    Ką šiame straipsnyje bando klaidinti asociaciją apskundęs Konkurencijos Tarybai S. Česnavičius – kad ji nesirengtų galimai 5 mln. Lt baudai?

    Pirmiausia kaip skundikas turėjo apskritai susilaikyti nuo tokių vertinimų, nes yra galimas kaltininkas šios baudos.

    Užteks meluoti ir tyčiotis iš vežėjų. Jei parsidavėte su visais savo skudurais buvusiems KGB karininkams ir išdavėte Linavą, čia jau jūsų sąžinės reikalas.

    o apie Baudos realumą šiandien rašo visas internetas. Ištrauka:

    Konkurencijos taryba driokstelėjo: bankams ir saugos bendrovei skyrė 57 mln. Lt baudų

    http://www.DELFI.lt

    Ketvirtadienį Konkurencijos taryba paskyrė daugiau nei 57 mln. litų baudų saugos tarnybai „G4S Lietuva“ ir trims didžiausiems Lietuvos bankams –DNB, SEB ir „Swedbank“ – už susitarimus, nepagrįstai ribojusius G4S konkurentų galimybes veikti grynųjų pinigų tvarkymo bei inkasavimo paslaugų rinkose.
    „G4S Lietuva“ skirta 9 437 800 Lt, DNB – 8 630 200 Lt, SEB – 24 808 200 Lt, „Swedbank“ – 14 243 600 Lt baudos.
    Konkurenciją ribojantys susitarimai truko nuo 3 metų 2 mėnesių iki 5 metų 3 mėnesių, pasak tarybos, šiuo metu jie nutraukti.

    • tik nereikiia musu gasdinti

      Moketi bauda turi tas, kuris prieme sprendima, kuris pristarauja istatymams. prie ko cia visi vezejai ? juk kiekvienas vezejas – savotiskas Linavos akcininkas. Gaila, kad nemaza dali ju taip negalvoja, ir jauciasi nelygu „baudziauninkais pono dvare”, o tai sudaro salygas priimineti tokius vezejams nepalankius sprendimus ir visaip manipuliuoti jais.

      Taciau sita situacija VISISKAI AISKI – atsakys tie, kuriu sprendimai priestarauja istatymui. Nes ne vezejai, matomai ir ne minimas sigitas, nusprende taikyti vezejams tokias kainas ?

      O gal siulai susitaikyti su Linavoje vesinciu islaidavimu ir nuostolius toliau dengti vezeju saskaita ? o gal visai nesupranti kas vyksta ?

  • Šaunuoliai biudžeto komiteto nariai su Vidu Augaičiu priešakyje. Ir toliau taip. nepasiduokite ir kovokite toliau už visų vežėjų gerovę. Slibinas nori išleisti asociacijos pinigus advokato Verkečio ir panašioms kontoroms, o mes norime kad šie pinigai kovotų už draudimo kompanijų , bankų savivalę, suteiktų teisines paslaugas vežėjų atstovams , ypatingai mažiems, kurie neturi galimybių pasisamdyti advokatų. Už šviesų mūsų rytojų! Dėkojame Augaičiui, Kukliui, Mikėnui, Daugininkienei,Pelėdai, Česnavičiui, Monkevič ir kitiems vežėjams iš žemaitijos.

    • It’s a shame I am still in exile from the Garden State!20 odd people, I think Father will soon need a staff. Actually, he has neeedd a staff of sorts for some time ;-)Happy Easter!

Leave a Reply