„Jaguar XE“ ginkluojasi: keturi varantieji ratai ir daugiau išmaniųjų sistemų

Siekdamas laimėti itin konkurencingoje rinkoje, XE sparčiai plečia privalumų sąrašą

Naujasis „premium“ segmento kompaktinės klasės sedanas „Jaguar XE“ vos pasirodęs
rinkoje šiemet jau tapo specializuotos žiniasklaidos numylėtiniu, tačiau „Jaguar
Land Rover“ inžinieriai nė nemano sustoti tobulindami savo mylimą kūdikį. „Jaguar“
patvirtino, kad 2017 metų laidos XE turės ir visais ratais varomą versiją, bus
aprūpintas išmaniosiomis pagalbinėmis sistemomis ir naujos kartos komunikacijos
sistema „InControl Touch Pro“.

Pastaroji bus valdoma naudojant 10,2 colio įstrižainės didelės raiškos liečiamąjį
ekraną, o sistemos branduolį sudarys galingas keturių branduolių procesorius bei 60
GB talpos diskinis SSD kaupiklis. Atskiros sistemos dalys bendraus tarpusavyje itin
sparčiu „Ethernet“ tinklu. Sistema bus valdoma tiek liečiant ekraną, tiek pirštų
judesiais priešais jį. Išmani navigacijos sistema sukonstruota taip, kad net
praradus GPS palydovų signalą, automobilyje įtaisyta įranga tiksliai nustatys
geografinę padėtį ir toliau rodys pasirinktą maršrutą.

„InControl Touch Pro“ taip pat stebės degalų suvartojimą ir perspės, jei bake jų bus
likę per mažai, kad būtų pasiektas kelionės tikslas. Tuomet sistema parodys
artimiausias maršrute esančias degalines iki kurių dar galima nuvykti. Jei
vėluojate, sistema perspės numatytus asmenis elektroniniu paštu arba SMS žinute.

Jag_XE_17MY_AWD_Detail_Image_181115_11_LowRes

XE taps mielesniu ir audiofilams – Didžiosios Britanijos bendrovė „Meridian“
specialiai šiam modeliui sukūrė 11 garsiakalbių sistemą, kurios galia siekia 380
vatų, o dar toliau pažengusiems siūloma 18 garsiakalbių 825 vatų galios garso
sistema. „Meridian“ sukurta garso apdorojimo sistema užtikrina beveik idealų
skambesį – iškraipymo lygis grojant maksimaliu garsu siekia vos 0,2 proc.

„InControl Touch Pro“ turi programėles tiek „Android“, tiek iOS sistemoms, taip pat
ir nuotolinio valdymo programėlę išmaniajam laikrodžiui „Apple Watch“.

Tuo tarpu dinamiško vairavimo mėgėjams „Jaguar“ parengė kitą saldainį – visų varomų
ratų sistemą su „Intelligent Driveline Dynamics“ (IDD) moduliu. Sistema daugeliu
atvejų XE leidžia likti galiniais ratais varomu automobiliu, tačiau jei sąlygos
staigiai keičiasi, akimirksniu suveikia daugiadiskė sankaba, kuri trauką išmaniai
paskirsto visiems keturiems ratams. Tokia pat sistema montuojam į naujos kartos
„Jaguar XF“ ir į miesto visureigį F-PACE.

IDD ne tik nuolat vertina kiekvieno rato sukibimą, skaičiuoja traukos praradimo
potencialą bet ir stengiasi nuspėti būsimas važiavimo sąlygas pagal pokyčių
tendencijas. Taigi, jei sistemai „atrodo“, kad galiniai ratai greitai nebepajėgs
efektyviai išnaudoti traukos, sankabos prijungia ir priekinius ratus. Priekiniai
ratai tampa varomais ir tuomet, jei posūkyje automobilio galinė dalis pradeda slysti
nevaldomai. IDD veikla taip pat lemia ir dinaminės stabilumo kontrolės bei „Jaguar
Drive Control“ sistemų veikimo pobūdį.

Maža to, XE turi įdiegtą ir „Land Rover“ šeimos visureigiuose išgarsėjusios „Terrain
Response“ sistemos analogą – „Adaptive Surface Response“. Šios sistemos vaidmuo –
traukos skirstymą subalansuoti taip, kad šis labiausiai tiktų kelio (ar bekelės)
dangai. Tiesa, sistemoje jau nėra atskirų Ledo, Sniego ir Lietaus algoritmų –
adaptyvi technologija leidžia sistemai prisitaikyti prie bet kokios dangos,
įskaitant ir mišrius variantus.

Kol kas „Jaguar“ visų varomų ratų technologijas ketina diegti tik į tas XE
modifikacijas, kuriose montuojami „Ingenium“ šeimos dviejų litrų darbinio tūrio 180
AG dyzelinis ir turbininis 3 litrų darbinio tūrio 340 AG benzininis variklis. Abu
varikliai poruojami su 8 laipsnių automatinėmis pavarų dėžėmis ZF.

XE sukonstruotas naudojant modulinę „Jaguar“ architektūrą, tačiau jo monokoko tipo
kėbulo konstrukcija unikali – net 75 proc. struktūros sudaro aliuminio dalys.

Jag_XE_17MY_AWD_Location_Image_181115_01_LowRes

XE yra pirmasis naujos „Jaguar“ modulinės aliuminio architektūros kūdikis. Ilga ratų
bazė ir žemai įtaisyti keleivių krėslai kėbulo dizaineriams leido brėžti veržlias,
sportinėms kupė būdingas linijas. Ryžtingas XE priekis išsiskiria masyviais
ortakiais ir griežtu žibintų žvilgsniu. Nedideli chromuoti šoniniai ortakiai bei
subtilus galinis spoileris aiškiai užsimena, kad sportiškumas yra „Jaguar“ genuose.

Mažiausio „Jaguar“ šeimos modelio salone vyrauja „premium“ klasės modeliams būdinga
kokybės ir elegancijos dvasia, kurią nesunku ir apčiuopti – tereikia paliesti
priekinę prietaisų panelę ar durų rankenėles.

XE tapo lengviausiu, tvirčiausio kėbulo ir aerodinamiškiausiu „Jaguar“ sedanu markės
istorijoje. Jis taip pat yra pirmasis „Jaguar“, kuriame montuojamas visiškai
elektrinis vairo stiprintuvas. Šio modelio eksploatacinės sąnaudos yra mažiausios iš
visų „Jaguar“, jis taip pat pats draugiškiausias aplinkai. Beje, praėjusią savaitę
vykusiuose „EuroNCAP“ saugumo bandymuose XE (kaip ir jo vyresnysis brolis XF) gavo
aukščiausią – 5 žvaigždučių – įvertinimą.

Sukurtas ir sukonstruotas Didžiojoje Britanijoje, naujasis XE yra pirmasis „Jaguar“
modelis, gaminamas specialiai jam pastatytoje gamykloje Solihale. Į naujai
pastatytas gamybos linijas koncernas investavo daugiau nei 1,7 mlrd. eurų. Naujoje
gamykloje dirbs 1700 žmonių.

Leave a Reply