Europos orlaiviai kyla į naujas skrydžių komforto aukštumas

Nuo šiol ypač erdviais lėktuvais puikuosis ne tik naftoje besimaudantys Jungtiniai

Arabų Emyratai. Naujas skrydžių komforto aukštumas žada suomių oro bendrovė
„Finnair“. Europoje tai pirmoji oro bendrovė, savo lėktuvų parką papildžiusi ypač
erdviais „Airbus A350 XWB“ lėktuvais. Skaičiuojama, kad ši investicija yra
didžiausia per visus 92 „Finnair“ veiklos metus. Ji susijusi su planuojama skrydžių
plėtra Azijos kryptimi bei kompanijos tikslu iki 2020 m. padidinti krovinių talpą
net 50 proc.

Pirmasis į oro bendrovės istoriją įėjęs „Airbus A350 XWB“ skrydis iš Helsinkio į
Šanchajų įvyko praėjusių metų lapkričio 21 dieną. Prieš pat 2015-ųjų Kalėdas
naujieji laineriai pradėjo skraidyti į Bankoką, o jau šiemet lėktuvai kils Pekino,
Honkongo bei Singapūro kryptimis.

„Finnair“ tapo mūsų vartais į Tolimuosius Rytus. Skrendant iš Lietuvos, yra vienas
persėdimas šiaurės rytuose esančiame Helsinkyje, todėl kelionė į Aziją tampa
įveikiama per trumpiausią laiką. Pavyzdžiui, nuo Helsinkio iki Šanchajaus skrendama
apie 9 valandas. Skrydis Vilnius-Helsinkis trunka vos vieną valandą“, – pasakojo
skrydžių rezervavimo sistemos „Skrendu.lt“ vadovas Sigitas Fabijonavičius.

„Iki 2023 metų iš viso suplanuota įsigyti devyniolika „Airbus A350 XWB“ orlaivių, –
sakė „Finnair“ atstovas Lietuvoje Arūnas Skuja. – Šiuo metu naujieji A350 yra
technologiškai vieni pažangiausių orlaivių, kurie keleiviams suteikia daugiausiai
komforto“.

Apšvietimas padeda prisitaikyti prie laiko juostų

Naujuosiuose „Airbus A350 XWB“ ilgomis distancijomis skrendančių keleivių patogumas
bus užtikrintas ne tik padidinta keleivio asmenine erdve, galimybe ištiesti kojas ar
atsigulti (visiškai išsitiesia 46 verslo klasės kėdės), – ne veltui orlaivio
pavadinime esatis trumpinys XWB angliškai šifruojamas kaip Extra Wide Body (ypač
didelių gabaritų). Neseniai Venecijoje vykusiuose tarptautiniuose „Yacht &
Aviation“ apdovanojimuose „Finnair“ įrengti „Airbus A350 XWB“ įvertinti dėl ypatingo
interjero, kuris ne tik perteikia skandinavišką stilistiką bei pasaulėjautą, bet ir
padeda keleiviams adaptuotis prie skrydžio metu kintančių laiko juostų ir klimato
zonų. „Ypatingas dėmesys buvo skiriamas tam, kaip keleivis jausis įveikęs ilgo
nuotolio skrydį, nes tai paveiks visos kelionės patirtį“, – apie interjero
funkcionalumą pasakojo A. Skuja.

Adaptuotis prie kitos pasaulio dalies paros laiko, klimato ir net kultūros padeda
vizualūs sprendimai. Orlaiviuose yra 24 apšvietimo, debesų formų scenarijai, kurie
sulieja vidaus apšvietimą ir vaizdą už lango į darnią visumą. Pavyzdžiui, kai saulė
leidžiasi ar kyla, ir lėktuvo salonas nusidažo mingančios ar bundančios gamtos
spalvomis ir tai žmogaus organizmui bei jo vidiniam biologiniam laikrodžiui padeda
lengviau prisitaikyti prie kintančių laiko juostų. „Airbus A350 XWB“ langai didesni
nei standartiniai, todėl dienos metu lėktuve natūraliai daugiau šviesos, o vidaus ir
lauko sąsaja – stipresnė.

Tyliau veikiantys varikliai – iš „Rolls Royce“

Oro kompanija vienodai pasirūpino ir norinčiais skrydį išnaudoti poilsiui, ir
ieškančiais papildomų pramogų. Šalia naujausių Holivudo ir klasikinių filmų
pasirinkimo atsirado populiariausių televizijos kanalų – BBC, „National Geographic“,
„Discovery Channel“ produkcijos. Tuo tarpu pageidaujantys ramaus ir atpalaiduojančio
skrydžio gali rinktis „The Peace of Mind“ kanalą. Skrydžio metu patiriamą nuovargį
sumažina ir mažiau triukšmo salone bei už jo skleidžia „Rolls Royce“ specialiai
„Airbus A350 XWB“ sukurti varikliai, kurie dirba tyliau.

Moderni salono kondicionavimo sistema, nesukeldama nė menkiausio skersvėjo,
atnaujina orą kas 2-3 minutes. Orlaivio slėgis sureguliuotas taip, kad būtų
artimesnis jūros lygio slėgiui, tad skrendantysis jaučiasi geriau. Salone įrengta
daugiau zonų, kuriose oro temperatūra reguliuojama individualiai. O moterys ir
merginos, keliaujančios verslo klase, galės naudotis kosmetika ir kitokiomis grožio
priemonėmis aprūpintu būtent moterims skirtu vonios kambariu.

Internetas svarbiau nei maistas

„Naujausių apklausų duomenimis, keliautojai galimybe naudotis internetu lėktuve
domisi dažniau nei maitinimu, tad „Finnnair“ pažadėjo tokią galimybę visiems „Airbus
A350 XWB“ keleiviams – šiuose orlaiviuose internetu galima naudotis praktiškai visą
skrydžio laiką“, – sakė „Skrendu.lt“ atstovas.

Smalsaujantiems, kiek už tokį komfortą tektų pakloti pinigų – ekonominės klasės
bilietas Vilnius-Pekinas-Vilnius, su persėdimu Helsinkio oro uoste, kainuoja 485
eurus. „Sulig kintančia gyvenimo kokybe, vis daugiau mūsų poilsiautojų renkasi
komfortiškesnius skrydžius. Todėl naujasis „Airbus A350 XWB“ keliautojams iš
Lietuvos yra labai patrauklus“, – sakė S. Fabijonavičius.

Skrydžių rezervacinės sistemos duomenimis, vis daugiau keliautojų iš Lietuvos
renkasi tolimus skrydžius egzotiškomis kryptimis, tarp kurių – ir Azija. „Apie 15
proc. keliautojų vyksta į tolimuosius kraštus. Vis dažniau tai – kelionės darbo
tikslais, kurios papildo atostogaujančiųjų gretas, – sakė S. Fabijonavičius. –
Didele dalimi tokių skrydžių daugėja ir dėl patogesnių skrydžio jungčių – per
paskutiniuosius metus sparčiai daugėja būdų, kaip iš Lietuvos į tolimus kraštus
nuvykti komfortiškiau“.

Iki 2020-ųjų (skaičiuojant nuo 2010 m.) „Finnair“ planuoja padvigubinti pajamas,
gaunamas iš skrydžių tarp Europos ir Azijos. Atnaujintas ir 19 moderniausių orlaivių
papildytas lėktuvų garažas – viena pamatinių investicijų plėtimosi Azijos kryptimi
strategijai įgyvendinti. Pirmieji 4 „Airbus A350 XWB“ į „Finnair“ lėktuvų angarus
įriedėjo jau 2015 m., likę 7 bus pristatyti 2016-2017 m., o paskutinieji – iki 2023
m.

Leave a Reply