Ekonomiško sunkvežimių vairavimo varžybų čempionu tapo Mindaugas Tumas

Penktą kartą „Volvo Trucks“ iniciatyva surengtų ekonomiško sunkvežimių vairavimo „The Drivers‘ Fuel Challenge“ finalinio etapo dalyviai praėjusį savaitgalį tradiciškai varžėsi Kačerginės „Nemuno žiede“. 12 profesionalių sunkvežimių vairuotojų, pranokusių savo kolegas keturiuose atrankiniuose turuose, čia susigrūmė dėl Lietuvos čempiono titulo bei teisės ginti Lietuvos garbę „Baltic Sea Market“ regiono šalių finale Poznanėje ir siekti įspūdingo asmeninio prizo – naujo „Volvo V40“ automobilio. Skirtingai nei ankstesniais metais, tai galės daryti ne vienas, o trys lietuviško finalo prizininkai: Lietuvos čempionu tapęs Mindaugas Tumas, Vadimas Jevgrafovas ir Tadas Deringis.

2016 m. „The Drivers‘ Fuel Challenge“ varžybos parodė išaugusį vairuotojų meistriškumą, požiūrį į degalų taupymą ir transporto įmonių dėmesį šiam renginiui. Jei pirmaisiais metais potencialius dalyvius, pademonstruoti savo racionalaus vairavimo įgūdžius, tekdavo kviesti į varžybas, šiemet profesionalūs vairuotojai registravosi itin aktyviai – atrankiniame Kauno etape laisvų vietų neliko jau per pirmąsias tris dienas. Gegužės viduryje paaiškėjo 12 geriausių dalyvių, kurie įveikė 110 atrankiniuose etapuose dalyvavusių vairuotojų konkurenciją ir praėjusį šeštadienį susirungė Lietuvos finale „Nemuno žiedo“ trasoje.

Visi finalo dalyviai burtų keliu buvo paskirstyti į du pusfinalius ir turėjo įveikti daugiau nei 10 kilometrų trasą sunaudodami kuo mažiau degalų. Finalinio etapo užduotis „Nemuno žiede“ buvo sumodeliuota taip, kad lemiamu veiksniu siekiant pergalės taptų gebėjimas kuo toliau į priekį numatyti būtinas degalų investicijas reikiamam greičiui pasiekti. Trys atkarpos, kuriose greitis buvo ribojamas iki 50 km/val., buvo specialiai parinktos vietose prieš įkalnes, o viena stabdymo ir manevravimo ankštoje erdvėje zona suformuota nusileidus nuo stačios nuokalnės. Dar vienoje sąlyginai neilgoje atkarpoje buvo privalu įsibėgėti bent iki 65 km/val. bei vieną kartą išsukti iš pagrindinės trasos į vadinamąją „Joker“ aikštelę. Šiai užduočiai dalyviai turėjo suplanuoti iki 30 sekundžių papildomo laiko ir neviršyti 15 minučių trims trasos ratams įveikti.

Kiekvieno vairuotojo degalų sąnaudos buvo matuojamos naudojant telemetrinę sistemą „Dynafleet“, automatiškai siunčiančią duomenis šimtųjų litro tikslumu į „Volvo“ serverį. Visi finalo dalyviai pusfinaliuose varžėsi identiškais „Euro 6“ klasės „Volvo FH 500“ vilkikais, o keturi geriausi finalo dalyviai sėdo prie to paties „Volvo FH 460“ vairo.

Pirmajame pusfinalyje geriausius rezultatus pademonstravo „Gran Taralrud“ vairuotojas Vadimas Jevgrafovas, finišą pasiekęs per 14 min. 57 sek. ir sunaudojęs 4,36 l degalų bei „LMH Baltic“ atstovas Linas Savukynas (4,41 l, 14 min. 55 sek.). Iš antrojo pusfinalio į finalą iškopė Mindaugas Tumas iš „Finėjo“, trasą įveikęs per 14 min. 46 sek. su 4,45 l dyzelino ir Tadas Deringis iš „Gran Taralrud“, kuris įveikdamas trasą per 14 min. 4 sek. sunaudojo 4,61 l degalų.

Finaliniame važiavime geriausius taupaus vairavimo įgūdžius pademonstravo UAB „Finėjas“ atstovas Mindaugas Tumas, finišą kirtęs su 4,57 l ir per 14 min. 57 sek. – tai jam garantavo Lietuvos čempiono titulą. Antrąją vietą iškovojo Vadimas Jevgrafovas (4,77 l ir 14 min.), o ant trečiosios nugalėtojų pakylos laiptelio kopė antras „Gran Taralrud“ vairuotojas Tadas Deringis (4,81 l ir 14 min. 18 sek.).

„Be abejonės, degalus ir technikos resursus taupyti leidžiantis vairavimo stilius yra universalus įgūdis, kad ir su kokio gamintojo sunkvežimiu dirbtum. Tačiau vis tiek yra šiek tiek specifikos, susijusios su transmisijos darbu bei variklio valdymu – reikia žinoti, kokiais atvejais kiek daugiausia galima sumažinti sūkius, kaip „aštriai“ motoras reaguoja į akceleratoriaus paspaudimą… Man šie dalykai natūraliai įdomūs, todėl kai mūsų įmonės vadovai sužinojo apie pasiekimus pernykštėse „The Drivers‘ Fuel Challenge“ varžybose, paprašė pasidalinti patirtimi su kolegomis. Dabar kur kas daugiau laiko dirbu ne gabendamas krovinius, o konsultuodamas kitus „Finėjo“ vyrus“, – pasakojo Lietuvos čempionas M. Tumas, kurio įmonės parke nėra nė vieno „Volvo“ vilkiko.

Kaip ir praėjusiose ekonomiško vairavimo varžybose, gausiausiai – net 5 iš 12 finalo dalyvių atstovavo bendrovei „Gran Taralrud“, besispecializuojančioje naftos produktų gabenime. „Mūsų vyrai kiekvieną dieną dirba taip, tarsi varžytųsi ekonomiško vairavimo varžybų finale. Įmonė jau seniai daug dėmesio skiria degalų taupymui ir rengia specialius mokymus vairuotojams,  – savo komandos pasiekimais džiaugėsi bendrovės „Gran Taralrud“ vadovė Daiva Maskoliūnienė. – Be to, važiuojant racionaliai taupomi ne tik degalai, bet ir padangos, stabdžių trinkelės, pakabos detalės, tausojama aplinka, lengviau išvengiama avarinių situacijų“.

Visi trys „The Drivers‘ Fuel Challenge“ Lietuvos nugalėtojai jau birželio 10 dieną dar kartą susikaus tarpusavyje „Baltic Sea Market“ regiono šalių finale Poznanėje. Čia geriausiai pasirodžiusiam vairuotojui bus įteikti naujo „Volvo V40“ automobilio rakteliai bei galimybė drauge su antrąją ir trečiąją vietą užėmusiais kolegomis rugsėjį siekti pasaulio čempiono titulo šių varžybų finale Švedijoje, gimtajame „Volvo Trucks“ mieste Geteborge.

VOLVO

Leave a Reply