VW Golf – vienintelis, kurio reikės

Dainius Juodelis

2015 m. Jungtinėse Amerikos Valstijose buvo parduota 17,5 mln. naujų automobilių. Tai yra geriausias rezultatas nuo 2000-ųjų. Iš viso šio kiekio net 780 354 automobiliai buvo naujos kartos „Ford“ F serijos pikapai. Atlikus paprastam amerikiečiui sunkiai įkandamus skaičiavimus, gauname, jog per valandą yra parduodami maždaug 89 automobiliai. Palyginkime – vien „Ford“ F serijos pikapų per valandą parduodama tiek, kiek per dieną visoje Lietuvoje parduodama naujų automobilių apskritai.

Kadangi JAV rinka yra milžiniška, tokie skaičiai tikrai nestebina, o šiais metais prognozuojamas dar didesnis augimas. Naujų automobilių pardavimą JAV skatina palankios ekonominės sąlygos, pigios paskolos ir benzino kainos, kurios prilygsta geriamo vandens kainoms Lietuvoje. Tačiau svarbiausia tai, jog amerikietiški automobiliai patys savaime yra pigūs. Pigūs todėl, kad amerikiečiai nuo senų laikų yra pratę turėti automobilį.

DSC_0249

Prisiminus istoriją, Amerikoje „Ford T“ modelis rinkoje pasirodė po to, kai atsirado vidaus degimo variklio idėja ir automobiliai neturėjo progos išpopuliarėti kaip daiktas, prieinamas tik pasiturintiems žmonėms. Amerikoje tai buvo tiesiog įrankis vaikščiojimui alergiškiems žmonėms ar tiesiog darbinio arklio pakaitalas. Europoje masėms skirti automobiliai buvo pradėti kurti tik maždaug 1940 metais, kai pasaulį išvydo tokie modeliai kaip „Volkswagen Beetle“ ar „Citroen 2CV“. Iki to laiko Europoje pirmieji automobiliai atrodė kaip auksinės karietos ir buvo skirti dvarininkams bei pasiturintiems žmonėms, kurie savo „mechaniniu arkliu“ galėjo pasipuikuoti prieš kitus aristokratus. Būtent todėl dabartiniams europiečiams atrodo, jog automobilis yra daiktas, kuriam reikia dirbti ir taupyti, kadangi tai turi būti patvarus, ilgaamžiškas bei jaudulį keliantis pirkinys, o ne pigaus, paskubomis surinkto plastiko kratinys.

Amerikiečiai priprato prie to, kad automobilis turi būti prieinamas bet kokia kaina. Dėl to yra aukojama kokybė. Jei teko sėdėti amerikietiškame automobilyje, tai garantuoju, jog dažnam iš jūsų interjeras priminė Irako teroristų urvą. Plastikinės salono detalės pagamintos iš perdirbtų „Coca-Cola“ butelių bei suvirškintų „Big Mac‘ų“, kurios savo kokybe primena rūkomąjį popierių. Kėbulo detalės pagamintos iš išlydytų ketaus vonių ir yra tokios plonos, kad pro jas prieblandoje galima skaityti knygą. 18 litrų darbinio tūrio V8 variklis pasiekia tiek galios, kiek eilinis europietis tikisi iš japoniškos sulčiaspaudės, o pakabos konstrukcijoje vis dar neretai yra sutinkamos lingės, kurių europiečiai yra atsisakę maždaug XIV amžiuje. Europiečiai jau nuo seno sugebėjo kurti kokybiškesnius automobilius, net jei gamyklos darbuotojams lauke tekdavo šildytis prie žarijų indo, dainuojant laudies dainas.

DSC_0258

Tais pačiais 2015 metais Europoje geriausiai parduodamo automobilio titulą pelnė „Volkswagen Golf“. Vien 2015 metų gruodžio mėnesį Europoje jų buvo parduota 41 113 vienetų. „Golf“ yra visiška priešingybė amerikiečių geriausiai parduodamam automobiliui. Net ne automobiliui – patys amerikiečiai pikapus yra linkę vadinti sunkvežimiais. Matyt, ne veltui. Per 42 gyvavimo metus, mus jau pasiekė septintosios kartos modelis, su kurio atėjimu gamintojas į pasaulį išleido 30 milijonų vienetų. Jei sustatytume 30 milijonų „VW Golf“ vienas paskui kitą, bendras kolonos ilgis būtų toks didelis, kad jis apjuostų žemės rutulį tris kartus. „Golf“ nuo pat pirmųjų dienų buvo toks populiarus, kad neilgai trukus tapo bendrine sąvoka, kai norima apibūdinti vidutinio dydžio šeimyninį hečbeką. Įdomus faktas, jog 2013 m. „Golf“ pelnė Japonijos metų automobilio titulą, o tai buvo pirmas kartas, kai šį titulą pelnė europietiškas automobilis. Esu vairavęs visų iki šiol gamintų kartų modelius, taigi atėjo laikas ir pačiam naujausiam.

DSC_0245

Iš tikro nieko ypatingai naujo čia nepamatysite. Išoriškai mažai kuo pasikeitęs nuo pastarojo modelio, „Golf“ įrodo, jog pasiekti sėkmei nebūtina iš naujo kurti naują dizainą, taip rizikuojant prarasti pirkėjų pasitikėjimą bei užtarnautą pripažinimą. Vietoje to, kad gamintojas kiekvieną kartą perkurtų viską iš naujo, tiesiog po truputį tobulina tai, kas yra pelnytai pripažinta. Nekaltinkite gamintojo už fantazijos trūkumą, juk 30 milijonų parduotų modelių kalba patys už save. „Volkswagen“ rinkoje yra jau pakankamai ilgai, kad drįstų ekperimentuoti su dizainu bei taip ieškoti kelio į klientų širdis. Savęs ieškojimą palikime dar besivystantiems gamintojams.

Nepaisant panašumų su pastaruoju modeliu, septintos kartos „Golf“ yra visiškai naujas. Nerasite nei vienos dalies, kuri būtų pasiskolinta iš senojo modelio. Dabar jis yra pastebimai žemesnis, šiek tiek platesnis ir turintis griežtesnes proporcijas. Beje, tai didžiausias „Golf“ iš visų iki šiol gamintų modelių. Po 42 gyvenimo metų, jis išplatėjo 20 centimetrų ir pailgėjo daugiau nei pusmetriu, jei lygintume su pirmąja karta. Po tiek metų bendro gyvenimo kartu panašiomis proporcijomis galės pasigirti ir jūsų žmona. Bandytas modelis papildomai buvo papuoštas „R-Line“ apdaila, kuri suteikia agresyvaus bei pikto sportininko įspūdį. Septintosios kartos „Golf“ yra pagamintas naudojantis labai pažangia, lanksčia ir plačiai išvystyta „MQB“ platforma, kuri yra skirta gaminti „Volkswagen“ gupės vidutinio dydžio automobiliams, turintiems priekinius arba visus varančius ratus bei priekyje skersai įmontuotą variklį. Tai reiškia, kad techniškai šis „Golf“ yra giminingas tokiems modeliams kaip „Audi TT“, naujausios kartos „VW Passat“ bei dar tūkstančiui kitų modelių.

DSC_0259

Įkėlus koją į vidų, jūsų taip pat nepasitiks kažkas revoliucingo. Dabartiniame modelyje dėl naujosios platformos vietos yra daugiau nei anksčiau, o sėdėsena tapo kiek žemesnė. Keturi suaugę žmonės įsitaisys tikrai komfortiškai. „Golf“ interjeras buvo tobulintas metų metus, taigi naujausias modelis kol kas yra labiausiai vykęs. Skirtingai nei anksčiau, priekinė konsolė dabar yra suprojektuota tarnauti išskirtinai vairuotojui. Visi pagrindiniai prietaisai yra išraiškingai apibrėžti bei šiek tiek pasukti į vairuotojo pusę. Dėl to viskas yra labai patogiai pasiekiama, visiškai nesiblaškant į šalis. Prietaisų išdėliojimas viduje labai aiškus, o naudotis įranga yra labai paprasta ir tai galima daryti intuityviai. Štai čia gamintojas ir pateisina savo pastangas ne kurti viską iš naujo, o tiesiog tobulinti tai, kas yra jau pasiteisinę. O tai ypač jaučiama su interjero apdailos medžiagomis. Viskas, ką paliesite rankomis, yra pagaminta kokybiškai bei patvariai, skirtingai nei kai kurių konkurentų, kur plastiko dažai nusitrina kaip momentinės loterijos bilietėlis. Abejoju, ar bent vienas konkurentas gali pasigirti tokiu dėmesiu surinkimo kokybei.

DSC_0252

Už kokybę, aišku, reikia mokėti. Bazinio modelio kaina prasideda nuo 16 400 eurų, o  bandytas modelis kainuoja vos daugiau nei 25 000 eurų. Taip, tai nėra mažai, tačiau jame rasite absoliučiai viską, ko tik gali prireikti kasdieniniam naudojimui: centrinėje konsolėje esantis multifunkcinis ekranas, nuolatinio greičio palaikymo sistema, „Start/Stop“ sistema, lietaus jutiklis, šildomos sėdynės, oro kondicionierius su elektronine klimato kontrolės sistema ir dar maždaug milijonas kitų smulkmenų, kurios palengvina jūsų kasdienybę. Taip pat rasite daugybę saugumo įrangos, nes šis svarbus aspektas tapo vienu iš didžiausių gamintojo prioritetų. Net standartiškai yra montuojama speciali įranga, kuri fiksuoja, kai yra įvykdomas incidentas bei esant kritinei situacijai papildomai padeda automobilį sustabdyti už jus, tokiu būdu  nepadarant dar didesnės žalos. Dalykai, kuriuos anksčiau galėjome matyti tik „Mercedes“ S klasėje, jau sėkmingai yra įžengę į šeimyninių hečbekų segmentą.

Šio modelio priekinius ratus suka 125 arklio galių bei 200 niutonmetrų sukimo momentą turintis benzininis variklis su turbina, kuris nuo 0 iki 100 km/h priverčia greitėti per 9 sekundes. Taip pat šis modelis turi 7 pavarų automatinę „DSG“ dėžę, veikiančią tikrai nuostabiai. Pavaros perjungiamos visiškai nejuntamai, nesvarbu ar greitėsite, ar lėtėsite. Sportiškai leidžia pasijausti ir mechaninė pavarų perjungimo galimybė, kai svirtį nustatę ties riba S, galite patys jungti pavaras. Sportiškumas ir 125 arklio galios yra visiškai priešingos ir nieko bendro neturinčios sąvokos, todėl tikiu, kad kasdieniniame vairavime mechaninis režimas nelabai bus naudojamas. Variklis nors ir nėra galingas, tačiau galios trūkumu negalėjau pasiskųsti. Situaciją gelbsti pakankamai didelis sukimo momentas, pasiekiamas jau nuo 1400 sūkių per minutę. Taigi, norint važiuoti stabiliu miesto režimu, variklio nereikės kankinti bei spausti kiekvieną jo „arkliuką“. Variklis taip pat yra pakankamai ekonomiškas. Tikrai nesu ekonomiško vairavimo šalininkas, tačiau net su mano švinine dešine koja mieste sugebėjau tilpti į 8 l/100 km vidurkį. Eilinis pirkėjas tikriausiai rinksis dyzelinį variantą, tačiau prieš perkant siūlyčiau gerai pagalvoti, nes šiandien benzininiai varikliai yra ne ką mažiau ekonomiški, pigesni ir juos tiesiog maloniau vairuoti.

DSC_0247

Dalykas, kuris iš tikro mane sužavėjo, tai automobilio elgsena posūkiuose. Iš tiesų, tikėjausi pakankamai nejautraus valdymo bei sintetinio pojūčio tarp vairo ir ratų. Kaip aš klydau! Automobilio svorio centras yra pastebimai sumažėjęs, dėl to jis nesiūbuoja posūkiuose, grėsmingai bandydamas jus nusinešti į griovį. Pakaba tiesiog sugeria, izoliuoja visus nelygumus ir leidžia sklęsti nuostabiai klaikiais lietuviškais keliais. Važiavimas yra pakankamai elastingas, nes daug grįžtamjojo ryšio gaunama iš pakabos – ji puikiai leidža jausti sukibimo ribas. Paprasčiau tariant, automobilis važiuoja komfortiškai, tačiau leidžia suprasti tai, ką daro visi keturi ratai. Vairuoti šiek tiek agresyviau yra taip pat lengva, kaip ir važiuoti lėtai. Bėda ta, kad mėgstantiems agresyvesnį vairavimo stilių, pritrūks sėdynių geresnio šoninio prilaikymo. Taigi, jei norite jaustis labiau „įaugęs“ į automobilį, iš galimo papildomų pasirinkimų sąrašo užsisakykite sportiškesnes sėdynes. Taip pat automobilis turi puikius stabdžius. Pedalo eiga labai proporcinga, o visa stabdžių sistema veikia išties efektyviai, leidžia automobiliui stoti greitai, tačiau nesistengiant jūsų veido kontūrų palikti ant priekinio stiklo. Vairuojant jaučiamas lengvumo jausmas – jei lygintume su pastaruoju modeliu, naujasis „Golf“ atsikratė papildomų 100 kilogramų, dėl to automobilis tiesiog skirieja posūkiuose. Verta nepamiršti, jog mažesnis svoris padeda sutaupyti šiek tiek degalų. Vėlgi reikia dėkoti naujajai gamybos platformai, dėl kurios automobilis padidėjo, tačiau sugebėjo numesti išties nemažai svorio. Su jūsų žmona, aišku, to nepavyks padaryti.

DSC_0243

Pačioje pradžioje visiškai ne be reikalo paminėjau Jungines Valstijas bei jų automobilių rinką. Geriausiai jų parduodamas automobilis yra vadinamas sunkvežimiu, kurio bagažinėje galima vežtis mažesnį automobilį arba visus 12 savo sesers gimdytų vaikų. Jis nėra išvaizdus, nėra ekonomiškas ir netgi ėra labai puikiai surinktas. Galbūt jis ir buvo tobulintas nuo pat pirmosios kartos, kai pasirodė 1948 metais, tačiau jei tokiais tempais žmonija tobulėtų technikos pasiekimais, mes vis dar gyventume iš medžių šakų surinktose pašiūrėse bei pasitelkę ietis medžiotume šernus. Tačiau europiečiai savo geriausiai parduodamu automobiliu gali didžiuotis. Jis konservatyviai išvaizdus, nuostabiai surinktas ir praktiškas automobilis, kuris sugeba fantastiškai važiuoti. Jį reikia parodyti amerikiečiams, kad jie suprastų, koks privalo būti kasdien naudojamas automobilis.

Leave a Reply