Vežėjai baiminasi, kad vilkikai Rusijos pasienyje įstrigo mėnesiui

Lietuvos vežėjai baiminasi, kad pasienyje su Rusija vilkikai gali laukti nuo kelių savaičių iki mėnesio. Pasak vežėjų asociacijos „Linava“ viceprezidento, patikra muitinėse toliau vyksta vangiai, praleidžiama nedaug sunkvežimių.

„Blogiausia, kad per savaitę mažas skaičius patikrintų mašinų, dabar jau jaudinamės dėl vairuotojų ir galvojame, kaip juos ištraukti, nes oro sąlygos tikrai nepavydėtinos. (…) Tokiais tempais gali būti, kad kol praleis vilkikus, gali užtrukti keletą savaičių ar net mėnesį“, – BNS teigė Julius Misiūnas, kuris vadovauja logistikos bendrovei „Ignolita“.

Jis teigė kol kas negalįs pateikti konkrečių skaičių, kiek vilkikų yra įstrigę, tačiau spėjo, kad jų gali būti per šimtą: „Kitą antradienį arba trečiadienį organizuojame išvažiavimą prie sienos, tuomet turėsime konkretesnius duomenis“.

Anot jo, Rusijos muitininkai vairuotojams neteikia jokios informacijos. Oficialios informacijos vežėjai taip pat vis dar negavo.

Į Rusiją nuolat važiuoja apie 8,5 tūkst. lietuviškų vilkikų. Pasak vežėjų, didžioji dalis jų šiuo metu yra Lietuvoje arba gabena krovinius į Baltarusiją, nes klientai atsisako jų paslaugų.

Dėl sugriežtintos Lietuvos vežėjų patikros Latvijos-Rusijos pasienyje šią savaitę nusidriekė daugiau nei 300 vilkikų eilės.

Europos Komisija jau informuota apie Rusijos taikomus ribojimus Lietuvos vežėjams – Briuselis laukia papildomos informacijos, kad galėtų įvertinti problemos mastą.

Rusijos muitinės vadovas antradienį pranešė, kad nuodugniai tikrinti lietuviškus krovinius padėta, nes Europos Sąjungos šalys į Rusiją per Lietuvą esą gabena „embargo“ produkciją, kuri yra su padirbtais sertifikatais. O dar anksčiau Rusijos muitininkai neoficialiai teigė, kad sutriko informacinės sistemos.

Vilkikų ir lengvųjų automobilių iš Lietuvos įvažiavimą Rusija pradėjo riboti praėjusios savaitės pabaigoje.

Šaltinis: lrt.lt

  • kam tarnauja Rusijoje registruoto transporto šeimininkai?

    Be abejonės Rusijoje registravę transportą vežėjai tarnauja tik savo interesams. Linavos sekretoriatui nedelsiant reikėtu atlikti apklausą tarp asociacijos vežėjų ir surinkti medžiagą koks skaičius ir kokios konkrečiai įmonės jau yra perregistravusios mašinas į Rusijos federaciją.
    Ši informacija domina asociacijos eilinius vežėjus. Koks tokių įmonių moralinis veidas, jeigu jų šeimininkams visiškai nerūpi arba nėra jokio intereso prisidėti prie Linavos visos bendruomenės reikalų ir problemų sprendimų. Todėl Linavos prezidiumui reikėtų įpareigoti poną V. Adomaitį kuo greičiau surinkti duomenis apie tokias įmones.
    Jeigu kurios nors įmonės atstovai piktybiškai atsisakytu pateikti informaciją apie transporto įregistravimą Rusijoje arba apie tai pateiktu neteisingą informaciją, tokioms neatsakingoms įmonėms būtina sustabdyti viršgarantinio fondo išmokėjimą. Į viršgarantinį fondą tokios įmonės galėtų pretenduoti tik tuo atveju, kai pateiktu apie save pilną informaciją.
    Kitu atveju visą atsakomybę turėtų prisiimti Linavos Sekretoriatas ir asociacijos prezidiumo sudarytos viršgarantinio fondo grąžinimo vežėjams darbo grupės nariai.
    Linavos vežėjai norėtų turėti pilną aiškumą apie savo kolegas kurie laisvanoriškai susibūrė į asociaciją ir pirmoje eilėje privalo tarnauti bendriems viso kolektyvo interesams. Tokios įmonės už kiekvieną registruotą transporto priemonę Rusijoje turėtų tam tikrus mokėsčius susimokėti ir Lietuvoje. Kitu atveju galima būtų susidomėti tokių įmonių vadovų reputacijos patikimumu. Juk niekam nesinorėtų jaustis išnaudojamais ir toliau mokėti už savo kolegų su rusiška registracija nesąžiningumą, kurie niekaip neprisideda prie Lietuvos kelių priežiūros.

    Jau labia seniai reikėjo atkreipti dėmesį į tokią išskirtinę padėtį kai kurių asociacijai Linava priklausančių įmonių. Su tuo toliau negalima taikstytis.

  • "Linavoje" reikia skaidrumo

    Jau tikrai pribrendo laikas „Linavoje” įvesti tvarką dėl savo vežėjų kurie tikėtina savanaudiškais tikslais registruodami transportą Rusijoje nemoka Lietuvoje mokesčių. Jų sunkiasvoris transportas važinėja po Lietuvą ir taip gadina kelius. Prie kelių remonto prisideda tik lietuvišką registraciją turintys vilkikai bei puspriekabės, kadangi praeidami technines apžiūras susimoka kelių mokestį.
    Todėl asociacijos „Linava” sekretoriatas, dėl Rusijoje registruoto transporto išryškinimo privalo paruošti anketas ir jas išsiuntinėti savo 968 nariams.
    Pav. joje turėtų būti sekantys klausimai: 1)Ar Jūsų įmonė yra registravusi transporto priemones Rusijoje?
    2) Jei taip tai kiek transporto priemonių yra registruota?
    3)Kiek tame tarpe vilkikų, puspriekabių ar kitų priemonių?
    Galiausiai „Linavoje” viskas turi būti skaidru, kad vežėjai galėtų pasitikėti vieni kitais.
    Be abejonės Rusijoje registruotų transporto priemonių šeimininkai turėtų prisidėti ir prie Lietuvos kelių geros būklės išlaikymo. Dabar tik naudojasi jais Lietuvos vežėjų sąskaita, o mokesčiai nuplaukia į Rusiją.
    Juk taip neturėtų būti.
    Kol geriau gyvenome, gal todėl į tai nekreipėme dėmesio.

  • Reikia atsakyti tuo pačiu.

    Vienigai turime reikalauti iš valdžios, kad nė vienas automobilis su RUS registracija neįvažiuotų i Lietuvą be patikrinimo. Kiek iš mūsų gali tyčiotis?? Ar nors kartą iš Lietuvos valstybinių institucijų buvo adekvatus reagavimas į RUS patyčias?? Štai skaitome , į Kaliningradą neįvažiavo nė vienas automobilis su LT registracija, o su RUS numeriais pravažiavo 260. Tai ar čia nepasityčiojimas po velnių??? Tai kodėl RUS automobiliai važiuoja o mūsų į RUS negali??

  • ar negalimi užslėpti susitarimai?

    Labai sunku suprasti, kadėl asociacija „Linava” neturi statistikos kiek įmonių ir kokios turi registruotų vilkikų Rusijoje.
    Kas galėtų paneigti, kad tokios didelės įmonės (čia jau paminėtos Girteka, Vlantana, Transimeksa ir kitos) gali daryti neigiamą poveikį vežėjams turintiems tik Lietuvoje registruotą transportą. Taip dirbdamos šios įmonės Lietuvoje palieka tik šiukšles, o pinigai patenka į Rusijos biudžetą. Tokiu būdu musų pašonėje pastoviai tiksi uždelsto veikimo bombos.
    Turėdami pranašumą šių įmonių vadovai galimai nėra suinteresuoti, kad kuo greičiau baigtusi Rusijos blokada, kurios metu stabdomas transportas su lietuviškais numeriais. Gal kas turi kokių pastebėjimų apie tokių įmonių nelabai draugiškus veiksmus asociacijos „Linava” vežėjų bendruomenės atžvilgiu. Ar gali būti tokie atsitiktiniai sutapimai, kad kelis metus iš eilės iš Rusijos pusės vykdomos tokios žiaurios akcijos tik metų pabaigoje kai eiliniai vežėjai galėtų uždirbti didžiausius pelnus. Galimai taip daroma todėl, kad paskutiniai metais sumažėjus Rusijos piliečių perkamai galiai, dėl per didelio transpo priemonių kiekio, pasidarė nežmoniška konkurencija tarp Lietuvos vežėjų.
    Ar čia negalėtų būti ir gudriai paslėptų slaptų susitarimų. Tikėtina, kad negalima atmesti ir tokio varianto.

Leave a Reply