Ultimate magazine theme for WordPress.

TimoCom transporto barometro ketvirto ketvirčio rezultatai kur kas silpnesni

167

www.vezejugidas.lt

 

 Nors paskutinis ketvirtis buvo užbaigtas su kylančiais rezultatais, iki metų vidurio TimoCom transporto barometro parodymai krito. Tarp antro ir ketvirto ketvirčių, krovinių pasiūla visomis kryptimis Europoje nusmuko 14 punktų ir šiuo metu siekia 53 procentus. Būtent todėl, paskutinį ketvirtį TimoCom transporto barometras pasiekė žemiausią krovinių perteklių, per dviejų metų laikotarpį.

Ketvirto ketvirčio pradžioje, Europos transporto pramonė sugebėjo išlaikyti pagreitį, kurį įgijo ankstesniais mėnesiais. Nors rugsėjis baigėsi krovinių ir transporto santykiu 59:41, spalio mėnesį krovinių pasiūla truputį padidėjo ir buvo 60:40. Tai atitinka pernykštį to paties mėnesio krovinių – transporto priemonių santykį. Vis dėlto, transporto įmonės gerai padarė, kad neatsipalaidavo šiuo patogiu, krovinių pertekliaus metu. „Pastarųjų mėnesių suvestinės rodo, kokia nenuosekli ekonomika buvo šiais metais. Rugsėjo ir spalio mėnesiais, transporto rinka buvo aukštumose ir TimoCom transporto barometre buvo akivaizdžiai matyti, kad daugelis krovinių užsistovėjo. O du paskutiniai metų mėnesiai parodė visai kitą vaizdą. Neskaitant to, kad pirmą kartą istorijoje Vokietijos eksportas pasieks naują rekordą, siekiantį vieną trilijoną eurų“, pranešė TimoCom Vyriausiasis Atstovas apie pasikeitimus vykstančius transporto rinkoje.

Lapkritį krovinių pasiūla, krovininio transporto rinkoje, jau buvo ženkliai nusmukusi. Mėnesio pabaigoje krovinių ir transporto santykis buvo tik 48:52 – o tai reiškia, jog pirmą kartą per dviejų metų laikotarpį, transporto pasiūlymų buvo daugiau nei krovinių pasiūlymų. Gruodžio pirmoje pusėje krovinių pasiūla dar labiau nukrito. TimoCom transporto barometro santykis buvo 44:56. Kadangi vėliau krovinių ir transporto santykis šiek tiek pakilo ir tapo netgi teigiamas (51:49), tačiau nedidelis pakilimas tarp krovinių pasiūlymų nebuvo pakankamai žymus, kad įtakotų viso ketvirčio rezultatus.

Marcel Frings išvada yra taip pat nerami: „Yra gan sudėtinga įvertinti praėjusius metus, o dar sunkiau yra numatyti ko gali tikėtis transportas 2012-aisiais. Norint atsakyti į šį klausimą reiktų gauti atsakymus į keletą papildomų klausimų, kaip kad:  ar tik 2011 metų pabaigos balansas nebus ateinančius metus pranašaujantis rodiklis, ar sumažėję krovinių srautai rodo, jog 2012 bus sunkūs metai? Kaip pasirengusi sunkumams yra euro zona? Kas nutiks su susilpnėjusiomis valstybėmis? Yra daug dar neatsakytų klausimų, kurių atsakymai galėtų sukelti įvairius svyravimus TimoCom transporto barometre. Šiuo metu mes manome, kad kitais metais transporto apimtys šiek tiek turėtų ūgtelti, tuo tarpu augimo tempai bus ženkliai mažesni. Todėl mes tikimės, kad per pirmuosius du ketvirčius bent šiek tiek padidės krovinių pervežimo kainos.“

Leave A Reply

Your email address will not be published.