Redakcijos žodis. Nuomonė: kuo „Linava“ panaši į Maldyvus?

www.vezejugidas.lt 

Savaitgalį, pačiame „Kino pavasario“ įkarštyje, „Skalvijos“ kino teatre, žiūrėjau filmą „Salos prezidentas“ – apie Maldyvų prezidento Mahomedo Našydo kovas už demokratiją ir CO2 emisijos mažinimą tam, kad vandenynas, esant sparčiam klimato atšilimui, nepalaidotų Maldyvų salų po vandeniu. Žiūrėdama filmą, įžvelgiau paralelių su Lietuvos vežėjų asociacija „Linava“ (žvelgdama į ją iš mažos vežėjų „valstybės“ perspektyvos).

Maldyvai vienija apie du šimtus salų Indijos vandenyne. 30 m. šalį valdė prezidentas Maumunas Abdul Gajunas, vadovavęsis diktatūros principais. Penkis kartus, įbauginęs žmones griežtomis sankcijomis, buvo išrinktas kone vienbalsiai.

Ilgą laiką Maldyvuose nė kalbos nebuvo apie opoziciją, nes bet koks kitokios politinės pakraipos žodis ar gestas kaip mat būdavo užgniaužiamas represijomis – esant tokiai situacijai šalyje gauti reikiamą balsų skaičių – vieni juokai.

Panašiai ilgą laiką vyko ir „Linavoje“ – gauti balsą nereikėjo itin didelių pastangų (kol buvo galima perduoti savo įgaliojimą bet kam). Tas pats galiojo ir prezidiumo posėdžiuose – daugybę metų retas kuris išdrįsdavo turėti savo nuomonę aptariamu klausimu – vieningai ranka pakildavo taip, kaip „reikia“.

Nusikelkime į Maldyvus vėl. 1990 m. opozicijos lyderis Mahomedas Našydas pradėjo leisti leidinį „Sangu“, kuriame kritikavo šalį valdančio diktatoriaus M. A. Gajuno režimą. Už šiuos veiksmus buvo suimtas ir įkalintas 18 mėnesių, vėliau paleistas, bet netrukus vėl suimtas už rašinius, nepalankius tuometinei vadovybei. Bėgdamas nuo represijų ir negalėdamas savo šalyje įgyvendinti turimų idėjų, apsigyveno Šri Lankoje, kur įkūrė Maldyvų demokratų partiją. Po metų gavo prieglobstį Jungtinėje Karalystėje.

2005 m. grįžo į Maldyvus ir, turėdamas pasekėjų, nuolat rengė taikias demonstracijas, ragino žmones jungtis. Matydamas, kad turi nemenką palaikymą, 2008 m. surengė pirmuosius šalyje demokratinius rinkimus ir juos laimėjo.

Kova už demokratiją po dešimtmečio rankų kilnojimo taip, kaip „reikia“, įvyko ir „Linavoje“. 2011 m. spalį, pirmą kartą asociacijos istorijoje, buvo surengti rinkimai be įgaliojimų. Daugelis vežėjų tokius rinkimus laiko pirmaisiais demokratiniais asociacijos istorijoje.

Nemėgstu žodžio opozicija ten, kur turi būti dirbama bendram labui, bet esant dabartinei situacijai „Linavoje“ (vykstant teisminiams ginčams, esant komplikuotai finansinei padėčiai), noromis nenoromis tuos, kurie kasdien kovoja dėl finansinio aiškumo ir informacijos viešumo, imi ir pavadini opozicija.

Net esant diktatūriniam režimui (kaip neperseniausiai Maldyvuose), opozicija gali daug – ką jau kalbėti apie demokratines sąlygas, laisvą rinką ir globalų verslą.

M. Našydas Maldyvams ir visam pasauliui atnešė žinią – „jei nieko nedarysime, Maldyvai greičiau nei po šimto metų atsidurs po vandeniu“.

Su tokia pačia veiklia žinia kasdien į asociacijos vadovybę kreipiasi vežėjų labui nusiteikę dirbti prezidiumo, revizijos komisijos nariai ir kiti transporto rinkos specialistai: „Jei nekontroliuosime finansinių srautų, asociacija prieis liepto galą“.

Filmas kine su liūdna pabaiga: klimato atšilimas ir toliau vyksta, sumažinti CO2 emisiją sekasi sunkiai.  „Filmas“ realybėje: Maldyvų prezidentas M. Našydas dėl kariuomenės ir policijos pareigūnų grasinimų vasario 7 d. atsistatydino.

„Linavos“ „filmas“, tikėtina, bus kur kas linkmesnis, juk praėjusią savaitę vykusiame išplėstiniame Biudžeto ir finansų komiteto posėdyje vyko konstruktyvios diskusijos, nepaisant to, kad auditui iki šiol nepateikta per 80 dokumentų.

Jei turėsite laiko, būtinai pažiūrėkite filmą „Salos prezidentas“. Kaip matote – sukelia minčių.

Gražaus pirmadienio ir produktyvios savaitės!

Pagarbiai

vezejugidas.lt vyriausioji redaktorė

Žydrė Dargužytė

  • Gerbiamam „susirūpinęs”,

    „…Jeigu „zmogus“ pasidometu, pvz. rinkimais Pramonininku kongederacijoje, suzinotu, kad, kaip sake vienas ju vadovu – jiems net i galva neateina mintis dalinti igaliojimus…Kongresas – sventas reikalas, ir jeigu gali taip pats atstovauji imone, o jeigu ne – deleguoji kuri nors is imones vadovu/darbuotoju, bet jokiu budu ne 3-ia sali. Apie tai, kas atstovaus imone informacija Pramoninku suvaziavimo organizatoriai gauna bet pries savaite iki renginio….” – sutinku su Jumis ta apimtimi, kad verta pasidomėti man kaip vyksta rinkimai LR Pramonininkų konfederacijoje, tačiau, manau, Jums taip pat verta pasidomėti kaip vyksta rinkimai šimtuose kitų (ypač smulkiųjų įmonių) asociacijų, tam kad galima būtų daryti kategoriškas vienareikšmes išvadas.

    Ar domėjotės šimtų kitų, ypač smulkiausių asociacijų rinkimais, kur vienas narys sau pats yra įmonės vadovas, pardavėjas, vairuotojas, buhalteris, sandėlininkas ir naktinis sargas…ir dar teigiate, turi savo asociacijos rinkimuose tik pats dalyvauti ir negali kitą asmenį ar kitą įmonę, žmoną ar uošvę (jei jis pats ir yra tas tik vienas asmuo savo įmonėje) įgalioti atstovauti jo interesus? Nesiklaidinkite ir neklaidinkite kitų, siauriai pateikdami išskirtinai itin stambios gerbiamos LR Pramonininkų konfederacijos pavyzdį, žiūrėkite kur kas plačiau, tuomet išvysite daugiau.

    Kitas klausimas – o ar klausėte LR Pramonininkų konfederacijos paprastų narių – ar tikrai visi jie nori, prireikus, negalėti (kaip kad dabar nebegali) įgalioti kitą asmenį, įmonę atstovauti jų interesus, jei pvz., nepasitiki savo, kad ir stambios įmonės darbuotojais, tai ar negali tokios įmonės vadovas, jei pats užsiėmęs ar yra išvykęs, pvz. savo žmoną arba jos įmonę įgalioti balsuoti tos pačios LR Pramoninkų konfederacijos rikiminiame ar kitokiame narių susirinkime? Pagalvokite ką sakote.

    Paskaitykite LR Civilinio kodekso nuostatas dėl įgaliojimų, LR Civilinis kodeksas galioja šioje valstybėje mums visiems ir, nemanau, kad teisėta yra LR Asociacijų įstatyme apeiti LR Civilinio kodekso nuostatas dėl įgaliojimų konkrečiai. Kreipiuosi čia, jei skaito, į „Linavos” vadovybę imtis žingsnių atstatyti teisingumą dėl įgaliojimų naudojimo įteisinimo LR Asociacijų įstatyme. Pasisakau už demokratiją – o kaip Jūs, gerbiamas „susirūpinęs”? Ar Jums gerbiamas „susirūpinęs”, kaip ir kitiems „skaidruoliams” negalioja LR Civilinio kodeksas? Manau, „Linava” turi atstatyti įgaliojimų naudojimo galimybes balsavimo metu ir kitais atvejais LR Asociacijų įstatyme, tai būtų teisinga visų kitų asociacijų atžvilgiu.

    Beje, ar nepamenate, kad patys „skaidruoliai” pritrenkiama „Linavos” narių balsų dauguma pralaimėjo „Linavos” Prezidento rinkimuose bei nelaimėjo daugumo Prezidiume ir be…įgaliojimų, Jūsų nepagarbiai vadinamų „vėduoklėmis”? Taigi, kad ir „suveikėte” įgaliojimų panaikinimą LR Asociacijų įstatyme, vežėjų neįtikinote savo „skaidrumu” ir vežėjai išreiškė savo valią aiškai ir nepalankiai Jums…nenaudodami įgaliojimų.

    „…Visa tai privede asociacija prie tokios gilios finansines duobes, o grupele BEPROCENTININKU (iskaitant ir iki siol tebedirbancius) apiplese visus ir kieviena vezeja, ir toliau, kaip rodo ivykiai, atkakliai siekia apiplesineti…” – šiuo klausimu paskaitykite „vienasmenio valdymo organo” atliktus „žygdarbius”, kuris atkakliai kovojo su Prezidentu ir net Prezidiumo nariais galimai, manipuliavo Prezidiumo nariais, apie tai aiškiai pasisakyta šiandien vykstančiamew Klaipėdos regioniniame susirinkime – tai rašo gerbiamas „Vežėjų gidas”, jei manimi nepasitikite – skaitykite ką išdarinėjo, pasirašinėjo, skolas beprocentines išdavinėjo ir t.t. tuometinis Generalinis sekretorius – „Linavos” „vienasmenis valdymo organas” , o ne Prezidentas.

    P.S., o man garbė pasiginčyti, kai reikia, su gerbiamu „susirūpinęs”, gerbiu oponuojančių išsakomas nuomones, nesvarbu, kad kartais ir nelabai gražiai asmeniškai ką išsako mano pusėn, esu kantrus.
    Gyvenkime draugiškai.

  • Susirūpinęs

    Jeigu „zmogus” pasidometu, pvz. rinkimais Pramonininku kongederacijoje, suzinotu, kad, kaip sake vienas ju vadovu – jiems net i galva neateina mintis dalinti igaliojimus.

    Kongresas – sventas reikalas, ir jeigu gali taip pats atstovauji imone, o jeigu ne – deleguoji kuri nors is imones vadovu/darbuotoju, bet jokiu budu ne 3-ia sali. Apie tai, kas atstovaus imone informacija Pramoninku suvaziavimo organizatoriai gauna bet pries savaite iki renginio.

    Juk visiems akivaizdu (gal tik ne saliskam „zmogui”), kad tik gudrus manipuliavimas veduoklemis sudare salygas tarpti nepakeiciamumui=nebaudziamumui.

    Visa tai privede asociacija prie tokios gilios finansines duobes, o grupele BEPROCENTININKU (iskaitant ir iki siol tebedirbancius) apiplese visus ir kieviena vezeja, ir toliau, kaip rodo ivykiai, atkakliai siekia apiplesineti.

    Ir aciu tiems, kurie turejo gebejimu bei atkaklumo pasiekti, kad tokie pirmieji demokratiniai rinkimai visgi ivyktu.

    O paskutiniai rinkimai parode labai daug idomiu ir vezejams svarbiu dalyku – svarbiausia, kad susirinko DAUG kolegu, ir kad ne visi balsavo „kaip tevelis liepe” arba kaip budavo veduokliniais laikais su simtais igaliojimu.

    Sekmes visiems ir kantrybes

  • Gerbiama Žydrė straipsnyje rašo: „…2011 m. spalį, pirmą kartą asociacijos istorijoje, buvo surengti rinkimai be įgaliojimų. Daugelis vežėjų tokius rinkimus laiko pirmaisiais demokratiniais asociacijos istorijoje…” – abejoju, jog demokratijai ir įgaliojimas nepakeliui.

    Manau, atvirkščiai (jokiu būdu nekalbant tik apie vienos asociacijos – Linavos” problemas „dėl įgaliojimų”). Lietuvos Respublikos Civilinis kodeksas labai aiškiai nustato demokratišką įgaliojimų galiojimą, reikalingumą ir tvarką, kuria jie turi ir gali būti naudojami. Ar demokratiška, kad dėl vienos asociacijos vidinių problemų nukentėjo absoliučiai visos kitos asociacijos Lietuvoje, nes ir jų nariai nebegali naudoti balsuojant savo susirinkimuose įgaliojimų? Kaip tai paaiškinti galima LR Civilinio kodekso nuostatų taikymo mūsų valstybėje prasme – nepaisome LR Civilinio kodekso nuostatų ir didžiuojamės, demokratišką teisę balsuoti pagal įgaliojimą atėmę iš niekuo dėtų kitų asociacijų? Minėtas filmas turi būti įdomus, Maldyvų baisiausia problema – per mažas salų iškilimas virš jūros lygio ir beje, nuolatinė megacunamio grėsmė dėl povandeninių žemės megadrebėjimų, slenkant žemės plutos geologinėms plokštėms viena prieš kitą nuo Kurilų salų iki pat Australijos – milžiniškame regione su daugybe gyventojų pakrantėse.
    Pagarbiai.

  • Skirtumas – kad ir kaip bebutu, Maldyvuose daaug graziau nei Linavoj ar Lietuvoj. O siaip smagi, nors ir liudna, analogija.

  • Asociacijai „Linava” labiausiai reikalingas viešumas. Viešumo stoka, asociacijos vadovybei suteikė galimybę veikti pagal savo nuožiūrą ir visai nekreipti dėmesio į vežėjų nuomonę. Jie naudojosi šia situacija ir galimai sąmoningai piktnaudžiavo, iššvaistant milijonines pinigų sumas, sukauptas asociacijoje „Linava”.
    Šią padėtį reikia nedelsiant taisyti, jau regioninių susirinkimų metu.

    Vežėjus labiausiai domina finansinė asociacijos „Linava” padėtis. Apie finansus turi žinoti visi – nuo „Linava” Prezidento ir iki eilinio vežėjo.

    Todėl regioniniuose susirinkimuose, vežėjams reikia paaiškinti, ką gero nuveikė asociacijos prezidiumas, priešakyje su savo vadovu Prezidentu A. Kondrusevičiumi.

    Ar Prezidentas tinkamai vadovavo prezidiumui ir ryžtingai siūlė prezidiumo nariams, posėdžiuose susikoncentruoti ties asociacijos finansiniais klausimais?

    Prezidiumo nariai bei Prezidentas (padedamas gen. sekretoriaus) turi supažindinti vežėjus, ką konkrečiai nuveikė kiekvienas, nuo to laiko, kai (tik asociacijos tikrųjų narių) buvo išrinkti į „Linava” valdymo organus.

    Tada asociacijos „Linava” tikrieji nariai, kartu su kandidatais į tikruosius narius, galės prabalsuoti, kas tinkamai atstovauja vežėjų interesus, o kam reikėtų pasitemti arba susimąstyti ir apie …..
    Vežėjams labai reikalinga nuomonė ir kandidatų į tikruosius narius. Dabar, kai kurie į valdymo organus patekę žmonės, leidžia sau spekuliuoti, kad juos išrinko visi asociacijai „Linava” priklausantys vežėjai. Juk visiems aišku, kad tai tikras melas.

    Todėl, be regioniniuose susirinkimuose, vežėjų išreikšto pasitikėjimo, prezidiumo nariai bei Prezidentas turėtų jausti moralinį diskomfortą.

    Norėdami „Linavoje” įgyvendinti viešumą bei teisingumą, privalome pradėti skaitytis ir su savo kolegomis – kandidatais į asociacijos „Linava” tikruosius narius.

    Tikėkime, kad eiliniai vežėjai su paminėtomis užduotimis susitvarkys. Žinokime, kad kiti už mus to nepadarys.

  • ir as maciau ta filma, paziurekit, tikrai geras. o del komentaru – nesukit galvos, nesimiega – tegu raso, kuo daugiau informacijos turesim, tuo greiciau savas isvadas padarysim 😉

  • gal pailsek jau nuo komentaru,nemiga ima, ir komentarus naktimis rasai.
    Daug pinigu gauni is boso, kad nakti rasyt komentarus reikia.

  • Gėrio kaukės nepadės

    Labai graži aliuzija į matytą filmą, tačiau lietuviška realybė yra kur kas žiauresnė ir visiškai nepanaši savo spalvomis į Maldyvus.

    Didžiausias blogis yra tas, kuris gėriu apsimeta.

    O Linavos išgelbėtojais, permainų siekiančiais šiandien dedasi tikėtina labai artimi V. Kitovo, V. Gilio ir dar kelių Kauno vežėjų struktūrų žmonės. Būtent jie suformavo judėjimą, po to kai iš posto aptikus dideles trūkstamas sumas Linavoje buvo pašalintas V. Gilys. Šis judėjimas turi labai rimtų organizuotos grupės požymių, nes jos susiformavimo aplinkybės turi gilias šaknis.

    Jiems nieko nereiškia pakeisti reikiamą įstatymą Seime, nieko nereiškia ir bandyti nuversti nepalankius žmones Linavoje. Šiuo atveju kalba eina ne vien apie A. Kondrusevičių, nors jis dabar tapo taikiniu, bet ir apie bet kuriuos aukštus sekretoriato ar prezidiumo narius. Taip buvo ištisus 20 metų.

    Prezidiumo nariai ir prezidentai buvo lengvai rokiruojami.(Ypač spalvingas buvo V.Kitovo prasiskolinimas ir pašalinimas arba R.Gradausko „pervedimas” į susisiekimo ministeriją)

    Prezidiumo nariams buvo „padedama” prasiskolinti dideles sumas, įklimpti į rimtas nuodėmes, jie buvo nuolat pumpuojami gėrimais, gėrybėmis, paslaugomis. Viskas už „protingą” tam tikrų asmenų atžvilgiu elgesį ir garantuotą amžiną viešpatavimą asociacijoje valdant jos finansus.

    Vežėjai niekaip nesugebėjo suprasti, kas ir kodėl valdė tikruosius asociacijos vežėjus. Nepaklusnūs buvo baudžiami, jų verslai buvo sutrypti arba smarkiai apriboti. Čikaga buvo ne už Atlanto , o Vilniuje.

    Paklausite o kas yra bendro tarp minėtos grupės su dabartiniais permainų siekiančiais ir tais „dorais” vežėjais, kurie mielai ieško ir niekaip neranda kompromato ant pagrindinių Linavos vadovų šiandienos buhalterijoje? Jie linksniuoja tuos spačius darbelius padarytus 2010 metais, kai finansus valdė V. Gilys, bet kaltinamas kažkodėl A. Kondrusevičius arba A. Darginavičius.

    Kur prasidėjo ši košė?.

    Maždaug prieš 20 metų vežėjai kartu su Lietuva išsivadavę iš Sovietų sąjungos įkūrė Linavą. Jie buvo mažai patyrę ir atidavė jos finansų valdymą tuometinės susisiekimo ministerijos klerkams. Linavos Generaliniu sekretoriumi tapo buvęs ministerijos darbuotojas V.Gilys. Palaipsniui Linavoje jau darbavosi ne vienas buvęs šios ministerijos klerkas. Jie suformavo sekretoriato branduolį.
    Toje pat ministerijoje darbavosi gana aukštose pareigose ir toks V.Pelėda, kuris tikėtina turėjo neblogai pažinoti V. Gili ir pirmuosius vadovus Linavos.

    Sprendžiant iš to, kad V.Pelėdos įmonei Linavoje buvo patikėtas net TIR knygelių vežimas ir mokami labai geri tiems laikams pinigai (sako, kad iki 11 ts litų už reisą), santykiai buvo nepaprastai geri.

    Netrukus ėmė į kalną sparčiai kopti kai kurių dabar didžiausių transporto įmonių reikalai, jos buvo po patikimu skėčiu.Jų nuodėmės ar TIR sistemos pažeidimai Rusijoje netapo didesne kliūtimi jų darbui ir viskas tarsi vanduo nuo žąsies ėjo. Už tas nuodėmes mokėjo Linava ir ne kokius ten grąšius, o milijonus. Visa Lietuva raudonavo dėl kontrabandos skandalų, tačiau tik ne tie kas buvo įtraukti į Rusijos muitininkų juoduosius sąrašus. Tikri Maldyvai grupei savųjų.

    Tiesa, vėliau šitiems saviems, buvo ir ne mažiau įspūdingų kelionių į Dubajus, Šanchajus, Barselonas ir kitus egzotiškus pasaulio kraštus.

    Atsitiktinumai baigiasi ten kur prasideda ryšiai. Gerai panagrinėję juos rasite, kad V. Gilys ir V.Kitovas yra tikriausi kaimynai – jų namai stovi greta. J. Kuklys veikiausiai niekaip nepripažins, kad yra V.Kitovo geras pažystamas ir kadaise verslo partneris.
    Kauno vežėjai tiesiog lydėte lydėjo daugelyje kelionių V.Gilį ir kitus, leidžia kartu laisvalaikį.

    Mąstančiam vežėjui minėta grupė per 20 metų yra gerai žinoma, kaip ir jos darbo metodai.

    Vardinti tos grupės darbelius galima būtų dar ilgai, tad šis straipsnis yra tikėtina neatsitiktinai toks Maldyviškas.

Leave a Reply