„Porsche Macan“ gama plečiasi: pasirodys nauja versija su turbobenzininiu keturių cilindrų varikliu

Štutgartas. Vokietijos sportinių automobilių gamintojas „Porsche“ papildė kompaktinio visureigio „Macan“ modelių gamą nauja versija su specialiai šiam modeliui pritaikytu keturių cilindrų turbobenzininiu varikliu. Be naujojo „Macan“, „Porsche“ paskelbė atnaujinanti ir „Cayenne“ komplektaciją – į šį sportinį visureigį bus montuojama naujos kartos komunikacijos valdymo sistema „Porsche Communication Management“ (PCM).

Naujasis „Macan“ dviejų litrų turbininis variklis išvysto 185 kW / 252 AG galią 5.000-6.800 sūkių diapazone ir, kaip ir kitose „Macan“ versijose, standartiškai bus montuojamas su septynių laipsnių dvigubos sankabos PDK greičių dėže. Dėl šios įrangos naujasis modelis, nors ir turi mažiausią galią savo gamoje, bus itin sportiškas – nuo 0 iki 100 km/val. įsibėgės per 6,7 sek., o su „Sport Chrono“ paketu (užsakomu papildomai) – per 6,5 sekundės. Automobilio išvystomas didžiausias greitis – 229 km/valandą. Greta šių galios bei greičio parametrų verta paminėti ir „Macan“ efektyvumą – priklausomai nuo sumontuotų ratlankių ir padangų, „Macan“ degalų sąnaudos 100 km. tesieks 7,4-7,2 litro, rodo NEDC testai.

Sportiškas keturių cilindrų variklis su turbina

Keturių eile išdėstytų cilindrų variklis išsiskiria dinaminėmis ir ekonomiškumo ypatybėmis: jame naudojama turbina, kuri sukuria iki 2 barų siekiantį slėgį, aušinimas oro srove, tiesioginis degalų įpurškimas ir kintantis vožtuvų veikimo ciklas. „VarioCam Plus“ sistema nuolatos kontroliuoja oro įsiurbimo ir dujų išmetimo procesą bei reguliuoja išmetimo vožtuvų atidarymo lygį. Variklio generuojama 370 Nm sukimo momento jėga yra užtikrinama nuo 1600 iki 4500 sūkių diapazone, todėl tai leidžia sklandžiai atlikti greitus lenkimo manevrus.

Kaip būdinga visiems „Porsche“ modeliams, „Macan“ variklio galia tobulai konvertuojasi į modelio dinamiškumą. Tą užtikrina standartinėje įrangoje esanti keturių varančiųjų ratų važiuoklė su traukos valdymo sistema „Porsche Traction Management“, sportiška pakaba ir preciziškai tikslus vairo mechanizmas. Pneumatinė pakaba su „Porsche“ aktyvios pakabos valdymo sistema PASM, turinti savaiminio lygio palaikymo ir prošvaisos kontrolės funkciją, gali būti pasirenkama už papildomą mokestį. Naujasis „Macan“ sveria 1770 kg ir yra lengviausias „Porsche“ visureigis, tad mažas svoris suteikia modeliui dar daugiau dinamiškumo ir valdymo tikslumo.

P16_0175_Cayenne

Platus papildomos įrangos sąrašas

Sportinių automobilių gamintojo pristatytas „Macan“ nuo galingesnių savo gamos modelių skiriasi ir vizualiai. Išorėje matyti juodi šoninių langų apdailos apvadai, pro 18 colių ratlankius matomos juodos stabdžių apkabos, o automobilio gale – dvigubo išmetimo vamzdžio antgaliai, pagaminti iš šlifuoto nerūdijančio plieno. Naujasis „Macan“ pasižymės beveik identiška standartine įranga kaip ir S raide pažymėti modeliai. Pavyzdžiui, turi patogias sėdynes, kurių vidurinė dalis apmušta Alcantara oda, o vairuotojo sėdynę galima susireguliuoti keičiant net aštuonis parametrus, visus juos – elektriniu būdu. Modelyje yra naujausios kartos PCM įranga, sistema, perspėjanti apie išvažiavimą iš savo eismo juostos, ir elektroniniu būdu valdomas bagažinės dangtis. Nors „Porsche“ pristatyta naujoji „Macan“ versija rinkoje pasirodys š. m. birželį, koncerno atstovybė Lietuvoje „Prime Auto“ skelbia jau priimanti išankstinius modelio užsakymus. Jo kaina prasideda nuo 56386 Eur, įskaičiuojant PVM.

„Cayenne“ modeliuose – platesnių galimybių informacinė-pramoginė sistema

Vokietijos sportinių automobilių gamintojas vakar taip pat pranešė, kad nuo šiol į visų „Cayenne“ modelių standartinę įrangą įtrauks naująją komunikacijos sistemą „Porsche Communication Management“ (PCM). Ji išsiskiria septynių colių skersmens didelės raiškos lietimui jautriu ekranu. Inžinieriai taip pat iš naujo suprojektavo šios sistemos valdymą, tad jis tapo dar intuityvesnis ir primena įprastą išmaniojo telefono vartotojo sąsają. Į PCM lengva perduoti savo išmaniojo telefono turinį per „Bluetooth“ ryšį, USB jungtį ar SD atminties kortelę. Dar viena nauja funkcija – galimybė prijungti savo „iPhone“ telefoną per PCM ir naudoti „Apple CarPlay“.

„Cayenne“ modeliuose standartiškai bus montuojama ir nauja navigacinė sistema. Ji pasižymi didelės raiškos žemėlapiais ir, pirmą kartą, trimačiais tam tikrų regionų žemėlapiais. Vairuotojų patogumui, navigacijai nurodymus bus galima teikti balsu. Už papildomą mokestį pirkėjai gali įsigyti „Connect Plus“ modulį, kuris pateikia realaus laiko informaciją apie eismą. Dėl tikslumo papildomai dar galima naudoti internetines „Google Street View“ ir „Google Earth“ paslaugas. PCM sistema gali tarnauti ir kaip Wi-Fi ryšio stotelė. Dar viena naujovė – „Porsche Connect“ programėlė. Ji leidžia vartotojams iš savo telefono tiesiai į PCM perkelti nustatytą kelionės tikslą ir automatiškai paleisti automobilinę navigacijos sistemą. Ji taip pat leidžia vartotojui valdyti tam tikras automobilio funkcijas nuotoliniu būdu iš savo mobiliojo telefono ir gauti informacijos, pavyzdžiui, apie degalų likutį automobilyje ir pan. Ši programėlė yra „Connect Plus“ modulio dalimi. Programėlė

P16_0177_Macan

Tobulai prijungti – jau visi „Porsche“ modeliai

„Cayenne“ ir „Macan“ pradėta standartiškai diegti naujos kartos PCM pirmiausia buvo integruota į naujos laidos 911 (991 II) modelį ir tapo 911 standartinės įrangos dalimi. Šalia visų „Carrera“ modelių, naujoji informacinė-pramoginė sistema montuojama ir „Targa“, ir galingiausiose „911 Turbo“ versijose. Naująjį modulį naudos ir neseniai pristatyta 718 modelių gama. Priklausomai nuo modelio, naujoji PCM gali turėti skirtingą standartinį funkcionalumą ir papildomus paketus.

Leave a Reply