Pokyčiai logistikos rinkoje: vis dažniau logistikos paslaugos perkamos dalyvaujant konkursuose

Pokyčiai logistikos rinkoje: vis dažniau logistikos paslaugos perkamos dalyvaujant konkursuose

Tarptautinės logistikos rinkos tendencijos atskleidžia, kad jos dalyviai, naudodamiesi viešomis paslaugų pirkimo sistemomis bei tokiu būdu skelbdami konkursus, gali sumažinti transporto verslo išlaidas iki 30 proc. Atsižvelgdami į tai, kūrėjai iš Lietuvos pristatė transporto paslaugų pirkimo ir valdymo sistemą, leidžiančią nemokamai dalyvauti transporto paslaugų konkursuose, taip užtikrinant skaidrų, skaičiais, o ne emocijomis ar asmeninėmis preferencijomis grįstą bendradarbiavimo procesą.

Mintis sukurti transporto paslaugų konkursų platformą „LContract“, kurioje skelbiami tik tiesioginių klientų pasiūlymai, kilo logistikos specialistams, savo veikloje ne vienerius metus analizavusiems santykius tarp užsakovo ir kliento transporto sektoriuje. „Labai dažnai, sudarant sandorius, jei jie nėra viešai matomi, neišvengiama simpatijų ir antipatijų. Kai sprendimas priimamas vadovaujantis emocijomis ir pažintimis, tuomet finansiškai nukenčia įmonių savininkai, o kiti rinkos dalyviai praranda savo konkurencingumą“, – kalba „LContract“ projekto vadovas Gražvydas Balčas.

Klientai gali rinktis skelbti ilgalaikių paslaugų konkursus, jei turi nuolatinius krovinių srautus, ir vienkartinius – kai atsiranda poreikis netikėtai. Projekto kūrėjai pabrėžia, kad tai nėra tas pats modelis kaip dalyvavimo įprastose transporto biržose.

„Pagrindinis skirtumas tas, kad įprastai transporto biržos naudojamos „čia ir dabar“ turimam poreikiui patenkinti, t.y. rasti tinkamą vežėją ar krovinį. Kurdami naująją sistemą, neturėjome tokio tikslo, kad rinkos dalyviai ja naudotųsi kasdien. Bus tokių atvejų, kai naudosis tik kartą per metus, bet gaunamas rezultatas maksimaliai patenkins poreikius. Norime padėti klientams transporto paslaugų pirkimo procesą padaryti paprastesnį, efektyvesnį ir, žinoma, skaidresnį“, – dėsto sistemos kūrėjai.

Logistikos paslaugų pirkimas, naudojantis vienu įrankiu, tampa paprastesnis, tačiau e-platformos operatoriai akcentuoja, jog rinka dar nėra visiškai pasirengusi tokiems pokyčiams.

Anot jų, viskas priklauso nuo krovinių davėjų požiūrio. „Jei priimamas sprendimas skelbti ilgalaikių paslaugų pirkimo konkursą, vežėjai suinteresuoti dalyvauti. Vakarų šalyse toks darbo modelis labai populiarus, o Lietuvoje dar tik įgauna pagreitį, tačiau per trumpą laiką sistemoje atsirado keliasdešimt dalyvių“, – naujas darbo organizavimo kryptis brėžia „LContract“ specialistai.

„Dalyvaudami ilgalaikių paslaugų konkursuose, turime galimybę pasirašyti ilgalaikes sutartis ir užsitikrinti nuolatinį darbą. Išvengiame laiko gaišimo, nes kitu atveju tektų ieškoti krovinių atskirai kiekvienam maršrutui“, – pasakoja sėkmingą dalyvavimo transporto konkursuose patirtį turintis logistikos specialistas Gintas Romanas.

Platformos klientai skelbia konkursus, vežėjai teikia pasiūlymus, sudaromas sandoris – tokia trijų žingsnių sistema leidžia gauti geriausią paslaugos kainą bei mažinti laiko sąnaudas. Ne paslaptis, kad logistikos rinkoje derybos dėl geriausios kainos užima bene didžiausią laiko dalį.

Daugiau informacijos: http://lcontract.lt

Jūsų komentaras