Ultimate magazine theme for WordPress.

Peugeot 308 – pamirškite stereotipus

455

 

Kodėl žmonės renkasi tam tikro modelio automobilius? Vieniems kyla padus kutenanti nostalgija „Volvo“, nes vos pamačius sidabrinį apskritimą su įstrižai nukreipta alfa patino vyriškumą simbolizuojančia strėle, mintyse praskrieja malonūs prisiminimai iš vaikystės, kai tėtis veždavo visą šeimą atostogauti į pajūrį su talpiu, komfortišku, saugiu, dėžę primenančiu „850“. Kiti mieliau renkasi „Porsche“ dėl savo klasikinio, subtilaus, nesenstančio dizaino, stipriomis it vokiškas alus tradicijomis bei sugebėjimu pateikti savo pirkėjų auditorijai automobilius, kurie veiks visur ir visada, taip pat greitai bei komfortiškai nugabens jus į norimą vietą. Arba tie, kurie nuožmiai kovoja su savo amžiaus ar išvaizdos kompleksais bei taip tikisi patraukti aplinkinių, o ypač priešingos lyties, atstovių dėmesį. Nors neretai ir tos pačios. Na, yra ir tokių, kurie renkasi labai sėkmingai bankrutavusį „SAAB“ dėl automobilio užvedimo spynelės, esančios šalia pavarų perjungimo svirties. Pasirodo, šioje  žemėje yra žmonių, besivadovaujančių keistokais pasirinkimo kriterijais.

Kaip bebūtų liūdna, tačiau daugelis iš mūsų renkasi automobilį tik tam, kad jis nugabentų iš taško A į tašką B, retkarčiais nuklystant į tašką G. Daugeliui iš mūsų automobilis tėra tik bedvasė, pusantros tonos sverianti metalo, gumos, plastiko, stiklo ir laidų krūva, turinti charizmos tiek pat kiek mokesčių inspektorius. Tik nedaugelis žmonių tvirtai tiki, jog automobiliai yra jausmingos bei gyvos būtybės, su kuriomis galima kurti tvirtus bei ilgalaikius santykius. Juk dažnas automobilis turi savų silpnybių bei trūkumų, taip pat ir širdį glostančių gerų bruožų, dėl kurių jie yra savaip įdomūs ir unikalūs. O tai – bene pačios žmogiškiausios savybės, dėl kurių automobiliai ir yra tokie patrauklūs mums, nykstančiai benzingalvių rūšiai.

Yra žmonių, kurie neskiria „Metallica“ nuo „Rolling Stones“, Šiaurės ir Pietų Korėjų arba Gintaro Einikio žmonos nuo krepšelio mėlynių. Lygiai taip pat kaip ir mano buvusi mergina neatskyrė, kai vieną kartą atvažiavau jos pasiimti mėlynu „Ford Focus“, o jau kitą – sidabriniu „SAAB 9-3“. Žmonėms, kuriems visi automobiliai yra vienodi lyg broliai Lavrinovičiai, ir kurie neturi visiškai jokio intereso jais bent kiek domėtis, galima pasiūlyti rinktis patį universaliausią automobilį pasaulyje – „VW Golf“. Norite greito? Pirkite „Golf GTI“. Norite taupaus? Pirkite dyzelinį „Golf“. Norite pigaus? Pirkite dėvėtą „Golf“. Norite didelio? Pirkite „Golf PLUS“. Norite kabrioleto? Nepirkite „Golf“ kabrioleto, nes jis atrodo siaubingai. Geriau pirkite „VW Eos“, kuris iš esmės yra tas pats „Golf“. Tai – automobilis, kuris sugeba patogiai bei saugiai gabenti keturis žmones, yra patikimas kaip Šveicarija, ir su kuriuo niekada neatrodysite „išsišaukėliškai“. Tobulas daiktas žmogui, kuriam visiškai nerūpi, ką jis vairuoja, nes jam reikia tiesiog įrankio, palengvinančio gyvenimą.

Čia apžvalga ir pasibaigtų, tačiau mano misija yra jums, mieli skaitytojai, parodyti šviesesnį pasaulį, priversti nepaisyti standartų ir atvesti ten, kur dar nesate buvę. Imkite mano benzinu kvepiančią ranką ir aš jus nusivesiu prie naujojo „Peugeot 308“. Visa žinančius kritikus, kurie bando mintyse suregzti juokelį apie prancūziškų automobilių stereotipus, paprašysiu nustoti skaityti jau dabar. Šildomas galinis stiklas yra skirtas gerinti matomumą, o ne tam, kad stumiant rankos nešaltų.

Naujasis C segmento „Peugeot“ modelis buvo pristatytas 2013 metų rudenį bei pakeitė iki to laiko sėkmingai gyvavusį „Peugeot 308“. Taip, pavadinimas visiškai nepasikeitė, nes nebuvo siekiama tęstinumo, kai naujas modelis palipa vienu skaičiumi aukštyn. Gamintojas nusprendė, kad visa gaminamų modelių gama turi baigtis skaičiumi 08, vardan paprasto modelių gimingumo. Be to, naujasis hečbekas negalėjo būti pakrikštytas „309“ – toks modelis jau buvo gamintas 1985 – 1993 metais. Taigi, šis šeimyninis hečbekas įgavo savo vardą visiems laikams ir jam nebeteks blaškytis dėl savo tapatybės.

Kol konkurentai raitojosi rankoves ir aršiai mojavo kumščiais, prieš tai gyvavęs „308“ buvo šiek tiek pastumtas nuošaliau, nes buvo sąlyginai pasenęs ir pavargęs, kad galėtų stipriau stumdytis su priešininkais. Naujasis „308“ yra naujas modelis, kuris visiškai nieko nepaveldėjo iš savo pirmtako. Nauja išvaiza, naujas interjeras ir nauja „EMP2“ platforma, ant kurios jis buvo gamintas. Ant šios platformos taip pat yra gaminamas ir ekstravagantiškasis „Citroen C4 Picasso“ ir dėl jos naujasis „308“ yra 140 kilogramų lengvesnis už senesnį modelį. Kaip žinia, mažesnis svoris reiškia geresnes dinamines savybes bei geresnę ekonomiją. Tiesiog paprašykite Vitalijaus Cololo ir Eglės Balčiūnaitės nubėgti 400 metrų atstumą bei pasitikite juos abu finiše. Veido spalvos bei prakaito kiekio skirtumas puikiai atspindės tai, jog kai kur mažesnis svoris turi didžiulį pranašumą.

Numetęs šiek tiek svorio, išoriškai naujasis „308“ taip pat tapo patrauklesnis. Tiesą sakant, jis atrodo išties puikiai. Nors jo dizainas neturi jokios išliekamosios vertės bei neprivers paauglių kabinti jo plakatų virš savo lovų, jis yra tikrai malonus akiai. Piktdžiugiškai besišypsantis priekis, suraukti žibintai, papuošti LED švieselių „antakiais“, vizualiai žema bei plati stovėsena nuteikia išties grėsmingai. Galinei automobilio daliai sportiškos agresijos suteikia siauras stiklas bei pailgi žibintai, kuriuos įžiebus išvysime po tris LED juosteles kiekvienoje pusėje, lyg liūto nagų žymes. Iš tiesų, galinė automobilio dalis paliko geresnį įspūdį nei priekinė.

„Peugeot“ dizaineriai nesukūrė nieko revoliucingo, palyginus su pirmtaku, tačiau keli nedideli dizaino pakeitimai privertė susižavėti. Lyg lygintume brolius Casey ir Ben‘ą Affleck‘us – panašaus sudėjimo, panašių veido bruožų, tačiau visi žinome, dėl kurio iš jų dalis moterų staiga pamirštų savo vyrų bei vaikų egzistavimą ir juosmens srityje pajaustų keistą tuštumą, kurią būtina užpildyti.

Automobilio viduje vyrauja visiškas minimalizmas arba kaip nekilnojamo turto brokeriai pasakytų: „interjeras skoningai įrengtas“. Vairo dydis yra ne ką didesnis už kelnių sagą, o jis pats įstatytas žemiau spidometro. Jeigu vairo bei savo sedėsenos poziciją nusistatysite taip, kad jums būtų patogu, tuomet vairo viršus visiškai uždengs visus svarbiausius rodmenis. Greitis? Kuro lygis? Variklio sūkiai ar jo temperatūra? Velniop, kam tai rūpi?! Tiesa ta, kad „Peugeot“ bandė būti išskirtiniai bei sumanė iš naujo išrasti dviratį, tačiau šioje vietoje jie prašovė per visą šviesmetį. Taip pat didžioji dalis visų funkcijų yra valdoma per centre įrengtą, lietimui jautrų ekraną. Pati idėja nėra bloga, ji pakankamai inovatyvi bei atspindi šių dienų technologijas, kai beveik viskas aplinkui yra valdoma prisilietimu. Bėda ta, kad jo valdymas nėra jau toks paprastas. Tiksliau, jis nėra intuityvus, šiek tiek painus ir blaškantis dėmesį. Viskas pakankamai neblogai, kai automobilis stovi, tačiau važiuojant jis pereikalaus jūsų patraukti žvilgsnį nuo kelio tada, kai, tarkime, norėsite sumažinti temperatūrą salone. Geriau iš anksto pasipraktikuokite subtilesnį pasiaiškinimą policijos pareigūnams, kai jūsų automobilį specialiosios tarnybos trauks iš griovio.

Neblogą įspūdį paliko bendra salono ergonomika. Keliose vietose panaudota pigesnio plastiko apdaila, tačiau bendras įspūdis yra malonus bei solidus. Galbūt didesnio papeikimo nusipelnė pavarų svirtis, o jei tiksliau, tai jos laisvumas. Jungiant pavaras trūksta tikslumo, nes svirtis kartais primena nerangiai eksplotuojamą ūkio padargą.

Kaip ir anksčiau bandytas „Peugeot 208“, didesnis jo brolis turi tą patį 1,2 litro darbinio tūrio, trijų cilindrų turbininį variklį, tačiau čia jis išvysto 130 arklio galių bei solidų 230 niutonmetrų sukimo momentą. Automobilio galia į priekinius ratus yra perduodama per šešių pavarų mechaninę dėžę. Viso to užtenka, kad šis hečbekas 100 km/h išvystytų per 9,6 sekundės bei pasiektų maksimalų 207 km/h greitį. Tenka pripažinti, kad šie skaičiai toli gražu neprivers jūsų smegenų generuoti papildomo adrenalino kiekio. Iš tiesų, kartais bažnyčioje galima patirti didesnį jaudulį. Kaip bebūtų, mažasis šeimos automobilis nėra skirtas lenktynių trasų rekordų siekimui, todėl galios važinėjimui mieste ar už jo ribų bus pakankamai. Be to, jis skleidžia labai mielą ausiai garsą, kuris šiek tiek primena senamadišką šešių cilindrų variklio darbą. Nors variklis nėra didelis, tačiau dėl turbinos nemažas sukimo momentas padeda puikiai sklęsti miesto gatvėmis – variklis nereikalauja nuolatinio jo „prievartavimo“.

Anot gamintojo, automobilio kuro sąnaudos mieste siekia 5,7 l/100 km, tačiau nereikia pamiršti, kad mes gyvename realiame pasaulyje, kur egzistuoja miesto spūstys, pėsčiųjų perėjos bei ne visai idealios oro sąlygos. Dėl to pasivažinėjus visą dieną miesto režimu, kelionės kompiuteris rodė 7,2 l/100 km, o tai iš tiesų yra labai neblogas rezultatas.

„Paugeot“ inžinieriai puikiai žinojo, kur šis automobilis bus eksplotuojamas. Tokie C segmento hečbekai yra perkami mažų šeimų ir dažniausiai naudojami miesto sąlygomis, kur tenka daugiau pasidarbuoti vairu, neišvengiamai susidurti su greičio ribojimo kalneliais, nelygiu senamiesčio grindiniu ar iš po žiemos atsiradusiomis duobėmis.

Automobilis yra pakankamai standus, tačiau jo pakaba veikia tyliai bei komfortiškai, taip puikiai sugerdama visas mažesnes kliūtis. Jis taip pat pagirtinai susidoroja su posūkiais, juos įveikia standžiai bei užtikrintai. Na, išskyrus tuos atvejus, kai bandysite apsimesti gatvių lenktynininku bei stengsitės į posūkį įvažiuoti taip, lyg šoninais veidrodėliais norėtumėte atsiremti į asfaltą. Tuomet automobilis jums ramiai pasakys, kad jis nemėgsta sportuoti bei nerangiai sulinguos, lyg bandydamas išsviesti jus pro langą. Nors vairo stiprintuvas ir yra elektrinis bei jo galingumas kinta nuo važiavimo greičio, tačiau buku nejausmingumu jis nepasižymi, taigi jūsų rankos puikiai jaus, ką daro priekiniai ratai, ir į kurią pusę jie pasukti. Stabdžių prastais pavadinti taip pat nepavyks. Pedalo eiga yra labai intuityvi, automobilis stoja labai užtikrintai, tačiau niekada nesikėsins jūsų veido antspaudo palikti ant priekinio stiklo.

Bazinė automobilio, turinčio silpnesnį 82 arklio galių variklį, kaina siekia 13915 eurų, o bandytasis buvo įkainotas 19450 eur. Kaina galbūt nėra sąlyginai maža, tačiau net ir standartinėje įrangoje rasite absoliučiai viską, ko jums gali prireikti kasdieniam naudojimui. Bazinis modelis bus sukomplektuotas su centrinėje konsolėje įtaisytu ekranu, kuriame valdysite vienas pagrindinių funkcijų – priekinius ir galinius parkavimo sensorius, pajudėjimo į įkalnę pagalbos sistemą, lietaus jutiklius, pastovaus greičio palaikymo sistemą, dviejų zonų klimato kontrolę, neblogą audio sistemą bei visą šiandien įprastą saugumo įrangą. Taip pat šis „308“ yra vienintelis segmento modelis, kuris gali pasiūlyti pilnai LED apšvietimą turinčius priekinius žibintus. Ir jie atrodo nuostabiai! Iš esmės nėra būtinybės vartyti papildomų užsakomų funkcijų lapą, nes gamintojas sudėjo viską, kad jūsų vairavimas būtų patogus bei komfortiškas.

2014 metais „Peugeot 308“ tapo Europos metų automobiliu ir už savęs paliko tokius varžovus kaip „BMW i3“ bei „Tesla Model S“. Tai tik įrodo, kad šis modelis už visai prieinamą kainą gali būti patikimas, saugus, komfortiškas bei dailus palydovas jūsų kasdienybėje. Jis nėra visapusiškai idealus, tačiau turi labai daug žavesio, kuris suviliotų nemažai „VW Golf“ mėgėjų. Pamirškite stereotipus apie tam tikrus automobilių modelius – jais jau kuris laikas neverta vadovautis, nes šiandien blogų automobilių beveik nėra. Blogai gali būti fantazijos ir žinių stoka.

Automobilio Peugeot 308 nuotraukos

Leave A Reply

Your email address will not be published.