Naujas ekonomiškumo lygis transporto įmonėse

Žydrė Dargužytė

Rytis Petraitis, CONTINENTAL TRANSPORT

Vienos iš dažniausių temų tarp transporto rinkos dalyvių, kai kalbama apie sąnaudas, yra degalai ir prastovos, dėl kurių vežėjų bendrovės kaskart patiria nemenkų nuostolių. Prognozuojama, kad ir šiemet nemažą dalį mažų transporto įmonių ištiks bankrotas. Atsižvelgdami į transporto rinkos tendencijas ir nuolatinį siekį taupyti, ieškome receptų, kaip išgyventi konkurencijos sąlygomis ir tikslingai investuoti. Įmonės „Continental Transport“ pavyzdys kalba pats už save – bendrovė dėl pasirinkto unikalaus darbo modelio nežino, kas yra prastovos.

Neseniai „Volvo Trucks“ atliktas tyrimas parodė, kad neplanuotų prastovų skaičių galima sumažinti net 80 proc. Pasak tyrimo organizatorių, turint galimybę realiu laiku stebėti sunkvežimio darbą bei jo svarbiausių komponentų būklę, galima geriau planuoti techninės priežiūros darbus. „Esame tikri, kad prastovas galime sumažinti net 80 proc., jei sunkvežimio techninė priežiūra atliekama laiku ir pagal realią jo būklę,“ – yra sakęs „Volvo Trucks“ kokybės ir eksploatacinės parengties direktorius Hayderis Wokilas.

Prastovų gali nebūti

Su tuo sutinka ir bendrovės „Continental Transport“ vadovas Rytis Petraitis. Jis sako neprisimenantis, kada jo įmonės sunkvežiai būtų stovėję be darbo. Pasirodo, paslaptis ta, kad pasirinktas darbo organizavimo modelis lemia tai, kad sunkvežimiai perkami tik tada, kai žinoma, kad jais bus aptarnaujami konkretūs klientai pagal ilgalaikius įsipareigojimus. „Mintis taip dirbti man kilo todėl, kad mes  anksčiau buvome prekybininkai ir nieko bendro neturėjome su transporto verslu, tik naudojomės vežėjų paslaugomis. Patirdavome nuolatinį nusivylimą vežėjų paslaugomis, tad nusprendėme užsiimti krovinių gabenimu patys. Pirmiausia pradėjome vežti savo krovinius tarptautiniais maršrutais, tuomet radosi ir klientų iš išorės. Pradėdami dirbti su kitų užsakovų kroviniais, pažadėjome sau, kad niekad nesielgsime su klientais taip,  kaip buvo elgiamasi su mumis“, – veiklos pradžią prisimena R. Petraitis.

Logistikos ekspertas nuolat analizuoja tarptautinę rinką bei pastebi, jog šiuo metu yra per didelė transporto pasiūla. „Jei įmonė didelė ir turi daug automobilių, tai nebereiškia, kad ji pelningai dirba. Apyvartos neatspindi realios situacijos, o darbas atliekamas neefektyviai. Vadovaujantis mūsų metodu, automobiliai įsigyjami tik tuomet, kai jau aiškiai žinoma, kokiomis kryptimis ir kokiais tempais jie dirbs. Siekiame surasti tik patikimą klientą ir užmegzti su juo ilgalaikius ryšius – investuojame į pasitikėjimą, santykius, atsakomybę, o ne pervežimo paslaugų pardavimą. Partnerystė – svarbiausias žodis mūsų veikloje“, – kalba logistikos profesionalai.

Pasak jų, jau seniai rinkoje nusistovėjęs poreikis spręsti klientų problemas pagal kiekvieno individualius poreikius. „Svarbu sumažinti klientų žmogiškųjų išteklių sąnaudas, teikti nemokamų, bet klientui labai svarbių paslaugų, pavyzdžiui, stebėti krovinių judėjimą 24 val. per parą, ne tik pastatyti kliento kroviniui reikalingą transporto priemonę. Visa tai – daug daugiau nei tiesiog krovinio pervežimas. Taip mes tampame ne tik vežėjais, bet svarbiais ir ilgalaikiais partneriais bendroje klientų verslo grandinėje“, – pristato R. Petraitis.

Tikslinga investicija į naujus vilkikus

2015-ieji sunkiasvorės technikos atstovams – itin sėkmingi, jei pardavimus lygintume su praėjusių metų statistika. Per pirmuosius tris mėnesius buvo parduota per 700 vilkikų. Puikiai sekėsi „Mercedes-Benz“ gamintojų atstovams – jie gavo per 60 proc. pyrago dalies. Naujieji „Euro 6“ emisijos vilkikai tapo tikru masalu vežėjams. „Neseniai įsigijome naują „Mercedes-Benz Actros 1845 LS“ vilkiką, kuris, tikimės, leis gerokai sumažinti degalų sąnaudas. Juk šis modelis pasižymi mažomis kuro sąnaudomis ir labai mažu taršos rodikliu. „Euro 6“ versijoje degalų sąnaudos yra maždaug 5 proc. mažesnės nei ankstesnio „Actros“ modelio. Taip pat jų varikliai yra ilgaamžiai, o techninės priežiūros intervalas – iki 150.000 km“, – kalba R. Petraitis.

Transporto ir logistikos rinkoje, pasak vežėjų, dabar ne pats lengviausias metas dėl geopolitinės situacijos. „Į mažųjų vežėjų vietą rinkoje kėsinasi galingesnės įmonės. Vis dėlto nors situacija vežėjams svarbiose rinkose – Rusijoje, Ukrainoje – įtempta, vis dėlto daugiausiai žalos daro ne tai, o neadekvatus kainų nustatymas. Mažos įmonės nori išlikti ir konkuruoja ne pagal pajėgumus, o didžiosios įmonės vienijasi tam, kad nukonkuruotų mažesniąsias“, – rinkos tendencijas brėžia R. Petraitis.

Nepaisant to, kad logistikos rinkoje situacija ne pati geriausia, įmonės, turinčios aiškią strategiją, investuoja į procesų optimizavimą. „Gruodį planuojame įsikelti į visiškai naujas modernias 2000 kv. m patalpas, kurios leis sumažinti įmonės veiklos sąnaudas – turėsime ir savo remonto dirbtuves, be to, 1000 kv. m bus skirta kroviniams perkrauti ir trumpalaikiam saugojimui“, – detalizuoja „Continental Transport“ atstovai.

Aivaras Čičelis, SEB banko prezidento pavaduotojas, yra pastebėjęs, kad transporto įmonėms kyla naujų iššūkių, susijusių ne tik su geopolitiniais pokyčiais, bet ir griežtėjančiu veiklos reguliavimu Vokietijoje, Belgijoje ir kitose eksporto rinkose. Pasak jo, vežėjai turi investuoti į savo valdomą parką nuolat, kadangi ES lygiu yra keliami vis griežtesni naudojamų vilkikų techniniai reikalavimai. Be to, visada yra tokių bendrovių, kurios plečiasi ir didina savo veiklos apimtis net ir sudėtingesniais laikais.

Leave a Reply