Mercedes-Benz C220 CDI – viskas viename

Dainius Juodelis

2

Gyvename pakankamai tolerantiškame pasaulyje, kuriame pasirinkimo laisvė yra visiška civilizacijos viršūnė. Pasirinkimo laisvė mus lydi kiekvieną minutę ir kiekviename žingsnyje. Svarstyti kiekvieną pasirinkimo galimybę, mano supratimu, yra taip pat beprasmiška, kaip ir bandymas šiandieninėje visuomenėje įrodyti, kad ne kiekvienas BMW vairuotojas yra protiškai neįgalus.

Šiais laikais dalykai, kad ir kokie jie bebūtų, kai juos pradedame lyginti su konkurentų produktais, labai dažnai kažkuo ypatingu neišsiskiria. Vartojimo kultūra mus atvedė prie to, jog viskas tapo itin vienoda ir vis rečiau rasime sričių, kuriose galėtume atrodyti įdomiau bei individualiau. Tačiau mano akimis visa tai po truputį sklaidosi, nes žmonės atranda vis daugiau būdų, kaip išsivaduoti iš nykios vartotojiškos masės bei įkvėpti gaivesnio oro.

Būtent tokiomis mintimis vieną antradienio popietę žvelgiau į naująją „Mercedes-Benz C“ klasę. Žiūrėdamas į beveik prieš dvejus metus pristatytą „Mercedes“ vėliavnešį, niekaip negalėjau suprasti, kodėl jis gali būti geresnis už konkurentų siūlomus modelius. Kodėl jį pavadinau vėliavnešiu? C klasė yra geriausiai parduodamas modelis. Nuo 1982 m., kai debiutavo tuomet „Mercedes-Benz 190“ vadintas automobilis, gamintojai pardavė daugiau nei 9 mln. šio modelio vienetų.

5

C klasę galiu drąsiai vadinti prieinamiausiu tikru „Mercedes“. Mano akimis, tikras „Mercedes“ privalo turėti klasikinę važiuoklės konstrukciją, kai variklio galia yra perduodama tiesiai į galinius ratus. Pasirodysiu senamadiškas, tačiau visad maniau, kad priekiniai ratai turi atlikti tik vairavimo funkciją. Nes kai automobilio priekinių ratų prašome ne tik jį sukti mums reikiama puse, tačiau ir susidoroti su variklio galia, dažniausiai nukenčia automobilio dinaminės savybės. Tai yra tas pats lyg užrištomis akimis žongliruoti degančiais peiliais ir tuo pačiu šokant salsą bandyti įverti siūlą į adatą. Bėgant metams, vis daugiau gamintojų dėl saugumo atsisakė galinės varančiosios ašies, tačiau „Mercedes“ inžinieriai liko ištikimi savo ištakoms.

1

Su naujausios kartos C klasės dizainu  gamintojas pasielgė labai teisingai. Pirmiausia į pasaulį išleidęs naujos kartos S klasę, vėliau pasitelkęs šio modelio kėbulo linijas, panaudojo jas ir C klasei. Dėl to automobilis atrodo solidžiai, tačiau ir šiek tiek konservatyviai. Tai yra sumažinta S klasės versija, taigi susidaro įspūdis, jog tai yra gerokai brangesnis automobilis nei yra iš tikrųjų. O tai yra labai gerai. Net jei ir neturite nusiskundimų regėjimu, žiūrint šiek tiek iš toliau, vis tik nesunkiai susipainiosite tarp šių dviejų modelių.

Įsėdus į vidų, neapleidžia tas pats brangumo jausmas. Salono dizainas yra nuostabus. Visur panaudotos aukšto lygio medžiagos, o surinkimo kokybė išduoda, jog gamintojas siekia, kad automobilis tarnautų ilgus metus. Salono apdailoje nerasite jokių butaforijų – medis yra medis, o metalas yra metalas. Kad ir ką bepaliesite, viskas jausis itin maloniai bei kokybiškai. Sėdynės patogios ir plačiai reguliujamos, taigi jose įsitaisys bet kokio ūgio ar sudėjimo žmogus. Tik automobilio informacinis ekranas kokiai sekundei atrodė, lyg būtų pavogtas iš kito automobilio ir tiesiog priklijuotas centrinėje konsolėje. Tačiau bendras salono erdvės išbaigtumas ir elegancija yra visa galva aukščiau nei buvo galima tikėtis prieš įsėdant.

6

Kad ir kokią komplektaciją pasirinksite, vis tiek gausite ekraną centrinėje konsolėje, kurio rodmenis galėsite valdyti šalia porankio esančiu ratuku arba virš jo esančiu lietimui jautriu valdikliu. Čia dėsiu vieną minusą, nes ratuku renkantis meniu punktus, ekranas kartais strigdavo. Tokios klasės automobilyje to matyti visai nesinorėtų. Visi pagrindiniai prietaisai išdėstyti patogiai, o jų naudojimas intuityvus bei neblaškantis. Salone nerasite krūvos painių mygtukų, kadangi didžioji visų fukcijų dalis yra valdoma per vieną komandinę sistemą. Ir tikrai nebūtina turėti elektronikos inžinieriaus daktaro laipsnį, kad sugebėtumėte viskuo naudotis.

Standartinėje įrangoje, be centrinėje konsolėje esančio ekrano su multimedijos sistema, taip pat rasite krūvą kitų žaisliukų. Tai bus dviejų zonų automatinė klimato kontrolė, automatiniai valytuvai, elektra valdomos sėdynės, galinio vaizdo kamera su parkavimosi sensoriais, puiki audio sistema, pastovaus greičio palaikymo sistema, visa įmanoma saugumo įranga bei glėbys kitų malonių smulkmenų, kurios palengvins jums kasdieninį gyvenimą. Bazinio sutomobilio kaina su tokia įranga siekia 30880 eurų. Netgi su baziniu kiekiu saugumo bei komforto įrangos, automobilis kelionėje jumis pasirūpins geriau nei mama rūpindavosi vaikystėje. Papildomų priedų sąrašas yra išties didelis: pradedant šildomomis sėdynėmis ir baigiant „Airmatic Agility“ adaptyvia pneumatine pakaba. Beje, tai vienintelis automobilis savo klasėje, siūlantis tokio tipo pakabą, kuri atkeliavo iš didesniojo S klasės brolio. Pasirinkus pneumetinę pakabą, jūsų kelionės prilygs pasivaikščiojimui ant zefyrinio debesies, išmirkyto medvilnės gumulėliuose.

12

Bandytas modelis turėjo 2,1 litro darbinio tūrio dyzelinį variklį, išvystantį 170 arklio galių ir 400 niutonmetrų sukimo momentą. Iš visos variklių gamos šis variklis bus pats populiariusias, kadangi tai yra geriausias galios bei kainos santykis. Bazinėje komplektacijoje automobilis yra poruojamas su 6 pavarų mechanine pavarų dėže, tačiau šis modėlis turėjo 7 pavarų automatinę dėžę, kurios pavaros jungiasi prie vairo esančia svirtele. Mygtuko spustelėjimu variklis staiga nubudo ir sulaukiau to, ko laukiau labiausiai – kada pagaliau pajausiu važiavimo savybes.

Automobilis iš vietos pajuda labai tolygiai, o automatinė dėžė dirba visiškai nejuntamai. Pavarų dėžės darbą suvoksite tik iš besikeičiančių variklio sūkių. O juos, deja, tačiau teks girdėti. Tikrai suprasite, kad vairuojate dyzeliniu varikliu aprūpintą automobilį. Variklis dirba labai švelniai, tačiau norėtųsi, kad salone būtų tylu kaip bibliotekoje. Varikliui galios užtenka, kad nuo 0 iki 100 km/h jis įsibėgėtų per 7,4 sekundės. Tokį rezultatą padeda pasiekti ir sąlyginai mažas automobilio svoris – 1500 kilogramų. Dėl konstrukcijoje naudojamo aliuminio, automobilis lengvesnis visu šimtu kilogramų, jei lygintume su ankstesniu modeliu. Maždaug tiek sveria geras motoroleris arba „vidutinė“ žmonos mama.

Azartiškas važiavimas anksčiau nebuvo stiprioji „Mercedes“ savybė. Mažesnis svoris dabar jau padeda gerokai maloniau susidoroti su posūkiais, kadangi jaučiasi automobilio lengvumas. Vingiuotuose keliuose automobilis į šonus nesvyruoja, o puikiai sureguliuotas vairas leidžia piešti labai tikslias trajektorijas. Stabdžiai, kaip ir galima tikėtis, veikia labai efektingai. Nors stabdžiai ir pakankamai galingi, tačiau pedalo eiga yra intuityvi ir stabdymo jėgą galima dozuoti labai lengvai. Automobilis vieno mygtuko spustelėjimu leidžia rinktis tarp kelių skirtingų vairavimo režimų: Comfort, Sport, Sport+ bei Individual. Kiekvienas iš režimų atitinkamai kalibruoja pavarų dėžės bei vairo darbus. Sport+ režimas sustandina vairo stiprintuvo darbą, o pavarų dėžėi leidžia pavaras perjungti ties aukštesniais sūkiais ir šiek tiek agresyviau. Šis režimas su dyzeliniu varikliu man nepasirodė pats tinkamiausias, nes žaibiškam pavarų dėžės darbui yra reikalingas staigesnis variklis. Bandomas dyzelinis variklis neatrodė džiugiai, kai jis buvo spaudžiamas važiuoti greičiau. Norite greičio? Rinkitės benzinu varomą jėgainę. Benzininiai varikliai ne taip žymiai kaip anksčiau nusileidžia ekonomiškumu, o ir suteiks daugiau džiaugsmo intensyvaus vairavimo mėgėjams.

Kad ir koks automobilis būtų smagus posūkiuose, jį vis tiek norisi vairuoti ramiai. Tokia jo prigimtis. Trumpai pasisukinėjęs vingiuotose vietose, grįžau prie Comfort režimo ir toliau mėgavausi patogia kelione. Iš kitų vairuotojų yra jaučiama pagarba. Rikiuojantis į kitą juostą, užtenka vieno posūkio mirktelėjimo, kad už automobilio susidarytų pakankamas tarpas persirikiavimui. Ir šati –  „Prašom, pone“ efektas pasiektas. Mercedes turi kažką tokio, kas priverčia jaustis solidžiai, saugiai, ramiai bei užtikrintai. Sėdėdamas jame jaučiasi lyg būčiau izoliuotas nuo išorinio pasaulio. Automobilis sukuria jaukią bei teigiamą emociją. Įsėdę tikrai suprasite, ką turiu omenyje.

C klasė yra neveltui geriausiai parduodamas Mercedes modelis. Tai yra ir privalo būti reprezentatyviausias modelis gamintojo gamoje. Tai yra prieinamiausias modelis, kuris privalo turėti visas geriausis Mercedes savybes. Šiuo atveju tai yra kokybė, patikimumas, sportiškumas ir aišku komfortas. Tuo C klasė ir yra išskirtinė. Šiuo modeliu gamintojas aukštai iškėlę kartelę konkurentams, parodydamas, kad C klasė gali būti viskas viename.

Leave a Reply